Hallo, Ik ben 26 december ongesteld geweest en vervolgens weer op 22 januari jl. Af en toe getest (noem me testverslaafd) waarbij ik van het weekend een dun pennestreepje had met KV test en gisterochtend ineens een goed zichtbaar streepje bij een KV goedkope test. Vanmorgen heb ik opnieuw met ochtendurine getest, maar bij KV test niets te ontwaren. Vanmiddag heb ik een Clear Blue en een DA test gedaan en beiden geven een positief resultaat. Weliswaar licht, maar ik lijk toch wel echt zwanger te zijn. Mijn laatste menstruatie was dus 2 wk geleden waarbij ik één dag behoorlijk bloedverlies had (4/5 tampons verwisseld die dag) en voor de rest was het snel weer over. Daarnaast vrijen mijn vriend en ik wel onveilig, maar passen we de "voor het zingen..." toe. Alleen 1/2 dagen voor mijn laatste menstruatie hebben we het geheel onveilig gedaan. Mijn cycli zijn redelijk onregelmatig (wisselen tussen 24 en 32 dagen) waarbij de laatste 3 cycli (incl de menstruatie van 22 jan.) rond de 27/28 dagen zitten. Na al deze uitleg komt mijn vraag, hoe kan ik in godsnaam zwanger zijn geworden? Drie positieve testen (van verschillende merken) en verder heb ik ook wel wat symptomen, dus ik denk dat ik wel echt zwanger ben. Hopelijk weet één van de deskundigen hier of er een verklaring voor is. Alvast hartelijk dank!
hoi Belle, zoals je wellicht wel weet is de voor het zingen methode absoluut onveilig! Daarmee is de kans dat je zwanger wordt gewoon groot. Ik vraag me af of je op 2 2jan echt ongesteld bent geweest, wrs is het wat tussentijds bloedverlies geweest, misschien een innestelingsbloeding. Ik kan niet zeggen hoe lang je zwanger bent omdat je cycli inderdaad vrij onregelmatig zijn. Maak maar een afspraak met een verloskundige voor een intake en voor een echo, dan weet je waar je aan toe bent. Mirjam
Hoi Mirjam, Dank je wel voor jouw antwoord. Ik heb inmiddels gebeld met de verloskundige en krijg a.s. dinsdag een echo. Groet, Belle