Koffie en cola?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gezond, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi hoi...

Ik lees wel eens op het internet dat het drinken van koffie en cola de vruchtbaarheid in de weg kan staan...
    Nu drink ik veel koffie en cola, maar dat deed ik 7 jaar geleden toen ik van mijn dochter zwanger werd ook wel... Toen was ik de 5e poging zwanger... Nu ben ik al ruim 2 en half jaar bezig waarin ik 2x bij de 5e poging zwanger ben geweest. In een keer is uitgelopen op een miskraam en de andere was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap..

Kan (teveel) koffie en cola een oorzaak zjn van het niet zwanger worden?

Dank jullie wel alvast!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    'men' zegt wel meer over verminderde vruchtbaarheid.. Ikzelf weet t allemaal niet hoor.. Ik dronk, ik rookte (zelfs af en toe n jointje) en dronk 2 flessen cola in de week. Toen wij voor n kleintje gingen stopte ik natuurlijk met dit, behalve cola hier minderde ik wat mee. Maar was toch na 1x zwanger dus..

3. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    ik ken iemand die ook veel van cola houd en dit veel drinkt. heeft twee gezonde kinderen op de wereld gezet

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik drink ook heel veel cola en was in ronde 6 zwanger geworden...en tijdens de eerste 12 weken dronk ik ook cola want dat was het enige waar ik niet misselijk van werd.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik drink eerlijk gezegd sloten koffie en cola ;)

Heb zelfs cola naast mijn bed staan omdat ik altijd een droge keel heb snachts...

Hoezo verslaafd hahahaha

Maar goed... ik drink dus niets anders dan koffie en cola... Ik lust ook eigenlijk niets anders...

Toen ik 7 jaar geleden zwanger was hoorde ik van de gynaecoloog dat cola zou helpen tegen misselijkheid... maar ja... dan hebben ze het vast over cola met mate ;)
    Dus jouw ervaring Rachel dat je niet misselijk werd van cola klopt wel ;)
    Dank jullie wel voor het antwoord!

6. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    hoi, drink zelf heel veel cola!
    en ben 2 keer in deeerste ronde zwanger geworden

7. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    of het enu voor zorgd dat je zwanger word of juist niet maakt voor mij niet zoveel uit!

alles met TE ervoor is niet goed! TE veel cola TE veel roken TE veel koffie ... begrijp je wat ik bedoel?

dus als je nu zwanger probeert te worden of niet zwanger probeert te worden dat maakt volgens mij niet veel uit !

maar probeer gewoon voor je zelf eens wat minder koffie en cola te drinken !

bij ons komt er namelijk geen cola in huis behalve met kerst en neiuwjaar en ook geen limonade enzo alleen water!

als we uitgaan drinken we dan natuurlijk wel cola maar zo hou je het met mate!

groetjes grace

8. bengel

bengel Niet meer actief

ik drink geenkoffie en nauwelijk cola, en ik kan dus niet zomaar zwanger woden :cry:

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik lust geen koffie dus dat scheelt weer... ik drink echt iedere dag wel 2 glazen cola maar aangezien er nu toch wel wat kilo's af mogen probeer ik meer melk/water/optimel te gaan drinken.

Ik drink trouwens alleen coca cola...hoezo verwend ;)

10. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    ik las gisteren zelfs iets over als de man te veel aan de telefoon zit dat hij daar ook minder vruchtbaar van word.
    ik denk hellemaal nergens meer aan zijn zoveel dingen waar het minder van zou moeten worden.
    ik ken genoeg mensen die alcolisten of zwaar aan de drugs zitten dan zeg ik wel eens tegen me vriend moet je dat eens zien die krijgt gewoon een gezonde baby is ze toch niet gegunt zoiets(toen werd me vriend boos)kan ik wel begrijpen natuurlijk meestal als je mensen wat gunt komt het bij jezelf voor.ook een vriendin van mij was met haar eerste zwangerschap gestopt met roken dronk 1 kop koffie en geen cola maar wel folium die heeft met 35 weken een miskraam gehad.2e zwangerschap deed ze gewoon zoals ze normaal leeft en een gezonde jonge gekregen.
    er komt elke dag wel weer iets op internet wat ons minder vruchtbaar maakt.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja net als roken, brengt ook het drinken van cola en koffie risico's met zich mee behalve dat het net als met roken de vruchtbaarheid kan verminderen heb je tijdens de zwangerschap ook meer risico''s op een mk - en een baby met een laag geboortegewicht....

in cola zit behalve caffeïne ook fosforzuur wat de opname van calcium blokkeert wat bij de kleine weer nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel...koffie verhoogt ook nog eens het risico op een doodgeboren kindje...

iedereen moet voor zich weten wat ze doet voor of tijdens de zwangerschap...

ik heb bewust gekozen geen of weinig cola meer te drinken, koffie sporadisch te drinken omdat ik wel nog steeds rook...

de reacties wanneer men leest dat iemand tijdens de zwangerschap nog rookt hoef ik jullie hier niet te vertellen, die zullen jullie ongetwijfeld zelf hebben kunnen lezen of zelf hebben geschreven...maar diezelfde reacties zie je raar maar waar nooit wanneer men zegt dat ze liters cola of koffie naar binnen werken... ;) beetje struisvogelpolitiek ;)

feit blijft voor mij dat ik niet kon (kan) stoppen met roken, maar de koffie en cola daarentegen wel makkelijk aan de kant kon (kan) gooien en vervangen voor liters melk... ;)

ieder kan voor zich bepalen wat zij wel blijft doen tijdens de zwangerschap of nog voordat men zwanger is...daar heb je geen reacties van andere voor nodig...

als jij niet van de cola-koffie-sigaretten af kan blijven is dat jouw pakkie aan en daar heeft een ander niets mee te maken...

het is met alles je hebt een kans op...

er zijn zoveel dingen die niet goed kunnen zijn voor en tijdens de zwangerschap als je overal bij stil moet gaan staan heb je bijna geen deel van leven meer zeg ;)

12. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    er zijn zoveel dingen die niet goed kunnen zijn voor en tijdens de zwangerschap als je overal bij stil moet gaan staan heb je bijna geen deel van leven meer zeg ;)[/quote]

goed gezegt............

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :) als ik jou was zou ik je man zijn telefoon afpakken ;)

14. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    haha moet ik inderdaad doen ja straks is zijn sperma nog staties :D door al die radioactieve dingen.
    toen ik hem het verhaal vertelde was dat het eerste wat hij zei.

15. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    gewoon caffeine vrije koffie en je bent klaar.

En de risico's van koffie en cola zijn wel beduidend kleiner dan van roken .
    Vind het eigenlijk geen vergelijking.

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ken je mij zeker! En beide kids waren in de eerste ronde raak!

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

vindt jij het geen vergelijking?

moet je voor de grap maar eens gaan kijken wat de gevolgen kunnen zijn van het drinken van koffie of cola en dat weer eens vergelijken met roken...kom jij nog wel op je woorden terug....

van roken weten wel wel wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn..(mk-vroeggeboorte-kindje met een lager overgewicht)

maar die gevolgen worden ook verbonden bij het koffie en colagebruik....

wbt het drinken van cafeïne vrije koffie, er zijn tal van onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat het niet alleen de stof caffeïne uit koffie is die een risico met zich mee brengt tijdens de zwangerschap...

hieronder wat links waaruit je kunt zien dat je het wel degelijk kunt vergelijken met elkaar maar dat is weer dat struisvogelpolitiek gebeuren, daar willen de mensen nog niet echt aan....

we weten dat roken schadelijk is, zowel gewoon als tijdens de zwangerschap, maar kom niet aan de koffie of cola e.d. :( want dan is het niet te vergelijken...in koffie en cola zit caffeïne wat er weer voor kan zorgen dat het de kans vergroot op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. (wat ook de gevolgen zijn bij roken)

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2364

http://voeding.paginablog.nl/voeding/2005/11/koffie_slecht_voor_zwangerscha.html

Het drinken van koffie tijdens de zwangerschap verhoogt het risico van een spontane abortus en het doodgeboren worden van het kindje. Dit is de conclusie van een Deens onderzoek. Bron: zie onder
    http://www.gezonderworden.nl/2006/04/koffie-verhoogt-risico-miskraam.html

hier nog enkele links wbt gebruik van cola tijdens zwangerschap :D

http://www.totalcoach.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=789&Itemid=197

nogmaals wat ik al eerder zei, het maakt mij niet uit wat iemand anders doet, ik heb met de andere 2 gerookt, en rook nog steeds, maar ik vindt het je kop in het zand steken om te zeggen dat je beide niet met elkaar kunt vergelijken als je weet dat de gevolgen nagenoeg hetzelfde kunnen zijn..en het is niet zo dat er een of andere simpele ziel is geweest die dat de wereld in heeft gebracht...

er zijn net als bij onderzoek van zwangerschap en roken ook tal van onderzoeken gedaan bij vrouwen die koffie en of cola bleven drinken tijdens de zwangerschap waaruit is gebleken dat de gevolgen daarvan net zo erg kunnen zijn als bij vrouwen die zijn blijven roken tijdens de zwangerschap...

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb destijds bij de kinderen niet alleen veel cola gedronken en door gerookt ik heb in het begin toen ik nog niet wist zwanger te zijn ook nog ontzettend veel gedronken (verjaardagen - koninginnedag etc) en gelukkig heeft de kleine daar verder ook geen nare dingen aan overgehouden....

bij de 1e ben ik direct de 1e ronde zwanger geraakt daar waar wij dachten dat er nog wel een paar maanden over heen zouden gaan, en bij de 2e zelfs door de pil heen, en ook toen weer met alles waarvan ze zeggen dat het niet goed voor je is (koffie-roken-cola zelfs alcohol)...en gelukkig inmiddels 2 gezonde kids op de wereld en de 3e dient zich alweer bijna aan.... ;)

tis met alles wat er wordt gezegd dat het kan, maar niet dat het zal gebeuren...vrouwen die overal op letten en toch een miskraam krijgen, of een kindje met een laag geboortegewicht of een kindje met een bepaalde aandoening weten ook niet waar het van komt, ik denk dat je ook bij vrouwen die wel gerookt, en of koffie e.d. hebben gedronken nooit zal kunnen en mogen zeggen dat het van de koffie komt of van het roken of wat dan ook...

het gebeurd en dat is moeder natuur die daar om de bocht komt kijken...

19. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik heb gewoon erg geluk gehad. Ik rookte en dronk veel cola bij beide kids. Mijn dochter was 51 cm lang en woog bijna 7 pond bij de geboorte, mijn zoon was 53 cm lang en woog ruim 8 pond. 2 hele gezonde kids. Ben toendertijd wel geminderd met roken, maar er niet geheel vanaf gekomen. Ik drink trouwens geen druppel alcohol of koffie, maar dat is gewoon omdat ik het absoluut niet lekker vind (net als cola light!).

Mijn man dronk toen trouwens ook veel cola en rookte, maar drinkt ook geen alcohol.

Bij ons is het dus niet van invloed geweest op conceptie of ontwikkeling van de kids. Maar dat wil niet zeggen dat het bij anderen dan ook zo is natuurlijk! Mijn moeder is stevig door blijven roken bij mij en dronk ook haar wijntjes en koffie gewoon. Ik was slechts 46 cm en 4,5 pond bij de geboorte en heb tot m'n achtste veel gezondheidsproblemen gehad (heeeel weinig weerstand). Maar ja, mijn oudere zus was juist weer heel groot en zwaar bij de geboorte...er is dus weinig van te zeggen vind ik...

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    daarom, je weet het gewoonweg niet...als je niks of weinig gebruikt weet je niet waardoor het komt, en als je wel iets gebruikt of meerdere dingen is het iets waarmee andere (en jijzelf) je een schuldgevoel kunnen aanpraten maar feit blijft dat je het nooit kunt weten....

Deel Deze Pagina