Hallo meiden, Ik heb vorige week zondag een positieve test gehad! Was super blij, maar vanaf maandag begon de stress al.. Ik ben op de één of andere manier zoo bang voor een miskraam. Ik heb mijn leven lang al verlangd naar het moment dat ik zwanger ben en nu ben ik het eindelijk! Ben zo bang om het vruchtje te verleizen, terwijl er nog niet echt een reden voor is. Wel heb ik bijna geen last van klachtjes, alleen wat ik wel heb sinds maandag is vaak een zere buik.. Dit maakt mij erg onzeker, ook al weet ik dat het erbij hoort.. Soms heb ik echt flinke kramp en dan pak ik een warme kruik, dit helpt gelukkig wel. Maar het feit dat ik zo gespannen ben om een miskraam te krijgen zorgt voor nog meer spanning, omdat ik weet dat spanning niet goed is haha wat zitten wij vrouwen toch lekker in elkaar he? Maar kent iemand dit? Zou wel fijn zijn om te delen Net naar de wc geweest en dacht een mini drupje bruin bloed te spotten, ik natuurlijk meteen helemaal in paniek en durf nu niet meer naar de wc Komt dit bekend voor of ben ik de enige paniekerige hier?
Ik had hier ook last van. Heel veel overgeven, hoofdpijn, en me de hele dag druk maken. Maar naar de eerste echo viel er een last van me af. Het hartje zien kloppen en je kindje zien bewegen hielp mij enorm. Wanneer heb je je eerste echo?
Volgens mij is dit redelijk normaal hoor. Moet zeggen dat ik nog steeds kijk of ik geen bloed zie na het plassen. Ik weet ook niet of het minder wordt, tot je eindelijk je kleine veilig in je armen sluit. Maar een kloppend hartje helpt wel
Heel herkenbaar!!het liefste ging ik niet naar de WC. Daarnaast groei ik ook niet zichtbaar (voor mijn zicht dan en niemand zegt iets). Ik denk wel dat idereen die zwanger is in meerdere of mindere malen dit probleem heeft! XXX Marinka!
@Desii Ohh wat vervelend dat je je zo voelde.. Ik heb gelukkig nog niet moeten overgeven, maar soms zou ik wel willen dat ik dat had.. heb ik wat meer zekerheid ofzo Ik heb geen idee wanneer ik mijn eerste echo heb, want ik heb de vk nog niet gebeld @MMarinka Gelukkig is het herkenbaar Ohja vervelend dat je nog niet groeit, maar komt vanzelf! ]Nou laten we maar hopen dat we allemaal plakbeebjes hebben! Bedankt voor het geruststellen
@babywens wat vervelend dat je zo onzeker bent meid...ik kan wel zeggen je moet je niet zoveel zorgen maken want dat werkt alleen maar averechts maar dat is makkelijk gezegd...dat gevoel heb je nou eenmaal...maar als je echt zo bang bent zou ik aan de vk vragen of je al iets eerder een echo kan krijgen...als je eenmaal t hartje gezien hebt stelt je dat vaak erg gerust...desnoods op eigen kosten een echo laten maken...hartje zie je wel pas vanaf ong 8 weken kloppen dus helaas nog wel een paar weekjes onzekerheid! misschien vast een geruststelling voor nu: de meeste zwangerschappen verlopen gewoon goed vooral als er geen bezondere redenen zijn wat jouw gezondheid betreft! de kans op een miskraam is 10% dat is dus maar heel klein dat betekend dat90% goed gaat! ik was ook erg onzeker maar bij mij ging het met 17 weken helemaal weg, toen begon ik leven te voelen en dat geeft toch elke keer bevestiging dat het goed zit... sterkte meid! en gefeliciteerd met je zwangerschap...probeer ook een beetje te genieten! xxx
Heel normaal hoor! Je wilt niet weten hoe bang ik was.. Ging zon 30 keer op een dag broekloeren was echt belachelijk! Ik ben de gehele zwangerschap wl eeen beetje bang geweest met elke echo etc etc en zelfs nu hij geboren is ben ik nog wel eens bang om hem te verliezen niet zo heel erg als in het begin maar wel een beetje! Probeer toch te genieten van de ze tijd het gaat zo snel allemaal.. En dat je geen kwaaltjes hebt is toch alleen maar fijn heb ook niets gehad daardoor genoot ik nog meer!
Huh nu zit er een sombere smilie voor me tekst hoe ik dat nou weer voor mekaar krijg geen idee zit op me tel zal daar wel iets mis zijn gegaan maar het was niet de bedoeling dat hij daar kwam in iedergeval..
Kijk dit heb ik dus nu ook. Vorige week positief getest en zooooooo bang! Ben wat misselijk en heb vannacht door de buikpijn amper geslapen en nu dus nog meer angst. 6 april heb ik de 1e echo, misschien dat het dan beter wordt.
Meiden, ik snap jullie volledig! Eigenlijk was ik daar echt niet zo mee bezig maar dat veranderde deze week echt wel... Mijn ha was afwezig en ik moest naar een andere praktijk want hij ging zo'n 2 weken afwezig zijn. Ik dus naar die andere ha en die vertelde me doodleuk dat mijn zwangerschap toch sowieso ging eindigen in een mk. Ze wou nog wel eens bloed nemen om te kijken als hcg al wat was gestegen maar ik moest geen hoop hebben. Mijn buikpijn ging ook wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus ik mocht mijn hoop opbergen... Ik natuurlijk helemaal over mijn toeren, heel emotioneel een vriendin opgebeld en mijn verhaal gedaan. Die vond dat echt niet kunnen en belde onmiddellijk naar een gyn met dit verhaal. De gyn vond dit ook neit kunnen en ik mocht onmiddellijk langsgaan. Gyn heeft testen opnieuw gedaan, in spoed naar lab en echo gemaakt en alles was gewoon HELEMAAL OKE!!!! Gyn heeft dan naar ha gebeld om ze een uitbrander te geven, dat je zwangere vrouwen helemaal zo niet mag laten panikeren, dat het onverantwoord was om me zo de stuipen op het lijf te jagen... Ik zat dus een hele dag met de schrik maar het is wel goed gekomen. Wat ik jullie wil vertellen met dit verhaal: niet teveel panikeren dames! Geniet ervan en heb vertrouwen dat je kindje zijn best doen en heel graag bij jou in je buik wil blijven! Geniet er gewoon van, ik weet dat ik dit vanaf nu nog meer (probeer) doe!
Meiden, hartstikke bedankt voor jullie opbeurende woorden! Dit doet mij erg goed en ik ga er echt proberen om ervan te gaan genieten! Soms is het wel lastig, maar heb voor mijzelf ook tijdschriften en boekjes gekocht die gaan over baby's.. Van mijn moeder heb ik al een 9 maanden dagboek gekregen en deze ben ik al heerlijk aan het invullen! Zo ben ik er wat meer mee bezig en kan ik er ook meer van genieten! @dbrgrsmr: Ohja dat kan ik inderdaad wel vragen aan de vk.. hoe duur is zo'n echo dan ongeveer? Je kan inderdaad pas een afspraak maken als je in de 6de week zit.. nu weet ik niet zo goed hoelang ik precies zwanger ben, omdat ik best lange cyclus had deze maand.. dus geteld vanaf mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik 5w4d en kan ik volgende week dus bellen.. als ik tel vanaf bevruchting +2 weken ben ik 4w4d en dan duurt het nog anderhalve week Wat leuk dat jullie een jongetje krijgen! Gefeliciteerd en alvast succes met de bevalling @Mie Wat fijn zeg dat dan toch alles goed blijkt te zijn en wat slecht van de huisarts.. ongelofelijk zeg! Nou geniet lekker van de zwangerschap, ga ik ook doen
hey meid de kosten voor een echo zijn overal verschillend...de vk gaat uit van je laatste menstruatie niet van je bevruchting dus dat scheelt weer een aantal dagen! maar als je aangeeft hoe onzeker je bent krijg je misschien wel gewoon een echo en hoef je niet te betalen, anders moet je zelf een afspraak maken bij een echocentrum...gewoon ff googelen bij jou in de buurt! ennuh bedankt...ben vandaag uitgeteld maar helaas nog niks!
Ik wil alleen maar zeggen: Geniet van elke dag dat je zwanger bent! Meestal gaat het goed, en gaat het wel mis dan heb je er in ieder geval van genoten! De hele tijd in angst zitten is zonde van je energie Dus geniet en maak je niet teveel zorgen (ik weet heel makkelijk gezegd, iets moeilijker gedaan dus: GENIET
Dag dames, Vorig jaar heb ik een miskraam gehad in april 2010.En nu precies na 1 jaar ben ik weer zwanger geraakt rond dezelfde datum en nu ben ik bang dat ik op 7-4-2011 weer een miskraam krijg. ik heb elke dag een nachtmerrie namelijk bloed in mijn ondergoed.Ik word er echt gek van,...Niemand weet dat ik zwanger ben behalve mijn man.
Heel herkenbaar hoor, volgens mij heeft iedereen hier last van. Ik heb inmiddels een wcsyndroom. Helaas behoor ik tot de minderheid en heb ik ook daadwerkelijk elke dag bloedverlies. Inmiddels bijna 8 weken zwanger, twee goede echo's gehad en geen reden voor bloedverlies kunnen vinden. Tel de dagen tot de volgende echo af, maar zelfs na 2 goede echo's maak ik me dus nog enorm veel zorgen.