Echt advies zeer heftig uitharen hond!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo, ik heb in het verleden weleens vaker iets over hondenharen geschreven op dit forum en toen heel veel commentaar gekregen. Dat vond ik erg flauw en zeg daarom vooraf al dat als je geen echt advies hebt dat je dan niet hoeft te reageren.

Ik weet dat de meeste honden wel uitharen, maar bij onze hond is het echt heel erg. Echt waar. Als hij alleen al langsloopt zit alles onder het haar. Na zijn castratie is het wel erger geworden volgens mij. Ik word er echt helemaal gek van, want stofzuigen heeft bijna geen zin. Het zit er gelijk weer onder. En ik heb twee kleine kindjes die veel op de vloer spelen en telkens onder het haar zitten. Ik weet gewoon niet meer wat ik eraan moet doen.

Heb hem laatst uitgebreid geborsteld, maar het werd alleen maar erger. De hondentrimmer raadde ook af om te kammen, daar had ie dus gelijk in.

Het is een schat van een beessie en ik wil goed voor hem zijn, maar het uitharen overheerst zo erg!

Wat moet ik doen om het alleen al iets minder te maken?

2. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    ik dacht ook hetzelfde als de hondentrimmer minder borstelen maar dat heb je al geprobeerd mijn ouders hebben drie honden en die zijn op dit moment ook erg aan het verharen dus dat het nu erger is kan wel kloppen gezien de tijd van het jaar heb je al een keer ander voer geprobeerd is het een rashond wat dan kan je misschien eens contact opnemen met de rasvereniging om te informeren of het normaal is dat een hond zoveel verhaard

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou hij haar het hele jaar door! Erg he? Was het maar een bepaalde periode. Het is een kruising tussen kooiker en boerenfox. Erg harde stugge haren. Ze zijn te kort om hem te scheren....

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    biergist pillen zijn goed voor de vacht misschien helpen ze ook wel een beetje tegen overmatig verharen?

5. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Jeetje advies??
    Ik heb een Berner Sennen en die is nu geschoren. Ik heb ook elke dag haren op de de vloer en overal (nu wel wat minder natuurlijk), moet ook elke dag stofzuigen helaas.

Mijn hond houd er wel van als ik zijn vacht stofzuigd misschien een idee voor jou. Weet niet of jou hond dat prettig vind.

6. geertje29

geertje29 Lid

25 aug 2008
    85
    0
    0
    Schapenvet schijnt ook te helpen.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier ook een berner en haart ook t hele jaar door aan t voer ligt t niet krijg vers (pens etc). Maar al eens schapenvet geprobeerd dat werkt ook nog wel eens. Verder lees ik mee voor de tip hahaha.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij hebben een labrador hier krijgt ze schapenvet olie over het voer helpt heel erg goed. kan het gewoon af met 1 x per dag swiffer en om de dag stofzuigen

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hoe oud is je hond, onze hond ging steeds erger verharen naarmate ze ouder werd. Zelfs als ik 2 keer per dag deed stofzuigen leek het nog of ik hier al weken niks in huis had gedaan. Als ze even snel langsliep dan zag ik de haren in het rond van haar afwaaien. Zelfs de dierenarts wist geen goede tips. Het hoorde er helaas gewoon bij. Leuk is het niet maar ik ben bang dat er weinig aan te doen is, behalve veel poetsen.

sterkte ermee

10. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    en als de hondentrimmer hem plukt zal dat ook niet helpen of is zijn vacht niet geschikt om te plukken

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hij is 7 jaar, dus niet heel jong meer. En een paar jaar geleden gecastreerd. We baalden van de witte vlekken op de vloer, maar nu baal ik van het haar, haha. Het is allebei niks en zeker niet met kleine kids.

Ik hoor verschillende dingen over schapenvet. Helpt dat echt?

Ik weet niet of hij geplukt kan worden. Hij is van de zomer naar de trimmer geweest en hij heeft m helemaal gewassen. Maar dat heeft niks geholpen. Werd alleen maar erger...

Als hij nou overdag lekker buiten kon ofzo een paar uur dan vond ik het niet zo erg. Maar hij is nogal nerveus en staat dan de hele tijd voor de deur te piepen..

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat zegt de dierenarts ervan? Er zou toch iets mis kunnen zijn bij t beestje, een bepaals tekort ofzo?

13. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    was het al voor dat de kinderen er waren want anders is het misschien wel stress mijn kat is erg zenuwachtig geworden sinds mijn dochter geboren is loopt de hele dag te mauwen

14. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Enige tip die ik je kan geven schapenvet , biergisttabletten gewoon te koop bij de kruidvat.
    En goed voer 75% van de honden heeft het voor hun verkeerde voer.en haart daardoor zeer ernstigs.
    Advies van de Da en speciaalzaken zal zijn Lam en rijst brokken...

Ikzelf heb een Amerikaanse Buldogg gehad en die haarde zooooooooooooooooooooo ontzettend erg dat ik wel 7 x per dag moest stofzuigen...overal witte haren... mn zoontje zat helemaal onder de haren de hele dag de auto alles zat eronder.. en toen hebben we die dingen hierboven aangepakt en toen werd het stukken minder!!!!!
    Helaas bleek mn jongste zoontje overgevoelig voor onze meid en waren we genoodzaakt een ander thuis voor haar te zoeken.
    Wat overigens gelukt is en waar we nog elke week contact mee hebben zodat we op de hoogte blijven van die mooie meid.
    Maar die mensen hebben hetzelfde dieet aangehouden en ze haart nu bijna niet meer...
    dus mischien proberen waard.
    Wat ook helpt 2x per week een haring te geven(zonder uitjes dus en niet uit een potje maar gewoon van markt vers.)

Succes ermee en ik hoop dat je een oplossing vind.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    vind het raar dat de trimmer zegt niet borstelen, hoe kom je dan van de losse haren af?

wat voor vacht heeft je hond? borstelen is juist goed voor de vacht en de huid.
    ik kan je de furminator aan raden, het is een uitgaven ook de neppers maar het werk super! en voor een kort harige vacht een rubberen rosborstel voor paarden.

wat voor voer geef je trouwens? dat wil ook nog wel eens iets uit maken.

ow de furminator is niet goed voor de vacht omdat je ook de goede haren kan beschadigen maar het werkt echt super en je moet het niet te vaak gebruiken.

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dat schapenvet ga ik ook eens proberen, die van ons verhaart ook erg.
    Wat wij nog weleens doen is de stofzuiger in een lage stand over hem heen, klinkt gek maar hij vindt het heerlijk!

17. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Jaren geleden zei de dierenarts een keer tegen mij dat gekruiste honden meer verharen dan rashonden 8) Of dat echt zo is durf ik niet te zeggen.

Ik had toen een duitse herder, niet raszuiver, en die verhaarde ook als een gek. De dierenarts kon mij verder ook geen advies geven.

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Borstelen met een rubberen borstel,krijg je goed alle losse haren mee weg.
    Verder inderdaad schapenvet (wij hebben de variant met knoflook) en brokken met lam en rijst (ik koop ze bij de Aveve maar je hebt ook andere merken natuurlijk).
    Je moet toch iedere dag stofzuigen maar het scheelt echt al een hoop werk als je bovenstaande gebruikt. (Ik kan het weten,heb een Jack Russell en een witte Bull ;) )

19. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Hoi!
    Heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al geopperd, maar als ik met de hond 1 à 2 keer per jaar naar de trimsalon ga hebben we er nauwelijks last van....wat ik me nu wel bedenk is dat die van ons een border collie is, heeft dus hele andere haren als een fox...
    Maar misschien werkt het hetzelfde?
    Ook schapenvet bj zo'n soort hondjes en haren zou goed werken, omdat het een natuurmiddel is...gewoon door het eten doen...
    En waar ik nu aan denk...kan het aan de voeding liggen, misschien eens uitproberen om andere brokken te geven?

Succes, weet hoe frustrerend het kan zijn als je je huisje nog niet meer schoon krijgt!

xxx

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Bedankt voor alle reacties;

We zijn er nooit mee naar de dierenarts geweest, maar heb weleens gebeld en ze zeiden dat er niks aan te doen is. Ik lees in veel berichten dat schapenvet helpt. Wat doet het precies? En die haring??? Zal hij wel lekker vinden denk ik...

Deel Deze Pagina