"Cultuurshock" met een knipoog

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 31 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Jeetje.. vanaf het noorden, maak ik dit jaar voor het eerst kennis met carnaval.
    Vorig jaar verhuisd naar "onder de rivieren".. En nu alle voorbereidingen in volle gang zijn, schrik ik er wel van. Bi-zar, ben écht heel benieuwd wat ik kan verwachten tijdens carnaval.

2. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik bedoel natuurlijk, dat ik vanaf het noorden verhuisd ben naar het zuiden van het land.

3. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Carneval ist mooiste fèèst wa der is :D

Biny en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Vastenavend is de mooiste tijd van het jaar. Het is dat we voor het eerst juist niet meer in Brabant wonen maar wat mis ik het nu al nog even en dan is het neuzen bal en vanaf dan is het elk weekend feest tot vastenavend zelf.

Vroeger Opschool leerde we dan het liedje en de laatste dag voor de vakantie was het dweilen Opschool.

5. tuc

tuc Niet meer actief

De mooiste tijd van het jaar:D

Maan14 vindt dit leuk.
  6. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Verwacht maar vooral, veel herrie, dronken mensen die zelf denken dat dat reuze mee valt en troep (snoepgoed,confetti, plastic ect) mocht je langs de route van een van de vele optochten zitten. Verder verschild het nogal waar je in het zuiden zit. Is dat limburg of Brabant?
    Oh en de beroerde muziek en bierstank niet te vergeten.
    Het is dat de kinderen verkleden en snoepgoed zo leuk vinden anders boekte ik nu nog een vakantie zo noordelijk mogelijk. Ze mogen van ons zich dus ook niet op geven als jeugd prins(es) aangezien je als ouders zeer betrokken moet zijn. Met die voorbereidingen zijn ze trouwens al vanaf november bezig.

Liedx, pluk, Hommeltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Haha waar schrik je van? Het is voor veel Zuiderlingen de mooiste tijd van t jaar.
    Koop of maak een mooi pakske en laat het op je afkomen.
    Alaaf!!

8. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Agge Mar leut et!!!

paula1984, Maan14 en tuc vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Nog een weekje en dan mogen we weer.

Maan14 vindt dit leuk.
  10. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ugh ik vind carnaval niets aan. Toen ik nog stevig dronk vond ik het geweldig maar nu niet meer. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik al mijn vrienden kwijt ben sinds ik ziek ben.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Ik heb werkelijk waar de grootste hekel aan carnaval. Ik ben in Breda geboren en heb een brabantse vader en zuid-limburgse moeder, dus genoeg carnaval meegemaakt in mijn jeugd, maar het carnaval’gen’ toch niet meegekregen.
    Ik begrijp werkelijk waar niks van die afschuwelijke hoempapa ‘muziek’, de polonaise, de optochten, het verkleden en dan in de kou buiten gaan rondlopen (en het koud hebben, of een jas over je verkleedkleren aan trekken), het overdreven alcoholgebruik (niet door iedereen, maar toch...). Ik ben blij dat het hier alleen maar op de basisschool een dagje gevierd wordt.
    Dus vanuit mijn perspectief: succes :roflmao:

Lelie89, Lils, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een import Brabander, maar officieel gewoon een Friezin. Woon nu bijna 6 jaar hier en ik vlucht elk jaar met carnaval naar het hoorden. Tis ook echt niet mijn feest.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.170
    113
    Home
    Vreselijk.. asociaal zuipen, domme muziek
    Mijn broer en schoonzus vluchten ook rond die tijd naar ons

Pinkblossom, Sado en Anouk2005 vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik begrijp ook werkelijk niet wat mensen er leuk aan vinden whaah
    Heel lang geleden gingen we weleens met een vriendengroep naar Brabant voor de carnaval, hun idee en zeker niet de mijne.
    Wat was ik altijd blij om weer naar huis te gaan, ik heb het twee jaar doorstaan en toen nooit meer gegaan. Iedereen ladderzat en dan die gruwelijke praalwagens die heel erg leuk zouden moeten zijn en vooral zuipen zuipen zuipen en heel veel dom gelul op zijn Brabants waar werkelijk geen touw aan vast te knopen is, Ik waande me echt in een scène van Oh oh cherso maar dan nog erger ;)
    Zullen vast uitzonderingen zijn maar ik heb ze nooit gezien en dan die muziek whaah

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja polonaise lopen, ook zoiets vreselijks, bijzonder ongemakkelijk om aan te zien ;)

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow ik vind het juist geweldig, echt het leukste feest van het jaar <3. Wij lopen ook met de optocht mee en zijn al flink bezig met het bouwen van de kar en het maken van de kleren. Mijn kinderen vinden het gelukkig ook erg leuk en kunnen al niet meer wachten tot het zo ver is.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.759
    113
    Ik heb een hekel aan dronken mensen en stompzinnige liedjes, dus mijn mening kan je ook wel raden. De optocht of een kindercarnavalsfeestje kan ik dan nog wel waarderen, eventjes. Als ik in het zuiden zou wonen, zou ik het lange weekend gebruiken om ergens in een huisje in een ander deel van het land te zitten :p

18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.974
    3.876
    113
    Vrouw
    Oooh verschrikkelijk! Wij halen genoeg in huis om onszelf op te sluiten. Maastricht en omstreken is echt erg.
    Echt een zuipfeest bah.
    We gaan alleen naar 1 optocht in België. Voorheen gingen we hier in een klein dorpje maar die optocht bestond alleen maar uit kale wagens met housemuziek. Echt leuk om naar te kijken. :confused:
    Nu gaan we in België met echt karnavalswagens en gaan op een rustig plekje staan.
    Denk dat de optocht in Maastricht ook wel mooi is maar dat is voor ons te druk en waarschijnlijk veel zuipers.
    Vorig jaar nog in een wijk in Maastricht naar een kleine optocht willen gaan maar we waren snel weg. De wagens konden een bocht niet nemen. Geweldige organisatie. :roflmao:
    Dus dit jaar alleen 1 optocht in België als het weer mee zit. Puur voor ons zoontje.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Op zich toch jammer dat de dronken mensen het beeld van carnaval geven. Nu is het bij ons qua muziek enz wel wat anders dan in de rest van Brabant en Limburg maar vooral op zondagmiddag wanneer dus gezinnen op pad gaan kom je amper dronken mensen tegen.

Maan14 vindt dit leuk.
  20. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wow, dat dweilen op school zag ik dus een filmpje van... Whahaha ik ben heel benieuwd wat de onze ervan vind..

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina