Hond wel of niet weg doen?

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Nov 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik weet het niet meer.... Ik heb al meerdere keren over mijn hond geschreven op dit forum, maar we komen er gewoon niet uit.

Kan er een heel verhaal over schrijven, maar het komt er in het kort op neer dat ik sinds de kinderen gewoon geen leuk baasje meer voor hem ben. Ik ben zo druk met ze dat ik al het werk om mijn hond heen gewoon meer als last zie dan dat ik er echt van geniet.

Wat moet ik hier nou mee? Ik hou echt wel van mijn hond, maar weet gewoon niet meer wat nou beter voor hem is.

Graag jullie serieuze advies!!

2. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    aangezien je om serieuze adviezen vraagt, denk ik dat ik beter niks kan zeggen

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    tja...moeilijk. Ik heb zelf 3 kids en een hond en kat, maar die horen ook bij het gezin. Maar vind het zielig als een dier geen aandacht krijgt, dan is je huisdier misschien beter af bij een gezin waar ze dit wel krijgen.

En dan in het vervolgd eerst nadenken voordat je een huisdier neemt vind ik.

4. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    yep...het is geen stuk speelgoed wat je weggooit als je er niet meer mee kunt spelen :x

5. Skye

Skye Niet meer actief

Uhm.....heel simpel!!! Gewoon elke dag eventjes een uurtje vrijmaken voor je hond!! Ik heb ook een baan, een kind en een hond. En die hond heeft ook haar behoeftes waar ik op sommige dagen ook niet altijd aan kan voldoen (soms is er gewoon geen tijd om naar het bos te gaan). Maar ik probeer zoveel mogelijk met haar te doen. Al is het maar dat ze binnen even een uurtje volop de aandacht krijgt.

Sorry.......maar "geen tijd" is voor mij de grootste k*t-reden om ee hond weg te doen!! Dat wist je toch al voor je eraan begon!! Je gaat toch ook je kind niet weg doen omdat je geen zin hebt om daar tijd voor vrij te maken!!!

6. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    wij hebben dit ook gehad, in het weekend was het enige moment dat we lekker erop konden met de hond, (type hond dat veeeeeel beweging nodig heeft)

doordeweeks was het gauw-gauw...Wij hebben ervoor gekozen om hem aan een hele goede vriend weg te geven, ´t is een collega van mijn vriend en soms na het werk gaat ie even kijken bij hem. We missen hem zeker en we houden niet minder van hem maar hij heeft het bij die collega veel beter dan bij ons. Het is trouwens niet de eerste de beste aan wie we hem hebben gegeven, vooral niet omdat het soort hond vrijwel niet echt bekend is

Ik zou gewoon kijken wat het beste voor het beesie is...

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Je hond hoort bij je gezin, dus ook je hond heeft recht op zijn tijd en aandacht net zo goed als je kinderen waar je dat wel voor doet. Je weet van te voren dat het aardig druk is als je kids en een hond hebt, maar die keus heb je zelf gemaakt en zul je dus ook zelf moeten zorgen dat je wat tijd vrij maakt voor je hond en het weer met plezier gaat doen...

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Lastig. Een vriendin van mij had precies hetzelfde, weinig tijd meer voor de hond en ze was geen leuk baasje meer. Zij heeft een nieuw, goed thuis voor hem gezocht en dat geeft haar enorm veel rust. En bovendien een stuk fijner voor de hond, die nu weer uren per dag buiten kan zijn.
    Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat je eerst na moet denken want dit wist ze toch niet van tevoren?
    Ik merk het al met onze kat, zij krijgt ook een stuk minder aandacht, en die is toch een stuk minder bewerkelijk dan een hond.

9. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik vind het juist knap als mensen het welzijn van de hond bovenaan zetten in plaats van hem koste wat het kost te houden.

Als je een gegarandeerd goed plekje voor hem kan vinden waar hij het beter gaat krijgen, dan zou ik hem weg doen.

Ik vind het ook zo gek dat mensen aanraden om hem te houden ook al weten ze dat de hond het nu niet optimaal heeft

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het hier echt mee eens.
    hier 2 katten en 2 honden en op dit moment een nestje jonge honden en allemaal krijgen ze hun aandacht hoor.
    ligd die kleine op bed dan is mijn tijd voor de beesten.

verder kun je ook je beesten aandacht geven samen met je kinderen! ik bedoel hier hebben we iederende dag wel een knuffel rondje met de beesten. en dan doet fynn mee

11. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Sja, dat je op zoek gaat naar een ander huisje voor je huisdier, betekent niet meteen dat hij/zij slechter af is.
    Soms is het gewoon beter. En ik zie liever dat men serieus zoekt naar een oplossing (in dit geval misschien een ander baasje) dan je hond te dumpen in het bos.

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Amen!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Je kids betrekken bij de hond is wel een goed idee, ja.

Zelf hebben wij nu sinds augustus een poesje in huis.
    Nou.....echt zo leuk om te zien hoe mijn dochtertje van 15 maanden en ons poesje samen spelen!!! Ze is totaaaaaaal niet bang voor mijn dochtertje en ze dollen onwijs met elkaar, haha. Slapen doen ze ook samen.

Ik zou ons poesje niet meer willen missen! Het is een verrijkking binnen het gezin.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, dan kan ik alles wel verdraaien naar het feit dat het beter voor de hond is!
    -ik wil mijn hond wegdoen, want ik heb geen zin meer om ervoor te zorgen (ja, dan is ie beter af bij een ander)
    -Ik wil mijn hond wegdoen, want ik vind hem lelijk (ja dan kan hij beter bij iemand zijn die hem wel aandact en liefde geeft ondanks dat hij niet mooi is).

En zo kan ik uren verder gaan!! Het feit is gewoon dat je een hond neemt en dat je weet dat je daarvoor moet zorgen! En tuurlijk zou ik het liefste zeggen "breng hem maar hier, ik geef hem wel de liefde die hij nodig heeft", maar dat is wel lekker makkelijk voor TS he!!

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ben het hier helemaal mee eens!

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb 2 hondjes

daarbij 3 vogels, 5 baardagamen, 6 vogelspinnen, 2 cavia's, 3 muizen, 2 maskerleguanen en nog een heel stel kikers, padden, wandelende takken en vissen

geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu de 1ste op komst is om ze weg te doen hoor! Je houd van je beesten of niet en als je echt veel om je dieren geeft is er altijd wel een oplossing lijkt mij! en je MOET gewoon tijd maken voor je dieren, die horen er ook bij!!!

en ja je kan er wel degelijk rekening mee houden, een hond wordt gemiddeld zon 12-15 jaar...

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48

Wauwwww je hebt veel diertjes :D
    Lijkt me eerliijk gezegd wel zwaar hoor, met een kindje erbij. Een baby vergt veeeeeeeeeel tijd en energie.

18. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vind ik ook...hier 2 honden en een kat, maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt ze weg te doen als er een kleine is...ja het zal druk worden....maar ik had ook kunnen bedenken voordat ik mn dieren in huis nam, dat ik ook kinderen wilde

19. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    @ vagans, dat jij het kan om voor zoveel beesten te zorgen wil toch niet zeggen dat iedereen dat kan?
    en sowieso....er veranderen nogal eens wat levensomstandigheden bij mensen.
    We hebben toch allemaal geen idee hoe de dagen er van de ts uitzien?

Als zij zegt dat het eigenlijk niet goed gaat zoals het nu gaat dan hoeft van mij niet een hond daar te blijven omdat het " moet"

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik denk dat je jezelf moet afvragen of je hond het beter heeft elders. Als het antwoordt "ja" is, dan zou ik het overwegen om je hond weg te doen. Denk je dat het nee is, dan zou ik de hond niet weg doen. Maak een balans op en neem dan een weloverwogen besluit. Heel veel sterkte met je beslissing en ik hoop dat je eruit komt!

Share This Page