De tijd begint nu echt te dringen, en nog steeds hebben we dé naam niet gevonden. We hebben nu dit lijstje en veel verder komen we niet. De naam die hij het leukst vindt, is het voor mij net niet en andersom. Kent iemand misschien nog namen in de trant van het onderstaande rijtje? Sifra Madé Julot Noé Nouk Ruth Imme Alvast bedankt!
Wat een bijzonder namenlijstje, ik vind de namen heel verschillend! (Nouk vind ik persoonlijk het leukst.) Hier wat verdere inspiratie. Anniek Annora Anou Bente Bo Chloë Cléo Dimfy / Dimphy / Dimphie Dinthe Djuna / Juna Elies Evanne Evie / Evi Féline Fien Floor Flore Gianna Iluna Ilvie Imee Isa Iselin Isha Iva Janne Jente / Jenthe / Yente / Yenthe Jinte / Jinthe / Yinte / Yinthe Jodi Jola Jule / Jula Julieke Julina Juline Kyra Lana Lieke Liene Linou Liva Liz Loïs Lot Lou Louve Lova Maeve Manou Marlie Marlou Maudie / Maudy Maura / Maurie Mila Mille / Milla Minja Mirle Myra Myrthe Neva Nika / Nica Ninthe Nola Noya Nyla Puck Shana Suze Tamar Tess Thirza Vea Veer Yanniek Yanoa Yanou Yara Yip Zoë
Anaïs Bente Bijou Celia/ Cécile/ Cecilia Celine Celeste Dana Daphne Evie/ Evy/ Evi Ella/ Elle/ Ellie/ Elsie Emma / Emme/ Emilie Fay Floor Felice/ Felicia Gracie/ Grace Holly Hester Heleen/ Helene/ Helena Inez Indy Jenna Jill Jody Janna Kiki Lucie Lara/ Lana Loïs Mara Mona Mila Milly (erg leuk!) Nina Nena Nadia Odylle Odette Prue Puck Pam Quinn Romée / Romy Rhea Stella Sophie Serena Sam Tabitha Talitha / Tally Tess Ulla Viola Violet (te) Vera veer/ Veerle Vienna Wendy Wiep Wies Winny Xena Ymke Zoë Zara/ Zaria
Joy / Joya / Gioia (Italiaans voor vreugde, juweel) Kaira(zon, troon, puur) Didem (mijn oogappeltje) (klemtoon op de tweede lettergreep) Dilay Ilay (licht) Clio Freya Kaia (zee) Lara Livia (geliefd) Lyra Malu (vrede, tevreden) Mare (zee) / Mara Noa (vrij, vrijheid) Skye (vleugel) Tara (ster) Almaz / Almas / Elmas Esma Desi Amy Bente Arzu Ezgi Mia Ida Tosca Jill ...
Bedankt voor het meedenken! Er staan een paar namen tussen die voor ons al afgevallen zijn, maar dé naam ben ik nog steeds niet tegengekomen. We hebben ons lijstje ingekort, het is nu: Imme Nouk - dit is een twijfelgeval, de naam klinkt totaal niet bij die van broerlief. Ruth Sifra Julot
Ik zou dan voor Sifra gaan, erg mooi! Ik ken alleen een babytje bij mij uit de kerk, die is overleden bij de geboorte, die heette ook Sifra.. Vind ik nog steeds zo erg... Hoop om ook een gezonde Sifra te zien Sorry too much info misschien, moest het toch even kwijt.. Vind het echt een hele bijzondere naam!
Ik vind Imme van jullie lijstje het mooist. Vond ik ook erg mooi maar manlief niet uiteindelijk heet onze dochter M.irre
ooh, wat leuk zeg! Ons dochtertje heet Nouk, echt leuk dat die ook op jullie lijstje staat. ben wel benieuwd hoe jullie zoontje heet. wij hebben voor een jongetje eventueel Cas in ons hoofd, maar vind dat ook niet zo klinken, als je ze dan roept: Nouk, Cas.. dan is het net of je Lucas roept (oid). Je zal begrijpen dat ik Nouk het leukst vind uit je rijtje jammer dat Madé van je lijstje is, vind ik erg leuk! wij hebben verder nog op ons lijstje staan: Demi Lot Marée Lonne (p.s. heb je ook nog zo'n leuk lijstje met jongensnamen? mag je ook in pb-tje sturen)