Ja dat advies heeft mijn man ook weleens gekregen ivm zijn astma. Daan is toch ook astmatisch? Maar dan hebben we het wel over een aandoening en niet over gezonde kindjes. Ik zie niet in waarom ik ze koffie zou gaan geven op die leeftijd? Gewoon melk, water en kruidenthee is goed genoeg vind ik.
Ik vind dit soort antwoorden eerlijk gezegd ook niet echt vriendelijk overkomen. Voor velen is het vanzelfsprekend dat koffie niet goed is voor een peuter, Maar TS stelt toch gewoon serieus de vraag omdat ze het niet weet....
Uiteraard thee zonder theïne. Ik geef Emma melk, water en water met een heeeeel klein beetje diksap. Maar als ze dreumes zijn kan ik me voorstellen dat ze het leuk vinden om "mee" te doen. Mijn alternatief zou dan thee zijn. Ik ga haar echt geen koffie geven. Nogmaals: hoe verzinnen ze het?
Ik ga me toch afvragen of die mensen die koffie geven aan je zoontje, het negatieve en ongezonde ervan zelf niet kunnen bedenken?
ja dat snap k dus ook niet maar ik vind het ook niet kunnen heb daar toen iets van gezegt, en een paar dagen later werd het weer aan hem gegeven daarom kwam ik op het idee om hier een berichtje neer te zetten over koffie geven aan een dreumes, wou welleens weten wat de andere mama's hier ervan vinden, en of het bij hun ook welleens gebeurd is dat ze dat gewoon geven
Dan wordt koffie dus als medicijn gegeven. En het feit dat het dan ook werkt zegt al genoeg: dat is dus niet bedoeld voor gezonde kinderen! Je geeft ze toch ook geen paracetamol voor het lekker?
Nee, dat wist ik niet. Maar ik had pas kinder en jeugd EHBO en daar zei die man ook dat je als je bijvoorbeeld in het buiteland bent (Egypte of iets dergelijks) en je kind raakt aan de diaree etc en het wil geen ORS, je het ook cola met chips kunt geven. De cola werkt tegen de bacterien en vult de suiker en vocht aan en de chips het zout. De meeste peuters willen dat wel. Had ik nooit aan gedacht, maar vond het wel een handige tip (ook voor mezelf, ORS is vies), maar ik zou Inge nooit zomaar cola geven de komende jaren. En dat het tegen de bacterien werkt zegt alweer dat het niet gezond is lijkt mij. Ach ja je kunt er toch dingen in ontroesten. Dat de koffie als medicijn gebruikt wordt zegt in mijn ogen dus ook nog niet dat het gezond is (misschien juist het tegendeel, haha)