Hoi, Misschien een beetje misleidende topictitel, ik heb zeker wel contact met familie, maar we wonen ver weg. Nu is 5 december de eerste Sinterklaas van ons meisje... en ondanks dat ze er niets van zal snappen (ze is dan pas ruim 7 maanden), wil ik er toch iets aan doen. Nu is de kans groot dat ze ook van opa en oma iets zal krijgen als we daar zijn (waarschijnlijk met kerst), maar wil er ook iets thuis aan doen. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Klein cadeautje kopen en dat is het? Sinterklaasliedjes zingen? (zing altijd veel voor haar haha), op de avond zelf het helemaal 'echt' maken met een schoentje, wortel en water voor het paard en meer cadeautjes? O, ik weet dat ze er niets van zal snappen maar mijn jeugdsentiment komt een beetje om de hoek. Het zullen op die avond alleen mijn man, onze dochter en ik zijn denk ik zo, omdat ze hier in België ook niet veel aan Sinterklaas doen (en dat is hier trouwens op 6 december). Wat denken jullie hiervan? Groetjes
De eerste Sinterklaas van de oudste en de eerste Sinterklaas van de jongste hebben we toevalligerwijs beide keren "alleen" gevierd. Weet niet hoe we het dit jaar zullen doen, mijn zusje is inmiddels ook moeder geworden, hun zoontje wordt een week na Stklaas 1 jaar. Maar gezien de leeftijd van je kleintje... gewoon klein vieren. Ze snapt er toch nog niets van... dat begint meestal pas vanaf 3-4 jaar.
bij zo'n jonge leeftijd hebben wij het niet gevierd. vorig jaar nog klein gehouden en met ons eigen gezin. schoen gezet en klein cadeautje erin en daarnaast sinterklaas avond en optocht verder voor gekozen om niet naar onze werk te gaan
Wij doen het juist het eerste jaar en volgend jaar gezellig bij ons thuis met de opa en oma's en 3 ooms. Hij snapt er natuurlijk nog niets van maar ik vind dat het voor hem evengoed Sint is. Juist omdat hij het nog niet snapt vind ik het gezellig als de Familie hier is. Gezellie banketstaaf eten, borreltje en pakjes voor de uk. Juist als hij 3 is en het snapt dan vier ik het als gezin, omdat hij dan ook snapt dat Sint bij opa en oma is geweest voor hem.. Dan moet hij natuurlijk ook langs opa en oma hun huis om te kijken wat Sint gebracht heeft.. En Tsja hoeveel cadeautjes we gaan doen.. Ik denk een stuk of 3 kleinere pakjes. Hij is 2jan jarig en krijgt dan al de grotere dingen. (trike fietsje van ons,toet toet garage van opa en oma, loopauto van andere oma) Koop dus met Sint dus bijv een extra auto voor bij de toet toet etc.
Onze oudste was nog maar 3 maanden toen het Sinterklaas was. Ik had zelf voor hem en mijn man een klein schoencadeautje gehaald. Verder niets aan gedaan. Het jaar erop helemaal niets aan gedaan, vind het pas echt leuk als ze het ook snappen. Vorig jaar voor het eerst gevierd, maar klein. Dit jaar doen we er ook niet veel aan en dan hopelijk volgend jaar voor het eerst echt vieren. En dan zou ik het graag in NL met andere familie willen doen zodat ze echt de sfeer ervan mee krijgen.
Sinds de oudste er is heb ik het elke jaar gevierd. Met familie erbij. Sinds vorige jaar snap de oudste het hij kijkt er nu al naar uit en heeft het dan ook steeds over sinterklaas en zwarte piet. Je moet het vieren zoals je het zelf wilt meis
de eerste sinterklaas was onze zoon 3 maanden ofzo dus amper kennis maar wel leuk voor de foto's We hebben toen een week van te voren zijn schoen laten zetten en zat iets kleins in en liedjes draaien / zingen e.d. en op de avond zelf, gewoon wat gezellige dingen (voor ons ouders) op tafel, wat aankleding in sinterklaasthema zodat duidelijk was en 3 kleine kadootjes gegeven, ik vind leuk voor op de foto zeg maar. Nu vieren we het uitgebreider als sinterklaas in het land is mogen ze elke dag ZELF (nouja samen) zingen en hun schoen zetten en dan krijgen ze elke dag wat kleins, dus een paar kruidnootjes, een mandarijn, een schuimpje of iets (niets bijzonders maar wie het kleine niet eert....) en dan op de avond zelf, liedjes, aankleding, vorig jaar was mijn zusje Piet (ze herkenden haar gewoon niet haha) en een hele zak vol kado's. Dit jaar vind ik het wat moeilijker we doen hetzelfde als vorig jaar maar dan zonder Piet e.d. beetje basic omdat het de eerste Sint is zonder oma (en daar vierden wij het altijd) dus we moeten nog een beetje kijken hoe en wat.