Hallo dames, Ik had een (brandend) vraagje en ik hoop dat jullie mij hiermee een klein beetje verder kunnen helpen, aangezien mijn eigen dokter tot volgende week op vakantie is en ik de inval-arts niet wil lastig vallen. Ik hoop dat ik het een beetje goed kan uitleggen. Ik ben eind mei met de pil gestopt en ben ook netjes 28 mei ongesteld geweest. Nu sindsdien is de ongesteldheid uitgebleven, dus zit inmiddels op dag 68. Testen zijn negatief, ben met vlagen misselijk (vooral na het avondeten) maar ik besef ook dat dit gewoon 'ontpillen' kan zijn. Maar ik zit eigenlijk met het volgende, nu al ongeveer 1/1.5 maand heb ik bijna iedere dag best wel kramp in mijn onderbuik, dat het soms wel een beetje zeer doet. Dat straalt dan door naar mn onderrug en weet soms niet meer hoe ik moet ziten. Mijn buik is dan helemaal opgezet. Ik vroeg mij af of ik me misschien al zorgen moest maken? De raarste dingen komen in mij op. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, want vriendje-lief wordt inmiddels al gek van mij. KuZzz wendy
Hoi Wendy, De klachten die je beschrijft, zowel de misselijkheid, het uitblijven van de menstruatie als de buikkrampen kunnen komen door het ontpillen. Ook stemmingswisselingen, extra slijmverlies en zere borsten en een pijnlijke onderbuik kunnen hierdoor worden veroorzaakt. Je lichaam moet zelf weer zien op orde te komen. De ene vrouw kan er meer last van hebben dan de andere. Hoe lang het ontpillen duurt is ook verschillend per persoon, maar het kan zelfs tot een half jaar na gestopt te zijn met de pil, duren. Lonneke