he hooitjes, ik heb een vraagje: ik ben echt een koffielief hebber .. maar nu kan ik me nog herinneren dat te veel koffie niet goed is.. klopt dat .. wat is ongeveer de max wat je mag drinken aan koffie ? Gr Zwelgje
Ik ben ook een koffie gek maar een paar dagen voor nod vond ik het ineens wat minder smaken, snapte er niets van haha en dat terwijl ik er gek op ben. Toen bleek ik zwanger en heb ik het nu helemaal laten staan. Drink nu geen cafeine of theine meer tot na de zwangerschap. Maar je mag indd volgens mij iets van 4 kopjes per dag.
Ik was ook een echte koffieverslaafde, maar sinds ik zwanger ben heb ik er minder trek in, en drink ik maximum 1 kop per dag.
Ik was al niet zo'n koffieleut, maar nu drink ik het sporadisch en alleen echt lekkere koffie bv. bij een restaurantje ofzo. Geen vieze automatentroep voor mij! Maar ik drink wel veel thee trouwens, met theïne. In het begin had ik geen trek in gewone thee of koffie, maar nu merk ik dat ik dat wel los kan laten en geniet ik er gewoon van. Ik geloof dat je lichaam je zelf wel aangeeft of het goed voor je is of niet, mits je naar je lichaam wil luisteren....
Het hangt ook af van de koffie die je drinkt en de kop waaruit . Het wordt geadviseerd om niet meer dan 300 milligram cafeïne per dag te drinken.Uit een nieuwsbrief die ik wekelijks krijg: Hoeveel cafeïne zit er in koffie? In koffie zit 0,8% tot 2,5% cafeïne. In een kilo koffie zit dus maximaal 25 gram. Hoeveel er in een kopje zit, hangt af van een paar dingen: - Hoe groot is het kopje? - Welk soort koffie gebruik je? - Hoe sterk is de koffie? Hoeveel cafeïne zit er gemiddeld in een kopje koffie? - Filterkoffie: 80 milligram - Percolatorkoffie: 80 milligram - Oploskoffie of instantkoffie: 65 milligram - Cafeïnevrije koffie of Décafé: 5 milligram - Espresso (50 milliliter): 65 milligram
Ik ben normaliter echt een theeleut, maar de eerste vier maanden van mijn zwangerschap kreeg ik toch opeens een 'urge' naar koffie....heel vreemd!! Inderdaad max 4 kopjes p.d., ik dronk dan wel meestal cafeinevrije koffie.
is cafeine vrije koffie misschien een idee? Een paar kopjes kunnen geen kwaad, zoveel mogelijk cafeine vermijden is wel beter , zeker de eerste maanden.