Koffie drinken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ana1990, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb tijdens al mijn zwangerschappen koffie gedronken. 5-6 bakjes op n dag wat later in de zwangerschappen minder werd omdat ik er fiks maagzuur van kreeg.

2. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik drink gewoon koffie zoals ik altijd deed.
    S ochtends 2 en s avonds 2 soms 3 (normale koffiekopjes)
    Ze raden het vooral af wanneer je al wat hogere bloeddruk hebt. Ik heb juist een vrij lage bloeddruk dus voor niemand een probleem ^_^

3. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Ik geniet lekker iedere dag van mijn 3 bakjes koffie en savonds een glas cola!
    Zolang je niet te veel koffie drinkt kan het weinig kwaad lijkt mij.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Heb koffie bij de zwangerschap van mijn dochter heel erg vermeden, maar deze zwangerschap was mijn koffiebehoefte groter dan mijn discipline :). Heb wel heel beperkt koffie gedronken, 2-3 keer per week. Meer mag ook gewoon hoor! Maar cafeine wordt ook in studies geassocieerd met een iets lager geboortegewicht en dat wilde ik juist zo optimaal mogelijk laten zijn. Dochter was een ukkie, wel ook door inleiden met 37+2, maar aangezien ik ook nu weer de komende dagen wordt ingeleid vind ik het wel een fijn idee dat 'mijn bijdrage' aan een zo goed mogelijk geboortegewicht naar behoren is uitgevoerd :D. Dat gezegd hebbende; er staat nu een kop koffie naast me, want die had ik wel verdiend vond ik :D.

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik drink helemaal gene koffie.. Vind de geur lekker, maar de smaak smerig (en nee, dat heeft niets met mijn zwangerschap te maken, want heb koffie nooit gelust).

Zeer sporadisch -en sinds mijn zwangerschap helemaal niet meer- drink ik nog wel es een Cappuccino.

Met 1 à 2 glazen thee per dag (op z'n Engels, met een zoetje en een schuit melk) maak je mij véél blijer.

6. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Volgens mij mag je volgens de richtlijnen van het voedingscentrum maar 1 kopje koffie per dag.

Ik heb best behoefte aan meer, maar durf eigenlijk niet echt en drink dus alleen 's ochtends een bakje.

Heb zelfs onderzoeken gelezen waar een verband wordt gelegd met cafeïne gebruik in de zwangerschap en kinderleukemie..

Dan maar geen bakje koffie!

7. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Ik hoor er inderdaad ook van alles en nog wat over. Heb in huis cafeïne vrije koffie gehaald en hier drink ik max 1 kopje van per dag en op het werk drink ik geen koffie meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Dit viel al direct op bij mijn collega's haha heb maar gezegd dat ik een beetje gezond wil gaan doen haha.

Mochten we op visite gaan en er wordt me koffie aan geboden kan 1 kopje geen kwaad denk ik. Ik zou nu wel veel eerder kiezen voor Thee.

8. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Ik drink af en toe wel eens een cappuchino, maar wel stukken minder koffie als voor de zwangerschap. Redbull drink ik helemaal niet meer ( mis ik wel ;)) en 1 glas cola per dag, omdat dat gek genoeg het enige drankje is dat helpt tegen brandend maagzuur.

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik drink twee kopjes of een mok koffie per dag, maar niet elke dag. Cola drink ik zo af en toe een glas. Als ik teveel koffie drink dan ga ik me ook naar voelen trouwens, ben best gevoelig voor cafeine...

Energydrink heb ik steeds enorm veel zin in maar drink ik niet. Staat er ook op dat het afgeraden wordt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven...

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik drink graag cola, dus heb de koffie een heel stuk geminderd. Gelukkig heeft nespresso cafeïnevrije koffie die ook heel lekker is en wij hebben een nespressoapparaat staan. Af en toe neem ik ook nog een gewone koffie of espresso, maar dat is zeker niet dagelijks. Als je je probeert te houden aan de richtlijn van 3 koppen koffie per dag, kan het weinig kwaad verwacht ik. En anders kunnen we over 20 a 30 jaar tegen onze kinderen zeggen 'vroeger mocht je wel een paar kopjes per dag', net als onze ouders dat nu over alcohol zeggen ;)

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik drink espresso. Kopje of twee drie per dag. Zit minder cafeïne in dan in andere koffie dus ik maak me daar geen zorgen om.

12. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Vroeger had ik periodes dat ik regelmatig koffie dronk. Maar alvorens ik wist zwanger te zijn, had ik er opeens bijna geen trek meer in.

Toen ik er eenmaal achter was, kwam de behoefte aan koffie op een gegeven moment wel terug. Maar eerst in de vorm van: "Oooh, wat heb ik zin in een kopje koffie." En dan vervolgens een kop koffie voorgeschoteld krijgen, maar hem niet helemaal leeg kunnen drinken. :D
    Vroeger dronk ik mijn koffie graag zo sterk mogelijk, met een klein beetje melkschuim. Maar tegenwoordig drink ik blijkbaar liever warme melk, met een heel klein beetje koffie er in. Toen maar gelijk besloten om over te schakelen op cafeïne vrije koffie, terwijl ik dat qua smaak vroeger nooit sterk genoeg vond. En ook zodat ik nog 1 of 2 glaasjes cola kon drinken op een dag. (Daar had ik op de één of andere manier geen aversie tegen.)

Maar ja, nu is er zwangerschapsdiabetes bij me geconstateerd, dus sindsdien ook de cola eruit. Dus nu drink ik eigenlijk alleen nog maar heel af en toe cafeïnevrije koffie, melk en water. ;)

Ik mis het ook niet, dus dat scheelt. Ook nooit last gekregen van hoofdpijn, terwijl ik voorheen best wel wat cafeïne binnen kreeg (dankzij koffie en cola). Maar ja, ik kon voorheen ook gerust een hele avond red bull drinken (tijdens stappen) en daarna nog heerlijk slapen... :p

13. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Ik was mega koffie verslaafd
    Hoe sterker hoe beter, plm 6-8 bakkies per dag en cola...
    Voordat ik een positieve test had lustte ik het ineens niet meer. 3 dagen knetterende koppijn gehad en ik was afgekickt. ik drink nu alleen maar thee (groene en fruitfusion) water en melk. Af en toe glaasje sap aangelengd met water. Ik mis niks!

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik drink thuis (espresso machine) max 2 cappuccino's per dag, is best sterkte koffie. Op dagen dat ik werk (van die kleine wegwerp bekertjes met slappe oplos koffie) drink ik er 3 of 4. En dan niks thuis aan koffie.

Deel Deze Pagina