het is een heel verhaal maar hoop het zo duidelijk mogelijk te maken. ik heb chronische ontstekingen aan mijn schouders, hierdoor al een paar maanden uit de roulatie omdat ik niet mag werken. ik werk in de thuiszorg. nu is het zo omdat de pijn niet weg gaat en de pijn steeds terug komt mijn werkgever het onverantwoord vindt om in de zorg te blijven werken. ik vindt het eerlijk gezegd ook want het werk wordt me echt te zwaar. mijn schouder gaat door het werk te veel pijn doen. nu heb ik een contract voor onbepaalde tijd en mijn werkgever kan me dus niet ontslaan. nu willen ze een vaststellingsovereenkomst maken. waarin we beiden akkoord zijn. mijn werkgever heeft geen andere vacatures voor mij binnen het bedrijf. nu staat er o.a in : dat ik vrijgesteld ben van het werk en dat ik dus betaald krijg voor het thuiszitten tot 15 februari. zodat ik kan herstellen maar dan moet ik wel al mijn opgebouwde vakantieuren en overuren laten zitten. dit vindt ik dus niet prettig want ik heb hiervoor gewerkt. en wil ze dus uitbetaald hebben. nu krijg ik een potje met 1000 euro netto voor scholingskosten. ik krijg 1000 euro bruto mee nu is het zo dat ik deze schouderklachten/blessure heb opgelopen bij de werkgever. bij mijn andere werkgever nooit klachten gehad. stel dat ik die overeenkomst teken en het blijkt dat ik niet meer kan werken door de blessure kan ik dus nergens meer op terug vallen? ik vindt dat ik dan wel recht heb op een vergoeding. wat vinden jullie? wat vinden jullie van bovenstaande regels?? zouden jullie tekenen of er meer uithalen. denken jullie dat er iets uit te halen valt. want ik zeg natuurlijk een vaste baan op voor iets anders? nu wil ik graag in de gastouderopvang gaan werken. zie topic die ik hier geopend heb, maar durf de stap niet zo goed te zetten. omdat ik bij deze werkgever natuurlijk verzekeringen heb en een goed pensioen en vakantiegeld wat ik dadelijk niet heb. nu is het zo dat ik een koophuis heb, dus toch financien binnen moet brengen. nu heb ik ook nog te horen gekregen dat het contract van mijn vriend per 1 april wordt beeindigd omdat het daar niet goed gaat binnen het bedrijf. dus de vraag is of mijn vriend dan een andere baan heeft. hij is al vaak afgewezen omdat mijn vriend stotterd en heeft al veel sollicitatiebrieven geschreven maar steeds afgewezen terwijl hij goede papieren heeft. we kunnen ons niet veroorloven dat we allebei dadelijk in de ww komen want dan kunnen we de lasten niet meer betalen. ik vindt het zo'n moeilijke keuze en ben benieuwd naar jullie meningen alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal. ik hoop dat het duidelijk is
Als ik jou was zou ik het eerst eens even goed laten nakijken en beoordelen door iemand die er verstand van heeft (advocaat, juridische instelling). Stel dat er iets in staat wat jij niet helemaal goed begrijpt en vervolgens kan jij nooit meer werken door jouw blessure en jij hebt iets getekend waardoor je dus nergens meer recht op hebt.......dan zit je dieper in de problemen
Idd navraag doen bij iemand wie er verstand van heeft!! Niet zomaar akkoord gaan Sterkte ermee, misschien valt er nog veel meer uit te halen dan wat je nu als voorstel hebt gekregen.
Het lijkt dat je ermee akkoord gaat dat je arbeidscontract stopt op 15 februari en afgekocht wordt met 1000,-. Daarna heb je nergens recht meer op. Geen ziektegeld, omscholing moet je zelf betalen. Ook niet op ww, denk ik, want je gaat ermee akkoord dat je ontslagen wordt. Ik zou het bespreken met je arbo-arts, informeren bij het uwv of zij je advies kunnen geven of juridisch advies inwinnen.
hoi nense daar ga ik dus niet mee akkoord ik wil meer geld hebben omdat ik het te weinig vindt ik wil onkostenvergoeding ik wil mijn dagen uitbetaald krijgen daarom ga ik er niet mee akkoord
Zoals meerdere al zeggen, ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan!! Ook omdat je de door jouw opgebouwde vakantieuren en overuren dus kwijt raakt, als ik het goed lees tenminste.... Ik zou zeker naar een juridisch adviseur/loket gaan voor je iets tekend. Volgens mij is het zelfs zo dat er bij dit soort zaken altijd als eerste een soort van minimaal bod gedaan wordt door de werkgever en kun je hier zeker over onderhandelen!! Dus Advies inwinnen!!!! Succes ermee
Ben jij even lekker gek! Niks niet tekenen! Je hebt een vast contract zeg je... Als jij na twee jaar ziekte nog steeds niet kunt werken kom je mogelijk in aanmerking voor de WIA. Maar tot die tijd moet jouw werkgever je gewoon uitbetalen. Al heeft hij wel het recht om je tot 70% van je salaris te korten...
Zeker niet tekenen; je hebt en vast contract en straks sta je op straat en ga je echt de boot in als je eventueel (voor een gedeelte) afgekeurd wordt. Wat vindt je arbo-arts van jouw lichamelijke situatie? Een gesprek met een arbeidsdeskundige kan ook heel verhelderend zijn, want wat als je schouders zo overbelast zijn dat je ook in een ander beroep niet volledig aan de slag kan. Ik heb zelf MS en mijn schouders zijn altijd overbelast, zelfs bij het ophangen van een wasje of langer dan een paar minuten typen op de computer (en zo kan ik nog heel veel dingen opnoemen). Dit (en nog een aantal andere MS-beperkingen) maakt dat ik volgens de keuringsarts en arbeidsdeskundige niet meer inzetbaar ben op de arbeidsmarkt. Ik krijg nu 75% (IVA) van mijn laatstverdiende loon en dat is een stuk meer dan dat ik afgekeurd zou zijn als ik nergens meer in dienst zou zijn!! Je hebt niet voor niets al die jaren zo hard gewerkt.. Succes en sterkte, ik weet hoe pijnlijk het is!
Niet tekenen, contact nemen met de bond als je daarbij aangesloten bent. Zo niet dan contact op nemen met je werkbedrijf uwv en dan vragen naar de afdeling juridische zaken. Deze afdeling moet het ontslag ook goedkeuring voor behoud van je uitkering. Het kan dus wel met wederzijds goedvinden met het akkoord van werkbedrijf. Welke regio zit je??
wat een oneerbiedig voorstel zeg! Ik was vorig jaar in dienst getreden bij een groot keuken bedrijf als office manager. ik zat aan de pil maar raakte zwanger in mijn proeftijd. heb ze dit medegedeeld.... ben op straat gezet. rechtzaak gestart: 6 maanden salaris doorbetaald gekregen een een 'oprotpremie' van 3000 euro netto. heb er nog geen 4 weken gewerkt!
dank je wel voor jullie reacties ik heb alles door gestuurd naar een ontslagadvocaat. dus nu afwachten wat hij ervan zegt.