Ik kreeg vandaag weer reclame van de bankgiroloterij. En nu zie ik het programma daarvan weer op tv. Ik heb gegoogeld en ik las dat als ik lid word ook een vip kaart ontvang, waarmee ik gratis toegang tot sommige musea heb. Ik twijfelde al om een museumjaarkaart aan te schaffen en nu vraag ik mij af of de bankgiroloterij een goed alternatief is. Het is wel duurder, kost namelijk 210 euro per jaar. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze loterij en aan kunnen/willen geven of er af toe iets gewonnen wordt zoals bij de postcodeloterij (daar krijgen we sowieso doe maar duurzaam boodschappen bonnen ed.)
Ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat je duurder uit bent met zo'n abonnement dan wanneer je een museumjaarkaart en eventuele andere kortingen op andere producten zou krijgen. Het is namelijk geen barmhartige weldoenersclub, maar een loterij. Dus als je het leuk vindt om mee te doen aan loterijen en je het leuk vindt om te genieten van die spanning, dan zou ik het doen. Maar niet omdat het echt iets zou opleveren.
Zoiets wilde ik ook zeggen. Die loterijen zijn er om aan jou te verdienen en om geen enkele andere reden.
Wat is het verschil met museum jaarkaart? En is dat verschil voor jou de moeite om zo kans te maken op een prijs? Wij vorig jaar opgezegd maar we wonnen zo af en toe wat lekkers, of kaartjes voor dierentuin etc. 2a4x per jaar wat gemiddeld. Jaren meegespeeld.
Wij wonnen echt nooit wat met de bankgiroloterij. We krijgen nu jaren later (zelfs verhuisd!) Nog steeds gemiddeld 2x per maand post met aanbiedingen.