2 van mijn eigen lievelings pasta gerechten 1. Kook pasta (schelpjes oid) kook broccoli tegelijk bak je blokjes kipfilet goudbruin in bakboter (beetje kipkruiden) Gooi de gekookte broccoli en pasta bij de gare kipblokjes 3 flinke lepels groene pesto erbij roeren maar en klaar 2. Kook tagiatelle snijd 1 pak gerookte zalm (lidl) in kleine stukjes snijd champignons door de helft Bak in de pan de champignons 2 minuten later de zalm erbij tagiatelle erbij 1 pakje boursain en 1 pakje gewone kruidenkaas erdoor (smelt vanzelf en dan door elkaar roeren) Wel oppassen bij beide gerechten dat je niet alle gekookte pasta er direct bij doet. Anders heb je teveel pasta en te weinig smaak. Na smaak erbij doen. Of bij iedereen apart op het bord. Zo, nu heb ik mijn snelle kookkunsten verklapt Hoop dat het smaakt
Couscous wellen In de ene koekenpan wat giros/shoarma reepjes bakken In de andere koekenpan blokjes courget en champions bakken met verse knoflook Verse munt door de couscous. Opscheppen op je bord en wat geitenkaas erover brokkelen. Mijn lievelings eten!
1 blik tomatencremesoep 1 pot rode bieten Allebei van ongeveer dezelfde inhoud. Bij elkaar in een pan verhitten en er dan met de blender doorheen. Ondertussen rookworst opwarmen. Worst in plakjes door de hete soep scheppen. Dat red je zelfs nog wel in tien minuten en het is echt een fijne soep. Naar smaak zout/peper/zure room toevoegen.
Pasta salade met tonijn: Tonijn op zonnebloemolie, Sla Komkommer Ei Sperziebonen Ui Pasta Tomaat Ik koop altijd voorgesneden boontjes, pasta koken in 8 min (kokend water ipv koud water) eitjes hard koken (ook kokend water ipv koud water of in de eierkoker) Snijden doe ik zittend aan tafel. Alles mengen, en ik doe er nog wat mayonaise door. Maar dat hoeft niet natuurlijk.
voorgeschilde krieltjes koken stampen met boter en melk gehakt rullen bevroren spinazie a la creme in een pannetje gooien en opwarmen rookworst in de magnetron (2 minuten) en je hebt heeeerlijke spinaziestamp met rookworst. ik doe het wel met zakjes puree.... nog makkelijker..
Broccoli (snijden en koken) met groentensaus (uit zakje), aardappelpuree (uit zakje) met bosui en kaas (zelf toevoegen) en kipfilet met kipkruiden (als eerste aanzetten). De kids van vl vinden het heerlijk, meestal eten we dit een half uurtje voor ze moeten sporten (voetbal).
Als er in een recept 15 minuten staat ben ik vaak alsnogn20/30 minuten bezig. Gewokte groente die maar paar minuten warm zijn geweest evenals dan nog slappe gehakt of sperziebonen die 5 minuten moeten koken. Brrr. Smaakt voor mij hetzelfde als alles gewoon rauw het eten in kieperen. Het enige wat ik echt in 15 min maak is chicken tonight of macaroni maar de pastasaus maak ik dan ook van te voren (4 porties) wat dus uit de vriezer komt. Dat is op het moment zelf alleen maar macaroni koken en saus opwarmen.
Krieltjes bakken, italiaanse wokgroenten erdoor, ondertussen schnitzel bakken en zigeunersaus erbij. Dat is de mijne als het echt snel moet. Met de krieltjes smokkel ik door ze eerst even in de magnetron te doen.
Géén idee! Ik vraag me vooral af, hoe jullie het wél redden maart zie hier wel onwijs goeie tips! Maarre, in 5 minuten hele doos champions, 1 ui en een paprika snijden redt ik echt niet... Dit heb ik dus ook altijd...gisteren een recept van een half uurtje, 50 minuten bezig geweest...en jamie oliver, is heel leuk, als mijn man het maakt nog meer tips??
Groente heb ik bijna altijd uit de diepvries rijst, groente en vlees vinden wij nooit zo lekker, liever een 1pansgerecht oid... maat hier staan wel lekkere dingen tussen!!
spaghetti bolognese is zo klaar. Spaghetti koken, gehak rullen, kant en klare bolognesesaus opwarmen en daar een uitje doorheen. Of pasta carbonara: pasta koken, spekreepjes bakken, kant en klare saus opwarmen en komkommer erbij. Hawaii broodjes (witte harde bollen doorsnijden, tomaat, ananas, ham en kaas erop en even in de oven. Of gewoon een lekkere maaltijdsalade.
Ik heb gewoon in 15-20 minuten agv gekookt... Pan water voor de groenten zet ik op, aardappels schil ik en snijd ik in kleine stukken, zet ze net onder water, deksel op de pan dan kookt het in 5 minuten, ondertussen vlees kruiden en in de pan leggen, dan de groenten snijden en in de pan gooien en alles is tegelijk klaar.... Met een aandachtvragende dreumes kan ik echt niet een half uur in de keuken staan... Dan breekt ze het kot af denk
Dat heb ik ook vaak, maar bij mij komt het ook wel gewoon doordat ik met alles best langzaam ben. Van de ene kant wel handig als het recept aangeeft hoelang je ermee bezig bent, dan weet ik gewoon dat ik er wat bij op moet tellen haha.