Ik heb een vrij oude cavia en ze is ziek geworden. Cyste bij haar eierstok alleen is ze wonder boven wonder opgeknapt bij de dierenarts. Alleen we moeten haar dwangvoeren. Is dit handig en hygienisch omdat ik zwanger ben? Mijn man kan het doen maar stel als hij aan het werk is oid dan moet ik het doen.
nee, kan geen kwaad hoor. Gewoon je handen goed wassen daarna. ik verzorg mijn konijnen en kat ook gewoon zelf. (Kattenbak niet,maar die gebruikt ie ook niet, buitenkat) handen wassen en klaar.
Je kan de cavia gewoon dwangvoeren. Als je het fijn vind dan gewoon even cavia in een handdoek tegen eventuele keutels. Kijk wel uit dat ze niet snel wegloopt want ze gaat je waarschijnlijk niet zo lief vinden als je dat spuitje in haar bekje stopt. Succes met het dwangvoeren.
Bedankt voor de antwoorden. En ik denk dat ze het niet red. Zo slecht voor mijn hormonen. Moet al sneller huilen
Misschien een tip voor als het dwangvoeren niet lukt. Mijn konijn moest ik ook dwangvoeden (konijnenziekte) maar hij weigerde dit. Ik heb toen zijn eigen eten (selective) in water laten weken en dit met de vinger als pap gegeven. Dat vond hij prettiger, raakte er minder van in de stress en herkende natuurlijk de smaak. Maar hij heeft het dus overleefd en dat is toch vrij zeldzaam. Misschien geeft dit ook wat hoop voor je.
MamavC Ze is al zo oud en zwak. Ik hoop het natuurlijk wel. Maar als die beestjes niet meer eten kan het zo snel mis gaan. Polkadotjes Bedankt! Kan ik ook wel proberen. Ze zijn natuurlijk ook erg gehecht aan eigen geuren!!
Zie idd niet in waarom je tijdens de zwangerschap geen cavia's zou kunnen verzorgen/dwangvoederen Heel veel sterkte, heb het zelf ook wel eens meegemaakt, alle mogelijke opties geprobeerd maar helaas heeft mijn caafje het toen uiteindelijk niet gered. Inderdaad een papje maken van zijn eigen brokken met wat water en dat via een spuitje heel voorzichtig naar binnen spuiten. In het wangetje, niet direct in de keel. Sterkte!!!
Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap een zieke cavia gehad. Viel me ook heel zwaar. Heb ook moeten dwangvoeden, helaas heeft ze het niet gered. Ze vond dwangvoeden niet erg, maar ze ging gewoon niet meer eten. Ik gaf trouwens wortelhap (potje) met dat poeder van de dierenarts. Heel veel sterkte..