Op dit moment genieten wij van een super vakantie in Oostenrijk. Zo goed dat we volgend jaar wel weer terug willen en daarom zijn we alvast een beetje aan het kijken na een soort gelijk gebied (de voorpret kan niet vroeg genoeg beginnen ). We zitten nu in Fiss (Serfaus,Fiss, Ladis) en zoeken dus iets soortgelijks. Dus met veel dingen voor kinderen, kaart voor gratis gondels en bij voorkeur goed op elkaar aangesloten, zodat we de auto niet nodig hebben. Wie heeft er tips??
Toen ik de titel las dacht ik meteen fiss!! Maar daar zit je dus al..... Ik zou zeggen volgend jaar weer terug.. Wij komen er al jaren, ideaal voor de kinderen. Welk appartement zit je nu?
Wij gaan dit jaar voor de 4e keer naar fiss serfaus. Ik ben al overal geweest in Oostenrijk en kom er meerdere keren per jaar. Met kinderen is er geen leukere bestemming als waar je nu bent. Wat ook erg leuk is met kinderen: ellmau am wilder kaiser en fieberbrunn. Maar beiden kunnen niet tippen aan serfaus fiss Ladis
Hahaha nou ik ga niet iets heel anders zeggen! Ik zou zeggen boek lekker voor volgend jaar weer! Misschien nog een leuke tip om naar Zams te rijden naar de waterval. Zal zeker voor de oudste een beleving zijn. Zammer luchputz heet het. Precies genoeg voor eennochtendje daarna lekker in Landeck een eiskaffee of een coupe iks eten bij Wiedmann en dan daarna even de echte tiroler edele kopen bij Kaffee haag
Haha, jullie zijn wel eensgezind allemaal. Het is idd echt super hier, ondanks dat het weer en we hebben nog lang niet alles gedaan. Normaal gaan we eigenlijk niet nog een keer naar hetzelfde, maar nu overwegen we het idd wel. We hadden op internet nog het Ischgl/Paznaun gebied gevonden (1 dal verder) en Saalbach Hinterglemm gevonden. Dat zag er ook wel leuk uit, maar of het vergelijkbaar is met Fiss vinden we lastig in te schatten. En daar zijn een aantal liften ook stoeltjesliften en dat gaat waarschijnlijk niet met de buggy/draagdoek of kan dat wel?
Wij zitten in montafon bij schruns in de buurt. De kaart voor de gondels hebben we er in 3 dagen uitgehaald en tot nu toe lopen we elke dag een tocht met de buggy +soms deels draagdoek omdat onze dochter het dan zat is. We gaan dan met de gondel naar boven en lopen naar beneden. Er zijn hier im het dal ook een aantal kinderwandelingen. Dus wat mij betreft wel een aanrader maar weet niet hoe het is in vergelijking met fiss, want dat ken ik niet. Het is in elk geval wel niet al te ver rijden (8u vanaf nl)
Vergelijkbaar is Paznaun zeker niet. Ik kom nu al 27 jaar 3/4x per jaar daar en we willen nooit meer wat anders. Stoeltjeslift met een buggy of draagdoek "kan" niet de buggy glijd er onderdoor en draagdoek dat gaat knellen omdat die buis vrijwel tegen je eigen buik komt daar zijn ze op afgesteld zo dicht mogelijk Maar dat is natuurlijk eigen keuze.