Waarom ga ik niet gewoon naar de sportschool?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik weet dat sporten goed voor me is en ben ook gewoon lid van een leuke. Ze hebben leuke verschillende lessen en een sauna. Maar ik ga gewoon ineens niet meer. En elke dag denk ik, zal ik vanavond lekker gaan? Maar ik ga gewoon niet. Ben met 2 kleine kindjes zo moe 's avonds, dat ik geen puf meer heb.

Hoe kom ik hier nou uit?

En wat is nou het wezenlijke verschil tussen Bodybalance en Yoga?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik doe het ook niet... en voel me ook niet schuldig :p
    ik ben niet "lui" maar heb gewoon een hekel aan 'verplicht' bewegen! ik ga liever lekker te zwemmen met de kleine, of te wandelen of te fietsen straks... maar dat ik MOET een uur sporten met allemaal andere mensen.... nee bedankt ;)
    Ik zit na een dag werken ook liever met m'n man op de bank voor de tv m'n was op te vouwen! ik heb daar 's avonds echt geen trek meer in.....
    Zodra het als een verplichting voelt, en niet iets wat je leuk vind om te doen word het alleen maar minder leuk.... en als het om afvallen gaat, dat kan ook zonder de sportschool en probeer dan in je dagelijkse leven wat meer beweging te genereren.

eeh... dit was niet echt een motivatiereactie hahahaha, sorry... maar zo ben ik :)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon DOEN! Ik heb ook 2 kinderen, maar ben toch 4 x in de week in de sportschool te vinden. Ik doe vooral de groepslessen, die zijn super leuk! XCo, Steps, Zumba en vooral Pilatus!

Wat het verschil is tussen Yoga en Bodybalance weet ik niet...

Oh,en ik ga vaak daarna even onder de zonnebank. Heerlijk!

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe kom je hieruit? Gewoon gaan of je nou zin hebt of niet, of je nou moe bent of niet... meestal merk je dat je het dan toch leuk vindt.
    Maar de vraag is: wil je wel zin maken? Vind je het echt leuk om te doen of doe je het omdat je van jezelf moet? En waar heb je meer behoefte aan: lekker sporten of lekker thuis op de bank hangen?

Ik weet dat ik fitness etc echt vreselijk vind, maar voor squash ben ik wel te porren.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik begrijp je volkomen...alleen de enige remedie is jezelf een schop onder je kont geven :p

6. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ohh wat herkenbaar!
    Maar goed, ik moet de allereerste stap nog zetten: "me inschrijven voor de sportschool"...

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Gaan! ook ik moet me soms slepen...2 kids en probeer 3 keer in de week te gaan.de drempel is soms wat hoger maar dat heeft meer met mijn gewicht te maken.

denk aan het gevoel dat je erna krijgt..zo fijn en dan ben je blij dat je gegaan bent.ik doe aan zumba bodypump en cardio.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde. Ben al bijna een half jaar niet meer geweest. 's Avonds ben ik ook kapot, ben dan blij dat ik heerlijk op de bank kan hangen. 's Middags denk ik, ja ik ga! En dan heb ik er ook zin in. Maar dan is het avond en dan denk ik, nee, morgen wel.
    Misschien moet ik het 's ochtends eens gaan doen, ze hebben daar namelijk ook kinderopvang.
    Ik wilde vanavond gaan maar weet niet of het gaat lukken, man moet overwerken.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gewoon gaan, ik heb soms ook periode's dat ik echt geen zin heb. Als je 2 a 3 keer weer bent geweest is het weer leuk

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Voor mij helpt het om het echt één of twee dagen per week in de agenda te zetten. Dan hoef je je niet elke dag af te vragen of je vanavond zult gaan of niet.

En denk aan het trotse gevoel als je geweest bent. Als je eenmaal onderweg bent is het al heel wat.

Vanavond ga je, oké? ;)

Oh ja: bodybalance is een combi van yoga, pilates en tai chi.
    pfff... ik mis het sporten in de sportschool :( Kan nu alleen nog maar zwemmen... ;)

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Heel herkenbaar! En wat ben ik jaloers op de mensen die het heerlijk vinden om te sporten en het ook echt een aantal keer in de week doen!:(

Ik liep zelf een tijdje hard, maar wat heb ik daar een schurfthekel aan zeg. Doe dat dus ook niet meer:).
    Wat ik nu elke avond een drie kwartier a uurtje probeer te doen is zumba. Heb 2 dvd's thuis liggen, en dan ga ik er even tegen aan. Vind het niet superrrr maar het is te doen. Volgens mij ga ik sporten nooit leuk vinden... Maar goed ik moet! Ik ben echt te dik!:x

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    nou meis je bent niet de enigste.

ik wil heel graag gaan sporten toen ik er werkte deed ik dat of voor het werken eventjes een lesje mee pikken/ even op de loopband of crosstrainer. of gewoon na me werk eventjes een lesje pikken als ik niet late dienst had.

nu ik daar weg ben en ook 2 kindjes heb. ben ik blij als ik in de avond het hele huishouden heb gedaan iedereen gedoucht gegeten en boodschappen heb gedaan.
    ok geen excuus natuurlijk voor zoiets moet je vrij maken dan al is het maar voor je gezondheid. maar dan nog ik ben dood op als ik klaar ben einde van de dag.

dus misschien heb ik al een nieuw voornemen. 1 januari 2011 begin ik met het aanmelden van een sportclub en ga ik lekker sporten IN DE OCHTEND!!!

13. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    hmm of dit bericht lezen. Naar aanleiding hiervan toch maar geweest vanmiddag en ik voel mij GEWELDIG!!

Daarna patatjes gegeten, maar goed dat is weer een ander verhaal ;)

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Blij te lezen dat ik niet de enige ben.
    Als ik er eenmaal ben voel ik me ook hartstikke goed en ben ik trots. Maar de stap ernaartoe is zo groot. En met het slaaptekort wat ik nu heb ben ik 's avonds gewoon bekaf. Ben ook meer een ochtend sporten, maar dat kan alleen in het weekend en dan wil ik ook andere dingen doen.

Keuzes keuzes keuzes.... zit erover te denken om op yoga te gaan en de sportschool op te zeggen..

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Sportschool aka hell on earth! Wat een drama is het toch maar ja, het is goed voor je dus ga ik maar 2 keer per week. Ik ga altijdmet gezonde tegenzin en loop harder naar buiten dan naar binnen maar het is toch wel lekker als je klaar bent. Geen advies maar wel een bevestiging dus haha

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ben je nog geweest? ;)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik vind een sportschool niks aan.

Zelf ga ik liever hardlopen of touwtje springen. Dat kan gewoon in en rond huis.

Maar moet ik eerlijk zeggen dat wij een halve sportschool hebben. Stepapparaat, roeimachine, trampoline ( kleintje voor de sport), sportbal, gewichten en sportmatjes. En we kopen waaschijnlijk nog een loopband en spin fiets.

Spinnen vind ik dan wel weer geweldig.

Maar waarom je niet gaat. Misschien is het gewoon lastig om weer helemaal van huis te gaan.
    Ik ben erg blij dat ik gewoon thuis kan sporten.

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben geen lid van de sportschool en zal het ook niet worden.
    Ik ken mezelf goed genoeg en weet gewoon dat ik na een paar x me er toe moet gaan zetten om te gaan en dat ik allerlei redenen verzin om maar niet te hoeven.
    En dan is voor mij een sportschoolabbo ook echt veel te duur.

Mijn buurvrouw haar 1 jarige abbo was laatst ook verlopen, hoe vaak was ze geweest? 0 x. Zo zonde van het geld.

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik ga ook niet naar de sportschool. Dat komt omdat ik me er niet prettig bij voel om me in mijn eentje tussen allemaal vreemde mensen te bevinden. Ik ben nogal, verlegen... En bang dat mensen het dan raar vinden dat ik daar dan alleen ben. haha.

Deel Deze Pagina