Koffie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door moeder2014, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn koffie was heilig!
    Ik dronk minimaal 6, maar soms wel 10 koppen per dag. Toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik flink geminderd en waren het er nog maar 1 a 2. Meestal 1, want ik lust(te) ook nog wel een glas cola 's avonds.

De decafe van nespresso is trouwens goed te doen, mocht je een caffeinevrij alternatief zoeken

2. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Voor m'n zwangerschap was ik een stevige koffiedrinker, zwart, liefst een lekkere straffe bak. Maar vlak nadat ik ontdekte dat ik zwanger was begon het me steeds meer tegen te staan, en alleen al de geur van Senseo pads ga ik nu van over m'n nek. Gewone koffie gaat nog wel, zolang er maar melk in zit. Op m'n werk drink ik nog 1 kopje koffie, dus ik heb er 3 in de week. Dus wat dat betreft is er voor mij geen probleem met cafeïne in de zwangerschap!

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    In mn laatste zwangerschap 2 kopjes per dag.

4. WAvE

WAvE Lid

30 jan 2016
    73
    0
    6
    NULL
    Ik was ook een flinke koffiedrinker. Na ca. 6 weken zwangerschap kreeg ik het echt niet meer weg. Begon me steeds meer tegen te staan. Volgens mij zijn 2 kopjes per dag prima.

5. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Het is inderdaad op elke site anders heel irritant!

Ik zou het gewoon niet overdrijven maar denk dat 1/2 kopjes koffie echt niet heel erg zal zijn.
    Vind het trouwens knap ik moet er niet aan denken ik dronk altijd koffie in de ochtend en overdag veel thee maar ik lust het echt niet meer nu.....jakkie

6. Mb7

Mb7 Lid

26 jan 2016
    33
    0
    0
    je kan 3-4 kopjes aanhouden aan koffie. maar in andere producten zit ook cafeïne.. denk aan thee, cola, ijsthee, chocolademelk.
    het voedingscentrum adviseert 1 kop koffie maar hierbij gaan ze ervan uit dat je ook "normaal" gebruik maakt van andere producten zoals thee.. dus neem je alleen maar koffie kan je 3-4 kopjes aanhouden drink je ook andere dranken, thee, cola etc dan uitgaan van 1 kop
    (ik ben diëtist ;) )

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik drink max 3 kopjes koffie per dag, meestal 1 maar als ik nachtdienst heb drink ik er in de nacht ook 2. Drink daarnaast ook nog wel eens een glas cola trouwens...

8. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ik drink zo rond de 3 kopjes zwarte filterkoffie per dag. Soms meer, soms minder.

Verder drink ik serieus, zonder uitzondering alleen maar kraanwater of spa rood. Ik kan deze zwangerschap geen frisdranken meer drinken. Bah! Veel te zoet.

9. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik drink decafe sinds ik zwanger ben. Cafeïne is niet gezond. De vk en t voedingscentrum geven wel meer adviezen waar ik zo m'n vraagtekens bij zet.

Deel Deze Pagina