Koffie

Discussion in 'De lounge' started by Wilma, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ik drink sinds mijn zwangerschap niet meer dan 1 kop koffie (koffie verkeerd) per dag.

ik heb vannochtend een koffie op, dus de rest van de dag niet meer.
    we hebben thuis een nespresso apparaat.

en een theeleut ben ik ook, alleen vind ik thee nu iets minder lekker, en van koffie geniet ik juist meer!

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

koffie? koffie is voor mietjes! geef mij maar red bull.

ohja en ik lust het ook niet.

;)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik hoorde vorige week op tv dat dat een fabeltje is. Pas als je koffie de concentratie van 8 espresso's heeft is het vochtontrekkend.

4. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik moest ook nooit wat van koffie hebben, vond t zoooooo smerig.
    Totdat wij tijdens n motorvakantie helemaal verregende en wij dus maar naar huis gingen, zaten helemaal in t zuiden.
    Hebben de rit in 1x gereden en wij hebben dus 24u op de motor gezeten, en de nacht ervoor niet geslapen omdat er noodweer uit de pyreneeën kwam en wij onze spullen moesten redden.
    Dit was zooooooooooooooooooo vermoeiend dat ik elke 100 km een kop koffie moest drinken om wakker te blijven (k weet t, totaal onverantwoord, doen we dus nooit meer) toen wij bijna thuis waren begon ik te halucineren van vermoeidheid :(
    Zo heb ik t geleerd.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    En een antwoord op t topic.
    Wij hebben hier een volautomatisch cappuchino koffie apparaat, hier wordt dus alleen cappuchino gedronken.
    Nu ik zwanger ben drink ik er 2 a 3 op een dag, normaal gesproken het dubbele.
    Mijn vriend plakt aan elkaar vd koffie, niet te tellen wat die aan koffie drinkt (en ook overdag bij klanten)

Onze vorige apparaat kreeg steeds kuren dus die heb ik zelf naar de fabriek gebracht, vraagt die vent daar of ons apparaat in de kantine staat.
    Kan je nagaan hoeveel er gedronken wordt...(onze oudste 2 kids drinken ook koffie)
    Nu hebben we een semi-prof koffie machine staan, geschikt voor een mkb bedrijf :-D
    Er gaan hier zeker 12 liter pakken melk per week doorheen door die cappuchino.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Gemiddeld 4 kopjes per dag (senseo) En 1 latte machiatto ( dolce gusto)

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Daar ben ik dus verslaafd aan geweest!
    Tenminste....als je knallende koppijn weg gaat door 3 teugen red bull dan denk ik dat je met recht mag zeggen dat je verslaafd bent... :oops:
    Maarja minstens 5 p dag is ook niet echt gezond denk ik zo... :)

8. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

Nov 16, 2007
    401
    0
    0
    Ik drink gemiddeld 4 koppen op een dag ( hebben een volautomaat ), mijn man ook zoiets. Toen ik hem leerde kennen dronk hij 20 koppen op een dag... Mijn ouders hadden ook een volautomaat, had mijn moeder van mijn vader gehad, 2 jaar later kon hij weg, er waren 13.000 kopjes uit gedronken, mijn ouder splagen mijn man nog steeds dat als hij niet met mij verkering had gekregen wij nooit in zo'n korte tijd zoveel kopjes eruit hadden gedronken. Nu hebben mijn man en ik dus sinds oktober volgens mij een volautomaat en die gaat ook redelijk hard. Maar wel heerlijke koffie.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lust geen koffie. Ben een echte theeleut :D .

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    het verschilt.. sommige dagen ( thuis) geen koffie.. Soms 2 mokken ( Graag decafe..)

Soms bij cliënten ( ik ben ziekenVZ thuiszorg) smorgens om 8 uur al koffie.. maar kan t daar beter bij 1 kopje laten.,. Er zit nl. caffeïne in.. en dat voel ik na een uur of 2 al.. Dan voel ik me heel raar, bijna hyper.. net of ik de ogen boven in mn kop heb staan.. Akelig gevoel..

Vind thee ook zeer welkome warme drank ( rooibos of andere kruiden thee.. Niet de gewone)

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ong 2x paar maand een kopje... vind het niet zo bijzonder, in de zomer al helemaal niet. Mn man drinkt ook geen koffie. Vind het ook onzin om zoiets te moeten leren drinken, lust je het niet dan niet...

Thee drink ik wat vaker, 1x in de week, in de winter om de dag ong. Verder hou ik het bij heerlijk, helder water

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier zelden koffie... toevallig van de week om wakker te blijven en vanochtend met de kraamvisite ;)

13. trutje

trutje Fanatiek lid

Apr 12, 2006
    3,411
    0
    0
    Op dit moment drink ik bijna geen koffie omdat het slecht blijkt te zijn voor de ongeboren vrucht. En ik ben zo'n enorme koffieverslaafde! We hebben een nespresso-machine en die geeft de meeste heerlijke Machiato's, espresso's en capucino's...

Een aanrader!

14. jongemoeder

Jun 28, 2006
    80
    0
    0
    adm. medewerkster
    flevoland
    4 a 5 kopjes per dag, meestal gewone koffie en zo af en toe met een lekkere klodder geklopte slagroom erop! heerlijk...

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Oh ik drink best veel koffie vind ik zelf. Zit nu op 4 kopjes. Dat worden er met gemak wel 8 hoor.
    Op een werkdag drink ik grotere koppen, maar die koffie is niet zo lekker, dus dan hou ik het bij 4 daar en 2 thuis.

16. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Mmm..Koffie is ook gewoon gezellig! Je hebt van Douwe Egberts koffie met Mokka :) !
    Verders is thee ook lekker hoor, fruitwelness of rooibos!

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik drink veel en veel te veel koffie
    2 zakken senso per week ongeveer.
    tijdens me zwangerschap heb ik het kunnen vermidden naar 8 bakken koffie deed ik minder barste ik van de koppijn.
    Het is ;s morgens bij het opstaan 2 (600) en dan rond 900 2 en om 1100 nog eens 2 en dan bij me brood 1 dan rond 2 uur weer 2 einde van de middag weer 2 en dan 's avonds ook nog het nodige.
    Het is al veel minder dan ik werkte maar het is nog veel te veel.

het is wel extra dark anders is het net slootwater :)

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    als het een drukke dag is geweest en de avond begind en me kop basrt uit elkaar dan drink ik snel red bull wel de echte en de kopptijn verdwijnt als sneeuw voor de zon. het staat hier echt als nood als ik over dag teweinig koffie heb gedronken

19. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Da's niet goed hoor :S

20. Boots

Boots Actief lid

Nov 1, 2008
    318
    0