Hoi dames, ik als echt koffie'holic' beperk het gebruik hiervan nu tot 1 kopje s ochtends en een cafeine vrije s avonds. Maar hoe zit het met thee? Welke thee kun je beter nemen of laten staan! Ik ben bijv. groot fan van lipton, maar ook de zonnatura gaat erin! Hebben jullie hier advies over?
Volgens mij gaat het voornamelijk om de caffeine die niet goed zou zijn, dus als je groene thee, rooibos of kruidenthee neemt zit je altijd wel goed. Maar ik drink ook gewoon zwarte thee hoor een paar kopjes per dag, geloof niet dat dat heel veel kwaad kan.
In groene thee zit ook caffeine. Volgens mij is kruidenthee het veiligst Wel goed dat je je koffieshots al hebt kunnen beperken!!
En anders doe je toch cafeïne vrij? Zelf drink ik best wel veel thee op een dag. Af en toe 1 kopje koffie maar dan minder ik die dag ook met de thee..
Hier Zwangere vrouwen moeten niet stoppen met koffiedrinken [gezondheid.be] vind je enkele richtlijnen. De algemene regel is, genieten mag, maar niet overdrijven!!. Als alternatief is kruidenthee alleszins cafeïnevrij (dat kan je voor de zekerheid checken op de doos; zolang er geen zwarte-witte of groene theeblaadjes tussen de ingrediënten staan, is het ok) Schol!!
Ik drink af en toe rooibos-honing thee, maar over het algemeen neem ik drie kopjes gewone thee per dag. Ik was trouwens ook een echte koffieverslaafde; ik moest 's morgens koffie hebben anders had ik hoofdpijn. Daar ben ik gelukkig wel van af. Je moet alleen je caffeine-gebruik wat minderen volgens mij.
Cafeine heb ik al een heel stuk geminderd! En drink nu thee van zonnatura, moet wat te compenseren hebben lust pas sinds 2 jaar thee dus daar ben ik nu wel blij om! En decaf van Nespresso is goed te doen
Ik drink 2 kopjes koffie per dag. Soms thee als ik me niet lekker voel ofzo. Kan echt niet zonder maar ik beperk het wel. Tijdens mijn 1e zwangerschap ook zo gedaan.
Ik dronk 2 kopjes koffie, of 1 kopje koffie en 2 kopjes thee met theïne (broertje cafeïne). Iets als kruidenthee kan wel, mits er echt geen zwarte thee in zit. Bijv rooibos daar zit soms ook theïne in, dus ook niet zo zinvol. Staat normaal we op de verpakking.
hmmm, ik had de koffie al naar 1 kopje per dag teruggebracht, maar thee drink ik wel zo'n 4 a 5 koppen per dag. Is meestal gewoon Earl Gray of iets met een smaakje ... is dat dan ook teveel??
Ik vind het thee onderwerp ook wel interessant. Drink ook 1 kopje koffie/dag nu en soms nog 1 deca. Voor de rest water en thee, meestal rooibos en kamillethee maar zijn er nog andere soorten kruidenthee die je kan drinken? Want vind deze nogal 1 toonig.
Van zonnatura heb je 20 kruiden, avondmelange en groene muntthee! Zijn smaakvol, geen theine etc, maar wel wat meer suiker.
In begin 1e trimester heb ik geen coffie gedronken: wilde gewoon niet zelf terwijl we prachtige cappuchino apparat thuis hebben.., lichaam gaf zelf aan dat het niet doen. Thee rooiboos voornamelijk. 2e en 3e trimesters drink ik wel cappuchino 1-2 keren per week en soms 1 keer per dag kopje earl grey. De rest rooiboos of water of sap. Ben gelukking niet zo van thee Baby is nog in buik maar haar groei en gezondheid zoveel zei konden steeds zien via talloze echos en ctgd eeg goed! Mijn gyn vertelde dat koffie en thee mag gewoon minst niet 4/6 kopjes per dag.