ik wil van het weekend tiramisu maken maar daarvoor heb ik sterke koffie nodig. We hebben geen gewoon koffiezetapparaat, alleen een senseo. denk dat dark roast niet echt lekker is he? nou zat ik te denken om espresso te kopen (die zakjes oplos) maar eigenlijk weet ik niet of dat een goed alternatief is. hoe doen jullie het zonder koffiezetapparaat? ben benieuwd of iemand het al eens geprobeerd heeft met oploskoffie e/o senseo dark roast. anders moet ik losse filters en een houder kopen en een pak koffie. maar dat gebruik ik dan verder nooit.
Tiramisu hoort juist met espresso gemaakt te worden. Heb alleen geen idee hoe die oploszakjes zijn, geen ervaring mee.
Hier wordt het altijd gedaan met de senseo! Ik hou toch niet van koffie, dus als die lange vingers niet sterk smaken, dan vind ik dat helemaal niet erg! Eventueel gewoon 1 kopje zetten met 2 pads! Heb ik ook nog wel eens gedaan!
Ik heb het wel met senseo dark roast gedaan vorig jaar met kerst en was lekker hoor. Ik doe wel 2 pads op 1 kopje koffie dan is hij nog sterker. Eet smakelijk alvast!
ik zou die zakjes niet gebruiken! Dan zou ik een pot oploskoffie van nescafé oid gebruiken. Die kun je zo sterk maken als jij wilt.. Maar de senseo kun je volgens mij ook best gebruiken!
ben trouwens benieuwd of het lukt.. ik kan aardig bakken en kokkerelen ed vind ik zelf maar mijn tiramisu is altijd diep triest