Sinterklaas/kerst vieren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nana8, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana8

nana8 Lid

10 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 1 januari ben ik uitgerekend van ons kindje. Nu vieren we meestal kerst bij mijn ouders en schoonouders. Bij de schoonouders nemen we allemaal een bepaalde gang voor ons rekening. Wij hebben dit keer de amuse dus daar zit niet veel werk in. Maar precies een week later ben ik al uitgerekend. Mijn ouders en schoonouders wonen op ruim een uur rijden en de vorige bevalling ging erg snel, binnen 2 uur. Door omstandigheden wil ik dit keer graag in het ziekenhuis bevallen en dit ligt op ongeveer een half uur rijden van mijn ouders/schoonouders....
    Daarnaast komt nu ook de vraag binnen of we meedoen met Sinterklaas vieren met loodjes etc. We vieren dit sowieso met onze andere twee kinderen, dus zelf twijfel ik al een beetje of ik nog wel zin heb met ruim 36 weken Sinterklaas te gaan vieren, al die drukte met cadeaus en gedichten etc....

Het kan natuurlijk zijn dat de baby dan al is geboren, maar zo niet, zouden jullie alsnog gaan of toch thuis blijven? Voel me ook wat een spelbreker om alles bij voorbaat af te zeggen want ik geniet normaal echt wel van al die familiedingen!

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    In principw gewoon angeven dat je aanwezig bent, maar dat er rekening gehouden moet worden met de zwangerschap.

Kerst word lastig. Dat kun je echt pas weten op het latste moment. Wie weet loop je twee weken over tijd en kun je gewoon mee doen. Wellicht dat je kerst bij jullie kunnen vieren?

Op dit moment geef ik bij oedereen aan dat ik in principe ee ben maar dat alles last minute kan wijzigen. Mensen die verder weg wonen laat ik hier heen komen.

3. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Wij zijn 14 dagen later uitgerekend, en ik vind kerst ook moeilijk.
    We houden het sinds een paar jaar thuis i.p.v een restaurant, beetje op het verzoek van mijn man en mij, die dit eigenlijk nooit gezellig vonden. Dit jaar zouden wij(ik) eigenlijk koken, maar dat al geruild met mijn schoonzusje.

We moeten juist echt opletten dat we het niet als goedkoop excuus gaan gebruiken, omdat we het aan zijn kant altijd zo'n verschrikkelijk lange zit vonden. Gelukkig is dat de laatste jaren iets minder geworden ( eerste jaren hingen we vanaf 11.00 tot 22.00 uur bij elkaar!)

Heb wel inderdaad aangegeven dat ik dat hoogzwanger ben, en we het gezellig bij eten houden, maar dan ook naar huis gaan. Bij zijn en bij mijn ouders. Voor onszelf kiezen lijkt sowieso nu op eens zoveel makkelijker, ik heb veel munder de neiging om te pleasen, dan voor de zwangerschap.

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    hetzelfde geld loop je 2 weken overtijd..... Ik zou zeggen ik kom met een slag om de arm

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zit nu op 4 dagen van de uitgerekende dag maar zou nog prima kerst kunnen vieren. Hele dagen in hetzelfde gezelschap vind ik niet chill meer. Maar dat verwacht denk ik ook niemand. Ik zou gewoon zeggen dat je er bent en zo niet, dan merken ze het wel. Lootjes (neem aan dat het dat zijn) lijken me op die termijn ook geen groot probleem. Dat ligt nog zo ver van de uitgerekende datum af... het zou vervelender zijn als kerst en sinterklaas omgekeerde volgorde hadden. Lullig om een surprise niet in ontvangst te kunnen nemen en ook jammer als je zelf je gedicht niet kunt zien worden voorgelezen. Maar bij kerst staat er verder weinig op het spel, toch?

6. Clodagh

Clodagh Lid

29 apr 2015
    15
    0
    0
    Ik begrijp het helemaal, ik ben 7 januari uitgerekend van de tweede.

Vooral Sinterklaas zie ik nu al tegenop, wij vieren dat altijd met de opa's en oma's en een bevriend stel met twee heeeeeel erg drukke jongetjes... Omdat we al een dochter hebben die nog erg gelovig is, durf ik dat veel minder aan te passen aan mijn hoog zwangerschap dan kerst.

Met kerst kunnen we gewoon aanschuiven bij ouders en schoonouders, die allebei in de buurt wonen, daar maak ik me wat minder zorgen om. Ik zou gewoon zeggen dat je komt onder voorbehoud, ik kan me niet voorstellen dat je familie het niet begrijpt! Sterkte!

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Bij ons is kerst traditie met ene dag ouders en de andere dag schoonouders. Sinterklaas is met wie we willen, dat verschilt per jaar. Voor kerst had ik het mezelf heel makkelijk gemaakt door niet in de rommel te willen zitten en ook niet te willen koken (ook al was ik nog lang niet uitgerekend). Voor Sinterklaas heb ik gewoon gedaan waar ik toen zin in had, het was geen verplichting.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik was eerste kerstdag uitgerekend.
    Ik heb ruim van te voren gezorgd dat ik alles in huis had wat wij zouden doen (cadeautjes, toetje zouden wij doen, gekozen voor iets wat in de vriezer kon) en gezegd dat we erbij zouden zijn tenzij onze dochter zou komen.
    En daar was ze. Op 21 dec. De toetjes oplaten halen en cadeautjes de dag erna (door neefjes en nichtjes), konden ze direct Nog even bij de baby kijken.

Ik voelde me tot het laatste uur gewoon ook echt prima en had er ook gewoon bij kunnen zijn. Dus zag geen reden om bij voorbaat al af te zeggen.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zal kerstviering onder voorbehoud doen en sinterklaas gewoon lekker vieren. Sowieso niet druk om maken. Wie weet voel je je kip lekker. En is het hartstikke leuk.

Ik had week voor de bevalling nog housewarming en verjaardagsfeest 2in1 georganiseerd met bbq alles erop en eraan voor 30 man. Super gezellig :)

10. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    gewoon naar jezelf luisteren, neem aan dat de famillie er wel begrip voor heeft als je nee zegt

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Begrijp ik dat het ziekenhuis waar je wilt bevallen ongeveer halverwege is? Dan zou ik, als je je goed voelt, lekker gaan en voor de zekerheid je vluchtkoffer en maxi cosi meenemen en in de auto laten liggen. Dan zit je misschien net wat lekkerder

12. duizeltje

duizeltje Lid

26 mrt 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was dit jaar op 3 januari uitgerekend en heb sinterklaas, kerst en oud op nieuw gewoon meegedaan. Moet er wel bij zeggen dat ik me goed voelde. Alles onder voorbehoud had afgesproken en met kerst ook wat eerder naar huis ben gedaan. Wij kwamen ook overal ongeveer een half uur later door de relax stand waar ik in stond wat er weer voor zorgde dat mensen soms dachten dat het bij ons begonnen was.
    Nieuwjaar tot een uur of 4 gevierd met vrienden. De dag erna nog een uurtje naar een nieuwjaarsbijeenkomst van familie en 3 januari bevallen. Scheelt wel dat het de eerste was.thuis kon ik gewoon rusten.

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik ben 16 december uitgerekend. Wij hebben hier gewoon aangegeven dat we onder voorbehoud mee sinterklaas vieren. We trekken altijd lootjes met de schoonfamilie, zijn verder geen kleintjes bij dus mocht het verzet moeten worden is dat geen hele grote ramp.

En kerst, tja.. hopelijk is ze er dan al. En dan slaan we dat gewoon een jaartje over.

14. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf op 27 december uitgerekend. Normaal vieren we het altijd met de hele familie, maar dit jaar slaan we over. Mijn moeder en stiefvader komen, indien mogelijk, wel nog bij ons lunchen of eten, maar meer afspraken dan dat maken we niet.
    Ik zou inderdaad gewoon zeggen dat je aanwezigheid onder voorbehoud is. Dat begrijpen ze vast wel toch?

15. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter was ik ook 1 januari uitgerekend. Kerst zouden we daarom bij ons vieren, zodat ik niet hoefte te reizen. 'S middags braken m'n vliezen....
    Mijn familie heeft toen kerst gevierd bij m'n ouders en ik beviel die avond van mijn dochter😊

16. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Ik zou sowieso doen wat je zelf wilt, dat is het belangrijkste.
    En miss o/n bij jullie vieren?hebben ze vast wel begrip voor

17. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij vieren sinterklaas wel gewoon. Wel op een andere dag ;)

Kerst vieren we eigenlijk niet. Wie bij ons wil komen is geen probleem maar ik zie het eigenlijk niet zitten om op die dag 3 uur in de auto te zitten om naar familie te gaan. En als ik naar huis wil ook 3 uur in de auto!
    Dus er voor gekozen om dan lekker thuis te zijn en met eten ben ik erg makkelijk ;)

18. bakegirl

bakegirl Bekend lid

24 feb 2014
    779
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben tussen sinterklaas en kerst uitgerekend op 11 december.

Sinterklaas vieren wij vaak niet. Bij mijn ouders al niet meer sinds mijn broertje stopte met geloven in sinterklaas en bij schoonouders soms wel en soms niet. Dit jaar heb ik ze er nog niet over gehoord, dus ik zie het wel. Er lopen nog geen kleintjes rond om het voor te vieren.

Kerst vieren wij altijd uitgebreid bij mijn ouders en bij schoonouders vaak met etentje. Dit jaar weet ik nog niet hoe het gaat lopen. Ligt er aan wanneer de kleine komt en hoe ik me voel. 2 weken overtijd is 1e kerstdag, dus wie weet. Ik ga er nu gewoon nog geen afspraken over maken. Iets wat bij mijn schoonouders nog niet zo goed valt, "je kan toch gewoon afspraken maken?" Zorg er wel voor dat er cadeautjes in huis zijn voor bij me ouders, dan zien we last minute wel hoe we het precies vieren.

19. nicole90

nicole90 Lid

22 dec 2014
    37
    0
    0
    Ik ben 8 december uitgerekend, dus ook rond sinterklaas en kerst tijd. Wij hebben aangegeven dat we er gewoon bij zijn, maar dat het kan dat we op het laatste moment afzeggen:)

Mijn familie, bij wie we sinterklaas vieren, wonen op 2 uur rijden van ons vandaan, maar we gaan er in principe gewoon naar toe. In het ergste geval moet ik in een ander ziekenhuis bevallen.

20. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik ben 6 januari uit gerekend en ben gewoon van plan kerst en oud en nieuw te gaan vieren bij mijn ouders/ schoonouders die ook 45 tot 60 minuten weg wonen.
    Uiteraard begrijpt iedereen dat als het uiteindelijk niet gaat dat het dan niet door gaat, maar ik ben zeker niet van plan nu de handdoek al in de ring te gooien ik hou van kerst een oud en nieuw en kan bij mijn schoonouders en ouders gewoon ff rustig gaan zitten of liggen als ik dat nodig heb!
    En mocht ik onverwacht ineens op 1 van die dagen gaan bevallen terwijl ik daar ben en zonder voortekenen..... (die kans schat ik vrij klein in) dan pak ik gewoon het dichtstbijzijnde ziekenhuis.....

Deel Deze Pagina