Hoe lang duurt het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kreeftje1984, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Een verkoudheid bij baby's?

Onze tweeling is nu 17 dagen oud en ze zijn verkouden nu 10 dagen hoe lang kan dit nog aanhouden?
    WE gebruiken al een neusspray ik heb luuf balsem en een neuspompje.
    Zou graag eens met ze naar buiten willen maar dat durf ik nu nog niet aan.

:idea: By the way ik ben nu zelf ook verkouden....en ja aangezien ik de baby's wel moet voeden kom ik wel bij hun in de buurt kan het kwaad?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

baby's zijn in het begin van hun leven vaak verkouden. dat kan best wel lang aanhouden. zolang ze goed eten, normaal ademhalen en geen hoge koorts hebben is het prima. Dano heeft een periode van twee weken verkoudheid gehad, en dat ging eigenlijk vanzelf weer over. Moest elke dag zijn bedje wassen want de groene klodders zaten aan zijn matrasje vast.

Dat jij verkouden bent maakt niet uit, alles waar jij mee in aanraking komt komt ook bij hun terecht. je woont tenslotte samen in een huis.

ze zijn nu 3 weken oud. ja zolang je kindjes geen koorts hebben en je ze goed dik inpakt kun je best naar buiten gaan hoor een stukje wandelen. Misschien doet de frisse lucht wel goed.

sterkte voor jullie alledrie!

3. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn meisje is sinds ze 10 dagn oud is af en aan neusverkouden! erg vervelend maar de artsen doen er niets aan!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, hier ook een lichte verkoudheid die al een tijdje duurt. Af en toe was neusspray voor baby's en eens in de zoveel tijd Luuf smeren, meer kan ik niet doen.
    Het lijkt mij ook leuk om bijv. eens een keer te gaan zwemmen, maar dan moet eerst die verkoudheid eens helemaal weg zijn.
    Ik heb nog eens zo'n ui doormidden gesneden, het hele huis stonk, dat doe ik niet meer. Bovendien hielp het maar even.

5. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Thanxx voor de antwoorden!

Ja het is zo zielig maar artsen doen er idd niks aan.

Ze eten verder prima en zijn helder genoeg dus het is niet zo dat ze ziek ogen..het is gewoon de verkoudheid wat hun dwars zit.
    Soms moet de ene ook zo hoesten dat het lijkt dat ze even geen adem krijgt maar ze zijn ook zo klein...maar ik kan niet zeggen dat de ademhaling nou anders is ja alleen als ze moet hoesten dan heeft ze het even moeilijk maar verder slapen ze ook wel goed en hebben ze geen koorts.

Zal idd eens navragen of ik toch even naar buiten kan met ze misschien is dit idd ookwel lekker de frisse lucht even in.

Wat betreft mijn verkoudheid...ben blijd at het verder niks uitmaakt voor de kleintjes.
    Tja kan toch moeilijk het huis uit gaan ;)

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Maak je elke keer nadat je de neusspray hebt gebruikt het wel schoon met alcohol?
    Als je dat niet doet heb je kans dat je ze elke keer weer besmet met die bacterie en dan kan het ook heel lang duren.

Ik wist het eerst ook niet dat ik elke keer dat moest doen en Erik was lang verkouden. Sinds ik elke keer het schoonmaak met alcohol is ie er veel sneller vanaf :)

Je mag trouwens gewoon naar buiten met je beeb als ie verkouden is. is juist goed die lekkere frisse lucht. Wel goed aankleden natuurlijk ;)

Ik geef Erik trouwens ook als ie verkouden is Plantabioticum van VSM.
    Is een kuurtje van 7 dagen. Is voor de keel neus en luchtwegen.

Beterschap!

7. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL

Ja ik maak wel elke keer schoon met alcohol...zeker omdat ik het voor beide dames gebruik.
    Hop zo dat het snel over zal gaan.

En idd ik heb ook al gedacht dat frisse lucht juist lekker zou zijn...Dan deze week toch maar even lekker naar buiten met ze.

8. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    dat doe ik nooit ook maar proberen dan!

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    de beste remedie tegen verkoudheid is naar buiten gaan! de frisse lucht doen babies goed!

10. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ook de slaapkamer goed ventileren is belangrijk, ik heb nooit de kachel aan en altijd het ventilatierooster open, en overdag het raam open!

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Yep dat doe ik ook altijd :)

Wat ik ook doe als mijn kleintje heel verkouden is is het bedje bij het hoofdeinde omhoog zetten.
    Doe ik bij mezelf ook altijd want als ik helemaal plat lig dan krijg ik bijna geen adem door al dat snot :p

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Is het niet gewoon een verstopt neusje omdat ze net geboren zijn en moeten wennen aan alle stofjes?
    Mijn dochter heeft ook de eerste paar weken ontzettend last gehad van een snot neusje, veel niezen etc. dat was geen verkoudheid maar ze moest wennen aan de stof in de lucht ze heeft tenslotte 9 maanden binnen gezeten (stofvrij ;) )
    Ik heb daar nooit wat aan gedaan, ze was verder niet benauwd of iets.

13. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik weet niet zo goed wat het is, hunneusjes zitten idd verstopt en
    af en toe moeten ze ook hoesten maar verder heb ik niet het idee dat ze benauwd zijn oid..ze ademen verer wel goed ja alleen als ze hoesten is het ademhalen wat lastig maar verder ondervinden ze daar geen last van.

ZE drinken en slapen ook goed verder en zijn ook wel helder.

ik hoop alleen dat hets nel over is we zitten er nu al 11 dagen in :( :(

Heb de VK ook even gebeld maar zij zegt dus liever niet naar buiten omdat ze nog zo klein zijn. Ja wat moet em we nou?
    WE mogen wel met ze in de auto even weg....dus misschien dat dat dan een optie is.
    Maar zouden ze nu echt te klein zijn? ze zijn vrijdag 3 weken?

HELPP wat moet ik nou wel of niet naar buiten?

14. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    kreeftje ik liep met marit 3 dagen na de bevalling al buiten...m ijn kraamverzorgster vertelde dat het supe gezond is, ook tijdens een verkoudheid....Tenzij het erg mistig is, dan niet lang gaan wandelen...
    Maar zoals vandaag het weer is? gewoon gaan meid! Het kan echt geen kwaad..lekker warm inpakken (maar ook weer niet té) en wandelen maar...binnen zitten in dezelfde "lucht"is echt niet bevordelijk....

15. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Thanxx voor je super antwoord!

WE zijn er hier uit we gaan lekker naar buiten vanmiddag :D :D
    De kids de winterjasjes aan en lekker de buitenlucht in.

Zelf ben ik ook wat verkouden en mij doet de buitenlucht ook goed het is ook lekker gezond weer.

Mijn moeder zei ook al ik liep ook met de kids buiten toen ze nog geen week waren en dat is ook een tweeling ook van december dus ik maak me verder geen zorgen maar ga lekker naar buiten!

BEdankt meiden!

16. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve is als ze verkouden is meestal een weekje of 2 echt verkouden.
    Lieve is nu ook flink verkouden mja zoals er al eerder geschreven is zijn kleintjes vaak verkouden.
    Mn neefjes liepen zo ongeveer altijd met snotneusjes rond haha

17. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    nee bij mijn meisje is het echt verkouden! daqt hebben de artsen ook gezegd. dat niezen doet ze ook wel eens ,maar er komt bij haar veel snot uit! en haar oogjes zijn erg waterig!het wordt wel eens wat minder en dan is het gewoon niezen idd van eht stof maar als gauw komt de echte verkoudheid weer terug! de ellende is dat het nu ook extreem heerst!

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn mannetje is al zo'n drie maanden een soort snotwaterval...
    Lang leve het kinderdagverblijf met alles wat daar in de lucht rondwaart.

Succes ermee.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met dit weer zou ik met zulke kleintjes nog niet naar buiten gaan, ben het met je vk eens.
    Wel: huis heel goed ventileren!

Maak je geen zorgen over jouw verkoudheid. Jij maakt nu extra antistoffen aan die via je melk bij je kindjes komen, zodat ze beter beschermd worden! Een paar druppels moedermelk in het neusje werkt trouwens veel beter dan neusspray.

Deel Deze Pagina