koffie mam?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janna76, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    we zijn hier in huis nieuwschierig. Onze kleine drinkt namelijk graag koffie :oops: . Nu niet allemaal op de achterste benen gaan staan aub. Hij krijgt per dag hoogstens een dikke thee lepel vol. Dus zoveel cafiene krijgt hij niet en dan is het ook nog met melk en suiker, ga me kind echt geen flessen vol geven hoor :D . Maar nu vroeg ik me af of er nog meer kinderen zo gek zijn op koffie. En wat jullie ervaringen zijn daar mee. Want mijn ouders vertellen dus dat ik vroeger ook zo gek erop was en dat ze me al snel kinderkoffie gaven.( Heeeeeeel veel melk en een beetje koffie) Maar dat lijkt me te maf. Hij is nog net geen 8 maanden, maar als me met een beker ziet dan gaan die handjes al van grijp en u,u,u?

ben dus benieuwd wat jullie er van vinden en wat de ervaringen zijn.
    bedankt alvast.

2. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, ja mijn dochter was ook helemaal gek op koffie en bier en wijn :( Dit gaven we natuurlijk niet, maar ja, als grapje een slokje uit pappa's glas en ze wilde wel meer! Volgens mij is het over nu ze 3 is, maar grappig is het wel. Ze is nu nog gek op schijfjes citroen, ze werkt ze weg zonder een spier te vertrekken en vraagt dan om een nieuwe.
    8)
    Maarre t is wel gezellig voor jou, samen bakkie doen :D :) :)

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Grappig om te lezen.. :)

Ik weet wel dat mijn zusje vroeger ook graag koffie dronk.. Ook al vanaf dat ze erg klein was.. Ze kreeg toen af en toe een slokje..

Gezond lijkt het me niet maar er is wel meer niet gezond.. Misschien i.d. "kinderkoffie van cafeinevrije koffie ;) "

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    kindjes willen volgens mij gewoon graag wat papa en mama ook hebben.. ik zou dan eerder voor rooibosthee gaan met wat melk.
    Ik was vroeger ook gek op koffie maar toen was ik een jaar of 3.. nu lust ik het niet meer.

Ik vraag me af wat je nu bedoeld met je vraag? Of je je kindje nu koffie moet geven met 8 maanden?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik zou denken dat het eerder gaat om te hebben wat jij hebt. Is het niet zo dat als jij wat anders drinkt, dat dat net zo interessant is? Ik zou nu die koffie nog niet geven hoor... cafeine is voor volwassenen al rotzooi, laat staan voor een baby. Vat dat overigens niet te streng op, ;), dat ene theelepeltje zal heus wel loslopen, maar als iets anders (gezonders) net zo interessant is om te krijgen, zou ik dat aanbieden...

6. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nee niet of ik hem koffie moet geven. Geef toe het staat er ook een beetje vaag. Maar ik wou graag weten of er meer kinderen waren die dit haden en of er nog ideeen waren zoals cafeiene vrij. Wat ik trouwens geniaal vind. (dat ik daar nog niet aan gedacht had). En hoeveel jullie gaven dan, bijv. een eetlepel per dag ofzo?. Want hubbie dacht dat onze jongen de enigste was die die tik had en ik dacht dat er vast wel meer kinderen moesten zijn. Ach en het is zo gezellig met zijn allen koffie drinken. Maar dat hij dan altijd van mijn koffie wil lijkt me ook niet zo verschrikkelijk maar gezond is toch anders he?

7. Alita

Alita Niet meer actief

Hoezo zou ie het niet lekker kunnen vinden?
    Kinderen zijn slimmer dan je denkt hoor.

Ach soms een beetje koffie.....

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de mijne is er ook dol op maar dan wel met alleen melk of zwart haha. ze mag het lepeltje altijd 2x soppen en aflikken en dan is het klaar. heel soms krijgt ze het laatste koude slokje en is meer een drupje. ze wordt er niet hyper van ofzo en slaapt ook gewon prima haha. als ze siet dat er thee inzit en dat er suiker in de koffie zit dan hoeft ze niet :D

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb hier in onze vitrinekast het eerste koffiekopje van mijn vriend staan :D. die was en is er nog steeds gek op. onze uk krijgt wel eens een druppel (echt een druppel, hoor) en dan gaat dat mondje ook weer open. heeft ie van zijn papa. :D

groetjes, Miranda

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Die van mij kregen rond hun 2e ook wel eens een half kopje met veel melk erin en een klein laagje koffie.
    Alcohol zou ik persoonlijk weer niet doen.
    Ook al is cafeine ook niet goed haha

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik weet wel dat mijn neefje toen hij net kon lopen, als hij de kans kreeg ook de kopjes koffie op tafel leegdronk. Dus op zondag -als we bij m'n oma waren- kreeg hij uiteindelijk ook een half kopje koffie. Hij lust het nog steeds graag nu hij 11 is. En daarmee is hij ook gelijk de enige van de neefjes en nichtjes die koffie lust ;)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Hier ook een kindje dat als hij de kans krijgt de bodempjes koffie opdrinkt. Maar het gaat Jelle vooral om het roeren... Kan hij zich zo een half uur mee vermaken. (in een leeg kopje) En dan af en toe de lepel aflikken en o wee als er nog een bodempje suiker inzit... Hmmm... :)

En ach, het verbaast me ook niks, zijn papa en ik zijn echte koffieleuten. Het zou me eerder verbaasd hebben als hij het niet lustte... :) :) Ik zie er ook het kwaad niet van, ik denk dat hij misschien 2 theelepeltjes per maand binnenkrijgt... :)

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    ik vind het ook wel grappig, je kunt natuurlijk ook cafeinevrije koffie aanschaffen.....

14. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ik vraag me altijd af hoe je erachter komt dat zo'n kleintje dat lekker vindt ;)

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ach, niet zo zwaar aan tillen.
    onze marly vindt bier wel lekker.
    ook niet dat we dat geven, maar als ze soms papa's flesje te pakken krijgt dan pakt ze vlug een slokje.
    en cola en sinas, ook dat geven we niet, maar ze is er wel gek op en ook als ze een glas te pakken krijgt met frisdrank weet ze niet hoe snel te eruit moet drinken.
    tja, een beetje kan heus niet zoveel kwaad.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja hoor heb youame vaak betrapt dat ze een slokje cola bier of koffie pakte
    nu krijgt ze elke dag paar lepeltjes schuim van de senseo

ik en mijn broers en zus droonken op verjaardagen alle laatste beetje wijn bier enz uit de glazen

17. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hai
    koffie ik was er gek op
    als kleine uk
    kreeg sosm gewoon koffie in mijn fles hahaah
    en ik ben ook groot geworden hoor
    ist nie van pindakaas dan wel van de koffie

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook een koffieleut :D Drink cafeine vrije koffie dus geen cafeine voor hem hihihi
    Koffiezetten vind ie trouwens ook helemaal het einde ( senseo ) en hij weet precies hoe het moet :D
    Zo leuk om te zien!

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook een koffieleut :) Als wij 's ochtends een bakkie koffie drinken, staat meneer gelijk naast je en 'Hmmmm Hmmmm Hmmmm' te roepen :) Hij mag altijd even roeren en het schuim van de senseo van het lepeltje aflikken. Hij staat ook wel eens bij het aanrecht en wijst dan naar de senseo, roept mij er bij en als ik dan in de keuken sta geeft hij 'opdracht' om samen een kopje koffie te maken. 'Koekoe' roept hij dan :) Helemaal gefascineerd door koffie dus...

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sinds mijn eerste jaar drink ik al koffie, ben er gek op. Liters gedronken omdat mijn opa altijd zei dat kleine meisjes daar rood haar van kregen, hij had toch geen gelijk :(. mis mijn vele bakken drugs nu dus ook echt, caffeine vrij is leuk, maar niet hetzelfde.

Sven is ook gek op koffie. heb em ooit eens een lepelte cappuccinoschuim gegeven, waar nog wat koffie doorheen zat, zo zijn wij er achter gekomen. Hij krijgt het eigenlijk nooit, maar hij zou van mij eigenlijk best eens een keertje caffeinevrije(!) koffie met veel melk mogen.

Deel Deze Pagina