vraagje over werk en cao

Discussie in 'De lounge' gestart door dobbel, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nou hier mijn vraag,
    Mijn man werkt voor een datacheringsburo bij een bedrijf, nu krijgt hij via dat bedrijf een cursus tekla tekenen, is een 3de modilatieprogramma, die hij nog niet kende,

Hij is bij het bedrijf als calculator begonnen maar zijn hart ligt meer bij tekeken wat hij ook jaren bij grote bedrijven gedaan heeft.
    nu heeft hij de 1ste 3 cursusdagen erop zitten. en hij zal er in de komende 4 weken nog 4 dagen heen moeten.
    hij heeft nergens voor hoeven tekenen of wat dan ook.

nu heeft het bedrijf, zijn detacheringsburo gebeld of hun wouden meebetalen aan de cursus, (die duur is) en toen hebben ze gezecht is prima, wij zullen de dagen dat hij op curus is niet doorrekeken naar jullie.
    nu werdt mijn man maandag gebeld, op zijn 1ste curusdag, dat ze wouden dat hij vrije dagen gaat inleveren om de cursus te doen,
    mijn man heeft naast alle verplichte vrijedagen nog maar 3 dagen vrij om op te nemen over,
    we zitten in een schulphulpverleningstraject, dus die dagen hebben we zeker nodig.

nu is het in mijn ogen absurt dat het vrije dagen moet kosten, ten eerste is er geen enkele voorwaarde aan de cursus gesteld, ja goed zijn best doen, en dat doet ie.
    bedrijf heeft voor vervoer gezorgt, omdat we met de reiskosten anders in de knoop komen. zowel bedrijf als detacheringsburo is op de hoogte van onze toestand, en dit is gewoon netjes bij de sollicitatie verteld, was geen enkel probleem.

maar goed kunnen ze je verplichten toch dagen in te leveren, (hoe veel ze willen weten we niet horen we morgen) want ik weet nu al wat ze gaan zeggen, als je dagen te kort komt neem je toch onbetaald verlof, en dat is iets wat NIET kan in onze situatie, maar goed.

tevens iemand enig idee welke cao een detacheringsburo, in civel, techniek en bouw handhaaft.
    alvast bedankt

Deel Deze Pagina