Wij zijn nu al letterlijk 9maanden aan het tobben met onze kleine meid. Met 2dgn oud is ze opgenomen in het ziekenhuis met hersenvliesontsteking en na 3wkn antibiotica mocht ze eindelijk mee naar huis. Vanaf dat moment ging het met het eten echt heel slecht en ze had een behoorlijk heftige vorm van reflux en daar krijgt ze nu nutriton voor en 20mg omerprazol. Met 4wkn oud dacht de huisarts dat ze misschien KMA zou hebben en hebben we haar 1maand op de pepti gehad. Ze was namelijk heel erg moeilijk met het drinken van de fles en het was echt een heel gevecht. Na die maand toch weer overgestapt naar standaart van nutrilon en dit ging eigenlijk heel goed. Wel drinkt ze al die tijd max 110ml per kilo lichaams gewicht terwijl ze wel goed groeid. Ze wil gewoon niet meer. En elke fles blijft een drama. Ook ging ze van hevige diarree naar vast zitten terug naar diarree en weer vast zitten. Om haar darmen te ondersteunen krijgt ze 4 á 5 zakjes forlax p/d (normaal is 1 zakje p/d) Zelfs dan doen haar darmen heel moeilijk. Ze heeft 5 klysma's gehad waarvan 2 in het ziekenhuis. Ze heeft al vanaf haar geboorte darmkrampen en pijnlijke wintjes. Tot nu toe zijn er geen onderzoeken gedaan en wilden ze het maar blijven afwachten. 16mei hebben we eindelijk een afspraak bij een kinderchirurg en we hope n dan ook dat er onderzoeken gedaan worden. Sinds vorige wek zondag weigerd ze alle melk zelfs als we het door haar fruit en groente doen! Vandaag hebben we pepti gehaald en ze heeftbijna 900ml melk gedronken! Kan het zijn dat KMA of lactose intollerantie past bij het ziekte beeld van onze Suzannah? Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is omdat het wel heel veel is .
Hoi, De klachten die je kindje heeft komen wel vaak voor bij een koemelkallergie, dat kan heel goed. Groetjes Eveline
Beste Eveline, Bedankt voor je reactie. gister per ongeluk een voeding gegeven waar koemelk door heen zat en gelijk was het drama. 2uur na de voeding hevige krampen en gillen en krijzen. Vandaag heel goed opgeled en zelfs haar een toetje van soja gegeven. Het was een heel ander kind. Vrolijk, geduldig en gezellig! Tuurlijk huild ze als ze niet in slaap kan komen maar ze heeft niet gehuild. Zelfs de 2 flessen pepti gingen heel makkelijk en rustig. Ik hoop nou maar dat dit het is maar zal wel boos zijn op het ziekenhuis dat ze hier nooit verder mee zijn gaan zoeken. Ze hebben tegen ons steeds gezegt dat als het een KMA zou zijn dat ze dan niet zou verstoppen....... Maar het vertoppen is pas later gekomen nadat ze steeds diarree had en dan sloeg ze makkelijk een dag over met poepen. En uiteindelijk ongeveer een maand geleden kwam aan het licht dat ze een verstopping had. Poepen ging altijd wel gepaard met heel erg veel pijn. Ik ga duimen dat dit het is. Ik merk nu wel al verschil maar wil nog niet gan juigen. Groetjes, Sloppy