Kraamvogel, Isis of Groene Kruis?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Tuttie, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik ben bezig om me te verdiepen in de kraamzorgorganisaties in Drenthe maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Wat ik heel belangrijk vind is 1 op 1, ervaring met borstvoeding en dat het een zekere, ervaren kraamhulp moet zijn met de benodigde cursussen zoals kinderreanimatie etc. en dat er geen gezeur komt in de kraamweek dat ze niet de uren hulp kunnen bieden die aangevraagd zijn etc.
    wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie ook evt namen van de kraamhulp die jullie erg goed beviel?

2. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Wij hebben de Kraamvogel als kraamzorg gehad. Dit is echt super bevallen ze hebben ons super geholpen met de BV.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Isis! Sorry ben bevooroordeeld ;)

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik heb 2x hulp van groene kruis gehad en dit is mij prima bevallen hoor had de wens een wat oudere dame die me wou helpen en dat is ook gebeurt beidde kraam hulpen waren schatten

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Voor 1 op 1 zit je bij Isis goed (overige dingen ook natuurlijk ;)). Groene kruis werken veel mederwerksters op rooster dus de kans op wisseling is daar een stuk groter.
    Kraamvogel zou ik zo niet weten. Als je thuis bevalt, heb je volgens mij wel iemand anders bij de bevalling dan in de kraamweek.
    Bij Isis is dat dezelfde persoon.
    Maar goed, ik werk voor Isis en vindt het een fijne organisatie.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb het groene kruis gehad en is dat is prima bevallen. Alles was goed geregeld en kon zelf aangeven hoeveel uren ik wou en heb de hele kraamweek dezelfde kraamhulp gehad.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Absoluut kraamvogel!

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Groene Kruis! Super goede ervaring mee, zowel ik als mijn zusje :D

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb bij al mijn kids (dus al 12 jaar :)) kraamverzorgsters van het Groene Kruis. Nu ook. In principe heb je geen wisselingen omdat ze 8dg achtereen werken. Ik heb precies gekregen wat ik wilde ;) een stevige kraamverzorgster met ervaring en ook met meer kinderen. Helaas liep ze een zweepslag op vanmorgen dus kregen we iemand anders, maar die is ook helemaal super! Tijdens je zwangerschap krijg je een kraamcoach waar je met al je vragen etc terecht kan.
    Ze hebben allemaal ehbo en reanimatie en ik vind veel ervaring met borstvoeding.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb hier weer Isis(voorheen samenzorg) aangevraagd.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ga binnenkort ook Isis aanvragen ;)

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Isis! Bij Nijn hebben wij Isis gehad en dat is supergoed bevallen! Bij een volgende kindje (ooit) zeker week Isis! En het liefst nog met de zelfde kraamverzorgster en als dat niet lukt wil Red vast wel komen ;)

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

@Red88 In welke regio zit jij? Ik krijg in juni ook kraamzorg van Isis.(mag ook via PB hoor!)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Dinges, is goed hoor! Moet je niet nu zwanger raken, dan ben ik nog met verlof ;)
    Maar zou leuk zijn als M. weer bij je kan komen!

@Polletjepiek, ik pb je even.

15. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Was het nog niet echt van plan... Het zou super zijn als M. weer kan komen maar zou een kraamweek ook wel met jou kunnen uithouden hoor :p

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O... gelukkig! ;)

Maarre ik duik m'n bed in, rol om en wordt alleen maar beroerd dusse lekker slapen.

17. Wij zijn gegaan voor Groene Kruis. De kraamcoach komt in december langs, maar we hebben al wel een cursus a.s. ouder gevolgd en een borstvoedingsbijeenkomst bijgewoond. Alles duidelijk uitgelegd en je kan alles vragen wat je maar wilt natuurlijk. Daarnaast gaan we ook nog een 'hond in huis' cursusje bijwonen, just in case :D

Waarom Groene Kruis? Omdat ik aan mijn verloskundige heb gevraagd met wie zij het meeste samenwerken en wat zij mij zouden adviseren. Dat werd dus het groene Kruis.

Ik heb ook niet naar de anderen geïnformeerd, vond het wel goed zo :)

18. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Kraamvogel! Was super tevreden en ben ook zeer goed begeleid wat betreft de borstvoeding. Bij een tweede kindje kies ik weer voor hun!

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Isis!!!!!!!!!!!

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik kon ook kiezen tussen deze drie en heb gekozen voor groene kruis. Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van de telefonische informatie, aangevraagde foldermateriaal en de inhoud. Ik had in die tijd weinig te doen en heb er echt een serieuze studie van gemaakt :).

Groene kruis sprak mij het meest aan omdat hun visie op borstvoeding het meest uitgewerkt was, ze een boel extra cursussen aanboden en informatieavonden aanboden en de mevrouw aan de telefoon het meest aardigst klonk (niet dat heel erg boeit, maar in mijn hormonale bui was ik daar zééér gevoelig voor).

De kraamzorg beviel me uiteindelijk super goed! Echt een topvrouw.

Deel Deze Pagina