Hoi! Even een lekker dik OFF-topic bericht: ik wil eigenlijk voordat mijn kindje geboren wordt nog een weekje naar Frankrijk als bijv. au-pair. Ik heb al 4 jaar Franse les, maar moet nog echt even goed doorlullen om het goed onder de knie te krijgen 8) Heeft iemand een goede tip voor mij?? Ik ben trouwens al 32, dus voor al die jongeren-sites kom ik niet meer in aanmerking. Tja...hun mening dan he hihi Groetjes! Doosje.
Een weekje als au-pair? Is dat mogelijk dan? Een au-pair is toch voor een lange periode? Kan je niet gewoon een weekje op vakantie naar Frankrijk als het om de franse taal gaat? Of begrijp ik iets totaal verkeerd
Ik denk dat een weekje "au-pairen" lastig gaat worden. De meeste gezinnen willen toch wel iemand die langer dan een weekje blijft. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een conversatiecursus in Frankrijk te volgen. Volksuniversiteiten bieden dit vaak wel aan. het is inderdaad wel goed om eens helemaal ondergedompeld te zijn in de taal. Maar bedenk wel dat je ook in een week lang niet alles kunt "uitproberen". Ik heb er een schooljaar doorgebracht ivm soort van uitwisseling en zelfs dan "doe" je nog niet alles. En je moet het wel onderhouden hoor. Ik merk het heel erg aan mezelf, ben al vijf jaar niet meer in Frankrijk geweest... en dan gaat het heel erg "roesten".
ik wou net hetzelfde zeggen! ik woon in belgie en wij kregen 2u franse les per dag. in die tijd was mijn frans redelijk goed. ook omdat ik wat contacten had in frankrijk (msn) maar nu ik het al 5 jaar niet gebruik moet ik zeggen dat ik mij kan behelpen maar al die vervoegingen ed kan ik echt niet meer. zou ik ook niet meer terug kunnen ophalen met 1 weekje frankrijk. als je het echt onder de knie wil krijgen moet je echt voor langere tijd gaan... en moet je ook gaan werken ed... dan leg je sociale contacten en heb je je franse taal echt nodig
hoi! ik ben zelf toen ik 18 was , 13 maanden als aupair naar frankrijk geweest! in Lyon! het was een super ervaring.... maar ik denk niet dat een weekje kan! alhoewel.... ze vragen soms ook wel eens alleen een aupair gedurende bvb ski vakantie... en dat zou dan om 1 a 2 weken gaan!!!!! Misschien kun je wat meer info opvragen bij Travel Active! met die organisatie ben ik toen geweest. ze vroegen destijds ook mensen voor 2 weken , ivm ski vakantie! succes!!!
Thanx voor alle reacties! Ik weet dat een weekje erg kort is idd! Misschien maak ik er ook 2 weken van. Onderhouden lukt wel, want ik stroom nu door naar de conversatiecursus en we gaan vaak op vakantie in Frankrijk. Maar het leek me zo leuk om eens 1 of 2 weken echt in een Frans gezin te zitten. Dan moet je je toch meer zien te redden dan bij een vakantieweekje. Ik zal Travel Active eens gaan bekijken Ella, dank je! En jij heel veel succes met je eerste IUI! Ik hoop dat het meteen raak is, hoppa! Groetjes, Doosje.
doosje dankje wel! ik hoop het ook.... heb nog steeds geen brief gekregen want wacht nog op de doorverwijzing! travel active had destijds idd aanvragen voor 2 weken.... ivm ski vakantie! maar dat was ook alweer bijna 10 jaar geleden..... maar je kunt het altijd proberen he! het is echt een SUPER ervaring!!! ik was er 13 maanden , zoooo gaaf! maar moet zeggen dat ik pas na 2 maanden echt wat begon te begrijpen en kon meepraten. want de spreektaal is zowiezo erg anders als de schrijftaal en de franse taal zoals wij die leren op school! heb er zelf weinig meer meegedaan helaas... nu wel wat spijt van! maar ben uiteindelijk verpleegkundige geworden ipv franse lerares hahaha maar ik merk wel dat ik het heel snel weer oppak als ik eenmaal een tijdje naar de tv luister of als ik een brief schrijf aan ma famille! Liefs Ella