Jeuk aan voeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ohm, 24 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik werd een uur geleden wakker van intense jeuk. Een soort tintelend gevoel dat over gaat in jeuk. Het begon op/onder mijn ene voet en nu zijn het beide voeten. Ik kan er niet van slapen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad? Moet ik er iets mee? Kan ik er iets tegen doen? Help!
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het kan gewoon jeuk zijn, maar gezien de plek (onder je voeten) zou ik even je vk bellen en het voorleggen. Jeuk onder je voeten (en in handpalmen) is typisch voor zwangerschapscholestase.
     
  3. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Thx @Fuddey kan dat wachten tot na de kerst?
     
  4. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    P.S.
    Het is nu veel minder erg.
     
  5. Hallooo

    Hallooo Niet meer actief

    Ik zou bellen, zwangerschapscholestase is gevaarlijk voor het kindje. Mijn schoonzusje had het ook maar wel nachtenlang en krapte zich steeds tot bloedens toe open!
     
  6. Hallooo

    Hallooo Niet meer actief

    Ik zou wel bellen maar wel nog 1 of 2 nachtjes aankijken eerst hoor! Maar zeker daarna melden als het nu vaker is!
     
  7. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Bedankt meiden, ik kijk het nog even aan. Zal ook even opzoeken wat andere symptomen zijn, als dat er bij komt bel ik meteen. Fijne kerst.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mij was jeuk het enige symptoom, vreselijke jeuk vooral ‘s nachts (en rond week 35 de hele dag door). Maar met jouw termijn nu kun je wel wachten tot na Kerst, als het cholestase is wil je dat vooral voor de 37-38wkn weten aangezien het dan gevaarlijk kan zijn voor de baby (ik ben bv met 36wkn ingeleid).
    Als je nog jeuk blijft houden, zou ik dus woensdag wel bellen en je bloed laten checken.
     
    Ohm vindt dit leuk.
  9. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ga ik doen, dankjewel. ♥
     

Deel Deze Pagina