Koffie noob heeft advies nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 19 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Voor mijn vader die in een verpleeghuis woont hebben we de magimix. We kopen dan cupjes van L’or die vindt hij lekker. Maar ik vind ze echt smerig. Mijn man haalt dan voor ons cupjes van Starbucks, die zijn dan ietsje beter. Maar het haalt het gewoon niet bij de versgemalen bonen-koffie die we thuis hebben. Het is vast erg persoonlijk wat je lekker vindt en wat niet. Misschien kan je man bij iemand gaan proeven die het apparaat ook heeft? Zonde als je het speciaal voor hem koopt en hij lust het niet.

Butchke en suus1983 vinden dit leuk.
  2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de dolce gusto infinissima. Ziet er een beetje uit als een eendje/zwaan:roflmao: dat zie ik er in ieder geval in :o::roflmao:

Vind dat wel een fijn apparaat. Koffie is lekker en veel smaakjes inderdaad. Ik drink alleen latte caramel. En verschillende smaken chocomel (mars, twix, milkyway) :p

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb een senseo en die is ook groot en lomp op een aanrecht dus ik heb nu een aparte tafel waar alle koffiespul en thee op staat, soort koffiecorner zeg maar en dat bevalt goed maar onze keuken is daar ook groot genoeg voor.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is een heel goed advies. Even nagevraagd bij de mensen waar hij het vaakst koffie drinkt en die blijken ook bijna allemaal nespresso te hebben.

cowgirl80 en evaleana vinden dit leuk.
  5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja dit. Wij hebben een Jura thuis en zijn echte koffie drinkers. Nespresso vind ik dan nog wel te doen op een verjaardag, Dolce Gusto is al een eind daaronder en als ze met een Senseo aan komen of een gewone koffie machine vraag ik thee :oops:

Nespresso maakt het apparaat niet zo uit maar je man moet gewoon uitvinden welke koffie cupjes hij het lekkeerst vindt. Je hebt ze van alle merken (Nespresso, lavazza etc) tot gewoon huismerk. Met bijbehorend prijsverschil ;)

Casara, cowgirl80, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Als ik jullie was zou ik lekker naar een Nespresso winkel gaan als er eentje een beetje in de buurt zit. Daar kunnen ze je alles uitleggen over de machines, maar kan je ook verschillende koffies proeven. Krijg je ook meteen een zak mee om je cupjes in te recyclen. En als je meteen lid wordt van de Nespresso club heb je kans dat je al allerlei dingetjes er bij krijgt omdat je een machine koopt :o:

In de coronatijd hadden wij verse bonen, maar we zijn nu zo weinig thuis dat we die gewoon niet goed kunnen houden. Laten soms nog bij de kaasboer/delicatesse winkel een klein zakje bonen malen voor in een French press. Maar de Nespresso vinden wij een prima alternatief. Helemaal omdat er weinig koffie gedronken wordt thuis (minder dan 10 koppen per week), en de cupjes lang goed blijven.

tuc vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.702
    113
    Vrouw
    Wij hebben de magimax nespressoapparaat voor vakantie.
    Leuk compact apparaatje. En prima koffie.
    Er zit een knop voor grote en kleine kopjes. En ook in soorten cupjes zit veel verschil in sterkte. Staat op de verpakking in cijfers aangegeven.

Thuis gebruiken we een bonenmachine. Voordeel is dat je dan niet al die losse cupjes nodig hebt, dus op de lange duur goedkoper en minder afval . En de koffie is nog lekkerder. Maar dat is dan wel weer een groot lomp ding op je aanrecht.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.702
    113
    Vrouw
    Same.
    Als we naar mijn moeder gaan (heeft senseo) nemen we de nespressomachine mee :roflmao::roflmao:

9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier net zo, hebben thuis een jura en voor in de caravan een nespresso, daar is hij erg handig, drinken alleen zwarte en het liefst een beetje sterke koffie (echt vanaf nr 10, het liefst 12). Schoonvader heeft een Senseo, daar drink ik dus absoluut geen koffie, het is echt niet te drinken.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ook een heel goed idee.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nespresso cups zijn volledig recyclebaar en geef je gewoon mee terug aan de postbode als je cups bestelt, dus afval is niet zoveel. (Bij de echte nespresso cups dan natuurlijk, als je cups van andere merken koopt, dan is dat wel een goed punt inderdaad).

On topic: wij drinken eigenlijk alleen maar nespresso, ik vind het veel gebruiksgemak met lekkere koffie. Zelf ben ik van de intensere smaken, maar mijn moeder vindt bijvoorbeeld de meest intense lungo (Cape Town Envivo) ook lekker als Brabantse slootwater-koffie drinker. ;)
    Mijn favoriete lungo is dus de Cape Town Envivo, die drinken we allebei na het ontbijt. Na de lunch neem ik meestal een espresso, mijn favoriet is India, van mijn man de inspirazione Napoli, die vind ik ook wel lekker. Ik drink ook weleens kazaar. En ik probeer afentoe de limited editions, als ze niet te licht zijn.

We hebben vrij veel cups van andere merken geprobeerd, starbucks heeft 1 variant, die we wel ok vonden, maar niet bijzonder, we drinken dus echt alleen maar nespresso hier, want niets gevonden dat we echt lekker vonden bij de andere merken.

tuc vindt dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hier staat bij Blokker ook een bak waar je een recycle-zak met cups in kan gooien, misschien is dat op meer plekken? Cups van alle merken mogen er in, en een eigen zakje mag ook (maar die recycle-zakken zijn gratis).

tuc vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.383
    21.760
    113
    Ik vind dit soort dingen altijd zo ergerlijk aan koffiedrinkers. Sorry, bedoel het niet zozeer persoonlijk naar jou toe, maar herken het vooral van mijn ouders en vriendinnen in NL. Het komt zo... uhm, verslaafd ofzo over. Die éne dag (of vaak niet eens een hele dag) zonder hun favoriete koffie overleven ze toch wel dacht ik altijd, maar blijkbaar toch niet.

Sado vindt dit leuk.
  14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Helemaal eens, zeg ik als koffiefanaat :p

Ik heb thuis een mooi apparaat waaruit goddelijke koffie komt (al zeg ik het zelf) en ben daarom vrij kieskeurig.
    Op bezoek drink ik dan net zo lekker een kop thee of iets anders wat me aangeboden wordt. Een bezoekje zonder koffie overleef ik wel :)

citroenrasp vindt dit leuk.
  15. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Wij hebben thuis een bonenmachine. Op het werk ook goede koffie.
    En als ik bij mijn moeder ben, dan neem ik liever thee ipv oplosslootwater :roflmao:
    Maar ik zeg er niets van hoor, ieder z'n smaak.

Sado vindt dit leuk.
  16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik drink heel graag een lekkere koffie, of geen koffie. En als ik het risico niet durf te nemen bij mensen waar we op visite zijn, drink ik net zo graag thee.

Ik heb wel dus altijd theezakjes in mijn tas zitten. Komt vooral door mijn werk. Dan kom ik zo'n bouwkeet binnen en dan is er gore koffie, of theewater met koffiesmaak en zijn er alleen van die grijze English breakfast zakjes. Dat vind ik dan ook niet te drinken :$ Laatst waren we ergens op visite en daar hadden ze 4 smaakjes thee die ik alle 4 niet lekker vond (zoethout, sterremix, anijs en een hele heftige kruidenthee). Toen heb ik een zakje uit mijn tas gepakt, en voelde me daar al bezwaard over :oops:

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.702
    113
    Vrouw
    Ik ben dus ook letterlijk verslaafd.
    Een middagje op visite is geen probleem hoor. Dan drink ik wel thee. Maar bij mij moeder blijven we altijd slapen. En meestal 2 nachten. Drink ik in de ochtend niet een paar sterke bakken, dan krijg ik hoofdpijn en brn niet vooruit te krijgen.
    Senseo ook weleens uit nood gepakt, maar dat is zo slap. Zit bijna niks in.

Niet gezond. Ik weet het. Maar stoppen is serieus moeilijk wanneer het overal wordt aangeboden en niemand er de noodzaak van ziet.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk wel dat het de meest onderschatte verslaving is. Dat van die hoofdpijn herken ik nl van iedereen die koffie drinkt om mij heen. Kan eigenlijk niet goed zijn dat je zo snel al een ontwenning krijgt.

Mamafiets en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ken dit ook van theedrinkers hoor, mensen die hun eigen zakjes meenemen omdat ze vinden dat ik geen lekkere thee heb. Mijn schoonmoeder heeft haar eigen doosje aardbeien thee bij ons thuis staan, niemand anders lust dat bij ons :oops:
    Mijn man heeft ook een vriend die zijn eigen whiskey meenemen als ze op visite komen. Sommige mensen zijn nu eenmaal heel kritisch of hebben een heel specifieke smaak.

Cornflake vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.383
    21.760
    113
    Hoewel ik dat ook wel apart vind, vind ik dat nog net wel van een andere orde dan een heel apparaat gaan meesjouwen. Ik vind het best sneu als mensen niet voor een x aantal uur zonder hun koffie kunnen. Ze zeggen dan wel niet verslaafd te zijn, maar vind dat moeilijk te geloven :roflmao:

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina