25 uur p/w 5 dagen werken. Hoe bevalt het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn84, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo dames!

Ik heb mijn oog laten vallen op een vacature voor ca 25 uur in de week verdeeld over 5 dagen. (Dus ca 5 uur per dag)
    Het is een kleine 10 km van onze woonplaats dus de reistijd is maar 10-15 min.

Nu is mijn vraag; zijn er hier mama's die 25 uur werken verdeeld over 5 dagen en hoe bevalt dat?
    Hoe hebben jullie de opvang geregeld? Iedereen wil wel oppassen maar ik zie het niet zitten om Nijn naar 3 verschillende opvang adressen te brengen. Of is dat raar? Mijn moeder vindt het nl heel normaal dat ze naar 3 opvangadressen zou gaan. Dat deed ze met mij vroeger ook.

Hoor graag hoe jullie het ervaren!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    het lijkt mij, ook voor de toekomst, als de kindjes naar school gaan, best goed te doen.

hier hebben we 3 jaar 3 verschillende oppasadressen gehad en dat was prima. Nooit geen last van gehad.
    Nu zijn het er nog maar 2, maar ik merk aan de kinderen geen verschil.

3. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    ik denk wel dat het uitmaakt of het kind bekend is bij de opvang adressen ik denk dat als je het bv naar opa, oma of tantes en ooms brengt dat het niet zo'n probleem is maar ik zou het niet naar 3 verschillende kinderdagverblijven brengen

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik werk 18 uur verdeeld over 4 dagen, dus zo'n 4,5 uur per dag.
    Ik vind het goed te doen, juist omdat ik ook nog een extra dag vrij heb in de week.
    Op deze dag doe ik vaak het huishouden, boodschappen of spreek af met vriendinnen.

Onze dochter gaat de 4 ochtenden dat ik werk naar het kdv.
    Ik breng haar weg om 7.45u en haal haar weer op tussen 12.30 en 13 uur.
    Ik zou zelf niet voor wisselde oppas adressen kiezen, dan heb je geen zekerheid als iemand onverwacht ziek word.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb zelf pas gesolliciteerd op zo'n zelfde functie, met het idee dat het 'ideaal' zou zijn...
    Nou ik ben er van teruggekomen! Ik vond het 10x niks om elke ochtend van huis te moeten, haasten etc.
    Ik werk nu 3 volle dagen, vind ik veel fijner!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Maar als je kinderen eenmaal op school zitten kun je ze wel elke dag van school halen als je maar 5 uur werkt... hoeven ze niet naar de bso. Dat is dan wel weer een voordeel.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    3x per week BSO is toch ook niet erg? Mijn neefjes vinden de BSO geweldig. Daarnaast gaat het dan vaak maar om 2 uurtjes BSO per dag..

Ik zou 5 halve dagen per week niet fijn vinden, liever 3 volle.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ligt natuurlijk wel aan de werktijden.

9. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik twijfel gewoon heel erg. De baan lijkt mij super maar zie zo op tegen de opvang.

Het mooiste zou zijn als mijn man een dag thuis zou kunnen blijven maar ben bang dat zijn werkgever daar niet zo blij mee zal zijn..

10. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    hoi hoi,

mag ik vragen om wat voor functie het gaat?
    ik zou ook graag zo'n baan willen waar de uren verspreid zijn

en kan je ook aangeven welke uren je dan zult werken?

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik werk ook min 15- max.25u, maar dan 's avonds, diensten van 5uur.....kan de kindjes vaak zelf in bed stoppen, samen eten met hubbie....

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Misschien moet je eens gaan kijken bij een kdv, het is echt niet zo erg hoor!
    Helemaal met de leeftijd die je kindje nu heeft...die vinden het meestal geweldig met allemaal andere kinderen.
    En anders zou je ook nog voor een gastouder kunnen kiezen, daar zijn minder kinderen en is het vaak huiselijker.

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Stel dat ik aangenomen zou worden dan kan ik al snel beginnen. Op het KDV is zo snel geen ruimte. Gastouder ben ik zelf bijna 2 jaar geweest dus weet wel hoe dat werkt ;)
    Heb alleen geen idee waar ik die zo snel moet vinden.
    Ben dus bang dat ik eerst het echt moet doen met meerdere opvang adressen :(

14. LovelyDK

Als je om bijv 13:00 klaar bent kan je ze niet zelf halen...
    Plus je gaat elke dag dan weg... Nee ik vond het niks

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Als je 5u per dag werkt, is de kans wel heel groot dat dat tot later dan 13u is natuurlijk, helemaal met reistijd erbij. Maar dan moet je kindje gewoon overblijven, das tegenwoordig geen uitzondering meer.

Ik werk van 9.30 tot 14.30, kan dus zelf wegbrengen en halen, maar ze moet wel overblijven.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat verschilt wel per KDV, ik kan Robyn ophalen wanneer ik dat wil of dat nou om 13uur is of om 18uur. En bij het KDv waar ik heb gewerkt kon dat ook.

17. LovelyDK

Het ging over wanneer je kindje naar school gaat...

Deel Deze Pagina