Ik drink praktisch geen koffie, maar wel heel veel thee, zeker anderhalve liter per dag (dat ben ik overigens al jaren gewend). Soms rooibos, maar meestal groene, waar dus wat theeïne in zit. Ik merk dat als ik geen thee drink, dat ik veel sneller vocht tekort kom, omdat ik niet alle glazen vervang door water of iets anders. Het is voor mij een manier om voldoende vocht binnen te krijgen, wat ook weer helpt tegen migraine aanvallen. Het geeft voor mij dus meer voordeel om thee te blijven drinken dan nadelen. Het lijkt me verstandig om de dingen tegen elkaar op te wegen. Wat jouw kopje koffie betreft, ik zou er niet al te moeilijk over doen. Als je één kopje koffie per dag drinkt omdat het lekker is, en je voelt je er verder goed bij, dan zou ik niet weten waarom je het zou moeten laten staan. Je drinkt er maar één, geen hele kannen. Een beetje relaxter hiermee omgaan is misschien zelfs beter voor je zwangerschap dan constant te moeten letten op wat je binnenkrijgt. En dan heb ik het natuurlijk niet over rauw vlees of andere, veel gevaarlijkere bronnen voor ziektekiemen, daar zou ik altijd mee oppassen. Maar een kopje koffie... kom op zeg
Hier ook drie bakkies op een dag, heel soms een keer 4. En soms ook minder, houd ik een theedagje. Vk vindt het prima en m'n bloedwaardes + hartslag zijn dik in orde.