Koffie goed voor vruchtbaarheid mannen Veel mensen beginnen hun dag met een kopje koffie om wakker te worden, maar het kopje zwart blijkt méér te doen. Sperma krijgt een impuls van de cafeïne. Een paar kopjes koffie per dag bevordert de vruchtbaarheid van mannen. Braziliaanse wetenschappers van de Sao Paulo Universiteit melden dat koffie sperma actiever maakt. De kans op een succesvolle zwangerschap wordt hierdoor aanzienlijk vergroot. De resultaten werden bekend gemaakt op het American Society for Reproductive Medicine in San Antonio. Daar werden de effecten van verslavende middelen op de mannelijke vruchtbaarheid besproken. Te snel Koffie is het enige middel dat een goed effect heeft op sperma. Tabak heeft geen invloed, maar kan wel erectieproblemen veroorzaken. Marihuana heeft een opmerkelijk effect. De zaadcellen worden er actiever door, maar ze pieken te vroeg. Doordat de zaadcellen te snel zwemmen, gaan ze kapot voor de eicel bereikt kan worden. De vruchtbaarheid van mannen gaat dus aanzienlijk omlaag. Eerder onderzoek van cafeïne op de vruchtbaarheid bevestigt de resultaten van de Brazilianen. Tussen 1993 en 1998 onderzochten wetenschappers van de Universiteit van California 221 stelletjes die probeerde zwanger te worden via vruchtbaarheidsbehandelingen zoals IVF. De onderzoekers ontdekten dat mannen grotere kans hebben op meerlingen door het consumeren van cafeïne. Voor vrouwen is cafeïne niet zo goed. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat ze minder kans hebben op een gezonde baby als ze meer koffie drinken. (bronnen: News in Science, BBC Health)
De omgekeerde wereld dus: mijn mannetje drinkt helemaal geen koffie en ik juist wel, zo'n 1 - 3 bakken per dag. Tsjah...
Mijn man drinkt veel koffie, maar na 10 maanden is het helaas nog steeds niet gelukt om zwanger te raken .
Ah! Dat verklaart vást de snelle bevruchting! Mijn vriend drinkt heel veel koffie én zwart met een beetje suiker
die van mij drinkt ook koffie en ik niet! Vanaf nu zet ik dus met veeeeel liefde zon stinkende bak koffie voor hem neer!haha liefs
Die van mij is er verslaafd aan. Drinkt de hele dag door koffie. Gelukkig de laatste tijd geen 15 bakken per dag meer, maar nog maar 8.... Zou het helpen? [-o< [-o< [-o<
hihihi, geen idee...... maar hij is er wel iets rustiger onder geworden. hihihihi Toch maar weer terug naar 15? hihihi