hallo allemaal, ik zal mn verhaal ff uitleggen: ik ben zwanger geworden van clomid, alleen de ronde waarin ik zwanger ben geworden had ik twee eitjes die waarschijnlijk op het zelfde moment zijn gesprongen. nou is mijn vraag of jullie weten hoe groot de kans is dat het nu een tweeling is? heb geen rare bloedingen gehad wat ik wel zou verwachten als er 1 eitje afsterft of hoeft dat niet zo te zijn? ben echt zwaaaar benieuwd en kan echt niet wachten tot de echo 30 maart!
allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ik denk dat de kans wel redelijk groot is.. je weet alleen niet of allebei de eitjes bevrucht zijn.. het kán maar hoeft dus niet.. ''U moet rekening houden met de kans op een meerling. In een onderzoek bij vrouwen, die Clomid gebruikt hadden, waren 6,9% van de baby's tweeling en 1% drie- of meerling''
Sorry, kan je niet helpen met je vraag. Maar gefeliciteerd! Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt. Geniet van je zwangerschap. XX Suzie
hey meis ik ben ook zwanger geowrden met clomid 50 mg en ik had ook 2 eitjes maar het is er toch echt een geworden ik zou me er niet te veel zorgen om maken waarschijnlijk blijft het bij een (maar je weet maar nooit natuurlijk)
gefeliciteerd! Ik weet sinds vanochtend dat ik zwanger ben (dmv injecties puregon) en ik had een 3-dubbele eisprong. Maar we zullen toch moeten afwachten tot de echo. liefs brenda
als eerste gefeliciteerd. heb zelf geen ervaring met clomid, maar wat ik om me heen heb gehoord is dat een eitje die niet bevrucht is ook zelf kan oplossen in de lichaam. je baarmoeder neemt dat eitje dan gewoon op.
ik had ook twee eitjes die gingen springen maar het is er wel eentje. Mijn zus had drie eitjes, ook net clomid, en dat werd er ook gewoon eentje. Ja de kans op een meerling is natuurlijk wel groter.. nog even afwachten dus. Geliciteerd trouwens!
Ik ben ook zwanger geworden via clomid. Ik had ook 2 eitjes echter was de ene groter dan de ander. De gyn dacht dat de ene zou 'verdwijnen' als de 1e was gesprongen. Echter zijn ze beide gesprongen en ben ik zwanger geworden van een tweeling. Wel grappig want mijn eitjes zijn 2 dagen na elkaar gesprongen en op de echo's zat ook altijd 2 dagen verschil met de uitgerekende datum. Echter hebben vrouwen vaak meerdere eitjes met clomid en helaas is het niet altijd een tweeling
De kans op een tweeling is niet zo groot, hoor! Dan moeten ze beide bevrucht zijn en goed ingenesteld zijn. En die kans is best klein. Wij hebben met beide ICSI-behandelingen twee embryootjes teruggeplaatst gekregen, beide keren zwanger en beide keren maar van een kindje. Terwijl daarbij de kans op een tweeling veel groter is, omdat het "alleen nog maar" hoeft in te nestelen. Als een eitje niet bevrucht wordt en je zou van de andere zwanger raken, dan heb je geen bloedverlies. De zwangerschap houdt dat tegen, de niet bevruchte eicel zal opgenomen worden door je lichaam, daar merk je niks van. Zelfs een tweede embryootje verdwijnt over het algemeen gewoon, zonder dat je er iets van merkt.
thnx voor de berichtjes allemaal! al moet ik nu nog steeds wachten tot de echo... maar weet nu in ieder geval dat bij er bij meer mensen meerdere eitjes waren waar er toch maar een van is bevrucht.. we zullen zien, vind t erg spannend! tweeling lijkt me ook ontzettend leuk!
he meid ik ben ook zwanger geworden met clomid! ik had ook twee eitjes maar ben zwanger geworden van 1 gewoon rustig afwachten. met de echo zul je het zien nog even geduld meid
Als er 1 eicel niet bevrucht is geraakt merk je daar inderdaad helemaal niets van. Kan de beide kanten nog op. Het wordt dus gewoon afwachten tot de echo 30 maart. Zoals hierboven al ergens stond heb je een kans van ongeveer 7% op een tweeling bij Clomid. De kans is dus véél groter dat het er een is. Kan je wel al vertellen dat als het er 2 blijken te zijn, dat ook echt een heel bijzonder moment bij de echo is.
Hey meiden, Ik had even een vraagje. Ik ben deze ronde ook met clomid begonnen omdat ik te weinig progesteron aanmaak. Hoe snel zijn jullie zwanger geworden met clomid (hoeveel rondes)? Gefeliciteerd allemaal!
heb eerst een ronde 50mg gehad maar kreeg geen eisprong.. toen een ronde 100mg maar weer geen eisprong en toen bij de derde ronde 150mg ZWANGER! kan snel gaan dus! succes
Dank je Dropfruit (grappige naam trouwens, haha), dat geeft de burger weer moed! Gefeliciteerd trouwens!
he meid je ziet het wel staan hier onderaan mijn berichtje 1e ronde clomid sloeg wel aan maar we hadden het giga druk dus werd het de maand van klussen niks terwijl het anders onze grootste hobby is haha. 2t/m 5 sloeg het niet meer aan. toen 6e maand begonnen met 100mg en goed geklust tijdens mijn ei sprong en gelijk zwanger!( we hadden een klusschema om de dag dan is het zaad op het best) en dat heeft bij ons resultaat gehad! ik hoop dat jij snel zwanger mag worden. elke maand ongi worden wordt je ook kriegel van! succes met je clomid liefs
hoi, Hier ook clomid. Bij mij sloeg de eerste keer 50 meteen aan, maar niet zwanger geworden. De tweede keer sloeg het weer aan en had ik twee eitjes. Bij de eerste echo dacht ze twee vruchtzakjes te zien, maar ben nu toch echt zwanger van 1 klein wondertje. groetjes
Dank jullie wel! Van harte! Ik moet maandag naar de gyn voor een cyclus controle met clomid, dus ben heel benieuwd wat deze maand ons brengt.