ik heb een beetje een raar iets... ik heb echt al zo lang dat ik dolgraag een kindje wil... maar de laatste paar dagen had ik ineens last van iets wat ik niet ken... ik kreeg twijfels... ineens wist ik niet meer zeker of ik wel een kindje wou... ik dacht de hele tijd: maar zou ik wel een goede moeder kunnen zijn...als ik soms amper mezelf goed te eten geef hoe moet dat dan met een kindje... allemaal van die gedachtes van word ik wel een goede moeder.... ik snap het niet, ik heb er nog nooit eerder last van gehad.... wat moet ik daar nou mee? en herkent iemand dit?
nee ik herken dit niet. ik denk dat je er goed over na moet denken dat je het wel echt wilt en als je het wel heel graag wilt dan moet het toch allemaal goed komen. ik denk altijd iedereen kan het als het moet dus waarom ik niet? als het je graag wilt en je staat er achter dan komt de rest vanzelf wel. en je doet als moeder echt wel eens iets fout. maar dat zijn momenten daar kun je van leren liefs
hai ik zou er nog goed over nadenken eigenlijk want je lijkt me nogal onzeker over het zwaner raken. het beste wat je kan doen een lijst maken van wat kan ik nog doen als ik een kind heb en wat kan ik niet doen kijk naar die lijst en denk goed na of je het wel of niet wilt! ik heb goed nagedacht. ik ben 2,5 jaar getrouwd en ik heb alles voor mezelf op een rij gezet. ik werk mijn man werkt we hebben het goed hebben een eigen zaak en hebben het redelijk ruim ik heb nagedacht wat ik leuker vind stappen of meer thuis zitten ik ben meer een gezins mens. ik kwam snel al tot conclusie ik stap haast nooit wat de meeste dames op mijn leeftijd wel doen en me relatie is stabiel ik heb een man die me met alles helpt en alle verantwoordlijkheid van het huis opzich neemt en zorgt ervoor dat we nooit wat tekort komen en hij zelfs meer enthousiast voor een kind dan mij zo snel ben ik tot een conclusie gekomen misschien helpt het succes
ja zo hebben wij/ik het ook gedaan. we zijn 2 jaar getrouwd. we hebben een huis met 4 slaapkamers dus ruimte genoeg! allebei een vaste baan. goed inkomen we redden het goed. hou van kleine kinderen. mijn man ook. we hebben al een heel mooi met zijn tweeen goeie stabiele relatie. het enigste wat we nog misten is een kleine. op stap gaan doen we nooit. dus ja wij waren er klaar voor. geweldig zo'n kleinne iets mooiers is er niet succes met keuzes maken liefs
hoi ik dnek dat iedereen het wel eens heeft... Ik was/ben al 3 jaar klaar vond een kindje maar heb gewacht tot me lief het groene licht gaf.. Sinds ik zwanger ben vraag ik me af en toe ook wle eens af zal ik wel een goede moeder zijn? Ik wil blijven werken.. Is dat zielig en al dat soort dingen ik denk zelf dat het normaal is, en van vriendinnen hoor ik vaak hetzelfde. Beeld je in wanneer je een kindje hebt, krijg je een gelukkig gevoel over je heen zit t goed en hoef je je denk ik geen zorgen te maken (zo zie ik het) succes met je beslissing
bedankt allemaal voor jullie reacties! speciaal cilla... het heeft me wel gerustgesteld... ik weet dat ik er al heel lang zeker van ben dat een kindje goed zou zijn... en nu ik er weer over na heb gedacht en ook alles op een rijtje heb gezet weet ik het weer zeker...maar ja gelukkig is het normaal dat af en toe de kriebels komen