Mijn zoontje is nu een jaar en 3 weken oud. Sinds zijn eerste verjaardag slaapt hij opeens niet meer door. Hij gaat rond 7 uur half 8 naar bed en word elke nacht rond 1 a 2 uur wakker en is dan haast niet meer in slaap te krijgen. Hij word wakker en staat dan te krijssen in zn bedje. Soms valt hij na een poosje huilen wel in slaap maar dan slaapt hij maar 45 minuten en word dan weer wakker en begint het feest opnieuw. Als we hem bij ons in bed nemen valt hij na een poos draaien wel in slaap, dan slaapt hij wel een paar uurtjes achter elkaar maar word dan ook rond 5 uur alweer wakker en is dan nog erg moe. We hebben vanalles geprobeerd: -speentje brengen -laten huilen -flesje -paracetamol -we zijn naar de dokter geweest om het medische uit te sluiten -Themperatuur van kamertje checken. We zitten na 3 weken zonder slaap er een beetje doorheen en weten niet meer zo goed wat we moeten doen. Heeft iemand nog een tip voor ons? Alvast bedankt!
meis ik kan er over mee praten die van mij is net zo weet je wat wij hebben gekocht een muziekprojector werkt redeleijk goed ik neem hem meestal als hij zo overstuur is eventjes bij ons in bed tot hij weer in slaap valt en dan terug naar eigen bedje.......maar bij ons ook om 5 uur weer wakker...
Het klinkt als een sprongetje. Helaas heb ik geen tip voor jouw, maar als het goed is gaat het weer over. Helaas voor jou dat het ietsje langer duurt. Misschien krijgt hij meer dromen. Wat ik altijd doe voor mijn zoon een paar uur voordat hij gaat slapen: 1. Geen tv (zeker geen cartoon filmpje, van die kleuren krijgen kinderen meer intense dromen) 2. Niet te heftig spelen (sorry voor mijn nederlands)
Fijn het het herkenbaar is....(naja niet voor julie...) Jammergenoeg helpt het bij ons in bed leggen niet echt. Als hij in slaapt valt en we proberen hem in zn eigen bedje te leggen dan word hij gelijk weer wakker en is het weer krijssen. Zelfs als ik mij 's nachts omdraai word hij weer wakker. Tv kijkt Thijmen haast niet want daar vind hij niks aan. Misschien inderdaad een idee om voor bedtijd te proberen het zo rustig mogelijk te houden. Mijn man speelt dan nog wel eens druk met hem aangezien hij Thijmen dan de hele dag niet heeft gezien.
hoi, misschien is het een optie om eens te proberen om hem overdag wakker te maken tijdens zijn slaapje (als je het idee hebt dat hij dit wel vol kan houden) misschien heeft hij dan wat meer slaap en slaapt gemakkelijker door. Bij ons word ons meisje alleen maar wakker als ze het koud heeft, soms valt ze zelf weer in slaap maar wordt vrij snel daarna alweer wakker, als ik dan check dan voel ik dat ze het koud heeft, of de tandjes/kiezen, zou dit misschien kunnen?
Overdag wakker maken is niet echt een optie want hij slaapt overdag ook erg weinig. 's ochtends 45 minuten en 's middags 45 minuten. Tandjes is hij inderdaad aan de lopende band aan het krijgen... heeft hij denk ik ook wel wat last van...maar 3 weken achter elkaar elke nacht vind ik wel erg lang.
Ik heb een dochtertje van 10 en half maand. en heeft altijd netjes doorgeslapen maar heb paar weken terug ook gehad dat ze 2 weken lang wakker werdt rond 2 uur in de nacht. paar dagen terug hadden we ook een ''gezellige'' nacht. maar het blijken toch echt de tandjes te zijn want er komt nu een kies door. misschien dat jou kleine ook wakker ligt door de tandjes? of gewoon een fase waarin hij niet zo fijn slaapt.. dan is het toch ff doorbijten..maar niet zo fijn in de nachten
ons meisje heeft gelukkig niet (tot nu toe dan) zulke lange periode last gehad van de tandjes, een aantal dagen terug heeft ze er 2 nachten echt last van gehad en zijn er 2 kiezen tegelijk doorgekomen. Wat bij haar echt wel wil helpen is als ik in de laatste fles voordat ze naar bed gaat 3 druppels chamodent doe (of eventueel gewoon in de mond) en na het tanden poetsen doe ik wat dentinox op een wattenstaafje en smeer het op het tandvlees, het helpt wel, ze wordt toch iets minder snel wakker. Inderdaag 2 x 45 min is geen optie om hem eerder wakker te maken.
hallo, verhaal is ook voor mij heel herkenbaar gaap gaap. Wij hebben ervoor gekozen om naar 1 slaap per dag te gaan. Daarbij een extra dekentje (zeker voldoende warm en enigzins een begrenzer bij het bewegen). Als ze snachts wakker wordt even er naar toe, kusje en aai dan weer weg. Het heeft drie nachten consequent doorgaan gekost (we hadden de nacht verdeeld zodat de ander ook kon slapen en gestart in het weekend) en ja het hielp! het is een methode die ook via internet te vinden is en in 95 procent van de kinderen werkt?! nu wordt ze nog wel eens wakker maar met 1 aai/knuffel gaat ze gewoon weer slapen. succes!
@lien74 Aan die methode zaten wij ook te denken. Alleen is het zo dat Thijmen als we bij hem komen juist nog harder gaat krijssen. Werd jouwn kindje rustig van even langskomen of ging ze dan ook zo hard krijssen? En na hoeveel tijd ging ze weer slapen? thijmen kan nml dan echt wel ruim een uur aan 1 stuk gaan krijssen zonder in slaap te vallen. Ik vind het laten huilen heel moeilijk maar mocht dat helpen dan moeten we dat toch maar gaan doen misschien want veel langer houden we het zo ook niet vol...:x