Mijn man wilt graag zijn Koerdische roots doorgeven in de naam van ons kindje, wel zijn we erover uit dat het ook in Nederland een makkelijk uit te spreken naam moet zijn en niet al te lang. Voor beide geslachten hebben wij al een gemeenschappelijke naam maar ik zou zo graag wat meer keus willen hebben Nu hebben wij: Voor een jongen- Alan (Alaan) Voor een meisje- Ava (Ahvaa) Hopelijk hebben jullie nog ideeën
Meisje: -Helin -Sera/Zera -Kaja -Tara -Hana -Esrin -Seran -Asrin -Sara -Sehla -Amira -Nola -Saya -Aster -Dila/Dilan -Jinda -Lori/Lorin -Siti jongen: -Aran -Erez -Loran -Rezan/Redan/Rewan -Rodi -Eylo -Olan -Deza -Fendi -Navin -Jiyan -Kejo -Dara/Daran -Boran -Feris -Ziver -Keyan -Miran -Roj -Yado -Yaran -Jiro -Yezda/Yezdin -Cem Ik ben verder niet heel op de hoogte van koerdische namen, maar help graag mee zoeken, maar wat een mooie namen zie ik voorbij komen zeg!
Ik ben er niet helemaal in thuis, dus als ik ergens een niet Koerdische naam tussen heb moet je het me maar vergeven ik weet ook niet zeker of de uitspraak matcht met hoe ik het zou zeggen. Lana Avesta Narin Mila Kawa Roani Aram Diar
Bedankt allemaal voor het meezoeken, er zitten hele mooie namen tussen. Veel namen zijn echter ook al in gebruik bij mijn man's familie en vallen helaas af. Jiyan vind ik ook een hele mooie naam net als Yezdin Esrin mooi meisjesnaam. Gaan het nog eens rustig doornemen
Leuk, Koerdische namen! Ava ken ik alleen in het Koerdisch niet als meisjesnaam maar als jongensnaam? Maar is wel erg mooi! Ik ben dol op Avan voor een jongen! Voor een meisje: Alîn, Arîn, Azîn, Avîn Ariya Asê Aska, Askê Aşna Aştî Awira Azû Berdil Berfîn, Berafîn Besna, Bezma Can, Canan Dîana Dicle Dîdar, Diyar Dila, Dilan / Dîlan Dilara, Dilorîn Dîlok Dilşa Elind Enwa Esmer, Estêr Esrîn Etûn Evîn, Ewîn Ezcan Ezîn Ezma Fîdan Fîrya Gulan, Gulîn Gulîşa, Gulşa, Gulşen, Gulşîn Hana Havîn Hêlîn, Hêmin, Hejîn Hêvî Hinar Jêla, Jêlî Jîn Jiyan / Jîyan Kaja, Kajîn Kanî Kevî Keyna Kilda Kinê Lale Lorîn, Lorîcan Malîn Medya, Mîdya Mendê Merîvan Mîna Mircan, Mercan Nalîn, Narîn Naza Nêrgiz Nermî Nesrîn Newîn Nilufer Nîna Nîruj, Nuroj Nîyan Novîn Nûcan, Nûjen, Nujîn Nuşa, Nûşîn Rihan Robar Rojîn, Rojda Rona, Roza Rozerîn Rûna Sîbel Sîlav, Silîva Sîmal Sindis Sînem Sîsê Şana, Şanaz, Şehnaz Şehrîvan Şirîn Suz, Suzan, Zozan, Sazan, Sosin Tara Tûjîn Vîan / Viyan Waja Yasemîn Zara / Sara, Sera / Zera Zende Zerî, Zerîn, Zarîn Zerya Zîlan, Şîlan Zîv, Zîvan Voor een jongen: Alaz Alwan Aran Aras / Araz, Arêz Ardan Arûn Asan, Asin Aşti / Aştî Avan, Ava Aza Bado Baram, Behram, Baran Bareş Barzan Basam, Besam Bawan, Bazan Baz, Bazo Bêcan Bendo Berfan, Berwan Berzan, Berzo, Birzo Cîhan, Ciwan Daban Daner, Dana Daran, Dara Dîmen Diyar Erdem Erez Espar Evîndar Evraz Eyaz Fero Hanîs Hawar Haydar Hêriş Hezo, Hazo Jiwan / Jîwan, Şivan Kamîran Karwan Karza, Karzan Kawa Kejo / Keyo, Keya Kesra Loran, Lolan Mazîn Merdo, Merdan Merwan Mîrko Mîrza Navîn Olan Rajan, Rajo Raman, Reman Rangar Reben Rêdan Rênas Reswan Rewan, Rêzan Rindo Rizgan, Rizgar Rohat Rojan, Rojen, Rojdar Ronas Roşan, Rojwan Salar Samal, Saman Sîrwan Talan Tîrvan Tomar Zana Zar, Zarav, Zorav Zargo Zêmar Zengî, Zengo Zerdo Zinar Zîver Zoran / Soran
Wat een leuk topic! Wij zijn ook op zoek naar een Koerdische meisjesnaam, en doe hier toch weer inspiratie op! De tweede naam van mijn zoon heb ik al voorbij zien komen
Wat leuk bababoe Ik vind het lastig, mede doordat zoveel leuke namen al in de familie voorkomen. Merk wel dat sommige namen wat vaker gelezen/uitgesproken moeten worden om enthousiast te worden
Ik denk het niet, ik ben 'm zelf in elk geval nergens tegengekomen als Koerdische naam. Zou bijvoorbeeld de betekenis ook niet kunnen vinden. Is het geen Arabische naam?
Geen idee, heb er zelf in ieder geval nooit van gehoord en mijn man kende het ook niet als Arabische naam. Ik ken een Koerdische man die zo heet namelijk. Vind het zelf een beetje Indiaas klinken, net zoals Anand ofzo. Maar zijn moeder is niet zo iemand die bewust een "buitenlandse" naam heeft gezocht ofzo. Misschien zit er wel een verschil tussen Irakese en Turkse Koerden.