Ik fietste vanavond langs een huis hier in de buurt en omdat het al donker was, viel het erg op. Dat huis was al helemaal van top tot teen met kerstversiering versierd. Ik heb het idee dat het elk jaar vroeger is? Okee in de winkels zie je het vaak zomers al liggen, maar thuis.....?
de buurman van me ma heeft in oktober zn boom al staan en in februari gaat die pas weg. Ik zet de boom pas een week voor kerst op en uiterlijk 10 januari is ie weg.
weetje waarscheinlijk zijn het mensen die niet aan sinterklaas doen en het gezellig willen hebben. in onze oude woonplaats hebben er ook al mensen dekerst boom staan
Ja, ik vind het ook wat vroeg. Ik zag de eerste kerstversiering al eind september bij mensen in huis.
Vind het ook bizar. Bij mij komt er geen kerstboom in vóór Sinterklaas en uiterlijk 6 januari gaat de boel er weer uit. Maximaal een maand dus.
mijn oudtante heeft der kerstdorp al staan en die van mijn moeder is ook bijna klaar . mijn moeder doet zowiezo ook aan sinterklaas, voor der 3 kleinkinderen. maar ze vind de kerst gewoon super leuk
Nou hier komt hij er pas in voor sinterklaas en ik wil hem voor zeker 2 januari weer weg hebben (nu is mijn kleine man 3 jan. jarig, dus dat is meer uit praktische overweging).
Hier komt de kerstboom 6 december te staan, en gaat ie voor oud en nieuw er weer uit. Ben zelf 1 januari jarig en krijg dan veel visite, dan is het handiger als de boom weer weg is.
hier ook 6 december en gaat in de eerste week van het nieuwe jaar weer weg. Hier is in de buurt iemand die alle versiering het hele jaar heeft staan hoor. In de zomer staat er ook een boom met ballen en lichtjes.
hier ook na sinterklaas de boom pas op. en dan meestal 1 januari ruim ik hem op. is toch zo'n nutteloze dag.
Ik moet er nog niet aan denken. Hier komt de boom een week van te voren en 1 januari gaat die weer weg.
Ik moet er ook nog niet aan denken... Vorig jaar hadden wij hem voor ons doen vroeg opgezet (7 december) Man, ik was die klote boom zo zat, en het moest nog kerst worden toen Dit jaar zetten we hem in de week voor kerst op ofzo en in het nieuwe jaar snel weer opbergen! Hahahaha
dan heb ik de topper, een flat hier in de buurt heeft heel het jaar de kerstverlichting buiten hangen! ik denk teveel werk om binnen te halen , brand nu wel alweer..
Hier staat de boom op 6 of 7 december. Ligt aan het werk.. En hij gaat weer in het weekend na nieuwjaar. Alle spullen staan al wel klaar. Ik had geen zin om alles naar de zolder te slepen terwijl we ze bijna nodig hebben.. (alles nieuw moeten kopen, eerst jaar kerst in ons eigen huisje )
Mijn buurvrouw heeft ook al een week of 3 een boom staan.Iedereen die langs liep keek even naar binnen.Logisch vond ik van je verwacht nog geen kerstboom,en het valt gewoon op als je die lichtjes ziet brandden.maar nu heeft ze overdag haar gordijnen half dicht zodat niet iedereen meer naar binnen kijkt.Zelf zetten we de boom pas een week of 3 voor kerst.Ik ben altijd weer blij als hij na oud op nieuw weer weg kan want ben hem dan echt beu!Werk zelf in een bloemenwinkel en heb na die feestdagen ook wel echt voor een jaar kerst genoeg gehad
Ik zou het nooit zo vroeg doen. hier na de Sint, misschien zelfs wel na mijn dochter haar verjaardag (18 dec) en dan 1 januari weer weg! Hier verderop hangt er ook het hele jaar kerstversiering buiten! Mijn dochter vind het prachtig, die roept altijd enthousiast, LICHTJES!
Nee, veel te vroeg, hier éérst de Sint en dan de kerstman!! Dat was altijd al zo, ook toen we nog geen kind hadden en dat blijft ook zo! offtopic: vind het sowieso belachelijk dat bij intratuin de kerstballen al in augustus in de winkel liggen, net zoals de kruidnoten bij het kruidvat :x
Hier heb ik 't liefste begin december, zo rond sinterklaas mn boom in huis maar dit jaar zullen we 't vanwege de kraamvisite en mijn verjaardag op 11 december ietsjes later doen. De boom gaat meestal eerste week van januari weer weg. Ik ben gek op kerst, vind het het sfeervolste van de winter, maar no way dat ik nu al in kerstsferen ga in huis! ( We hebben wel heel soms een kerstliedje op op de radio, maar da's echt maar heel soms )
kwaaaaaaaaad maar nee je heb gelijk. slaat ook nergens op idd vandaar dus ook hier pas kerstzooi als sint weer opgehoepeld is