Hier koken we sowieso 6 dagen per week; meestal doe ik daar de 5 keer van. De 6e keer dan mijn partner. De 'ene' dag over eten we buiten de deur (schoonouders; ze nodigen ons regelmatig uit en wij komen graag!) of gooien we er een pizza in of bestellen we iets zoals bij de chinees/surinamer/snackbar o.i.d. Ik maak wel een weekmenu elke week. Dit omdat ik het vervelend vind om telkens te verzinnen wat we gaan eten. Omdat het regelmatig op mij aan komt, maak ik 1x per week een menu - rekening houdend met het vlees dat in/uit de vriezer moet en begin ik soms al om half 9 's ochtends met het schillen van aardappels of snijden van groentes met een heb-ik-dat-in-ieder-geval-al-gehad-houding. Ook heb ik het avondeten wel eens om 13:00 klaar en hoef ik dat 's avonds alleen maar op te warmen. Ik heb soms een flexibel rooster waarin echt alles gepland moet worden, dus de tijden waarop ik dingen doe, kunnen soms wel bizar zijn. Maar ik zorg ervoor dat we elke dag tussen vijf en half zes het avondeten kunnen eten. Ik vind regelmaat erg belangrijk. p.s. tot mijn grote spijt behoren gebakken ei, tosti en soep volgens mijn partner niet tot een avondmaaltijd - dus dat is geen optie.
Een croque monsieur zoals wij tosti's hier in België noemen is bij ons in de plaats van brood. Meestal als 't brood te hard is in 't weekend. Soep is hier bij ons dan weer een tussendoortje of voor bij brood of als voorgerecht bij een warme maaltijd. Maar dus echt geen hoofdmaaltijd. Ik moet bij mijn man echt niet met soep en een boterham komen aanzetten ... dan vraagt die gelijk "fijn, maar waar is het echt eten?" of "schat, ik heb honger!". Net de dagen dat ik werk heb ik meestal meer zin om te koken dan als ik thuis ben. Ik zorg meestal wel dat ik alles in huis heb, maar tenzij ik nog met een vriendin op stap ga na het werk kook ik dus wel bijna altijd na 't werk.
Ik kook ook bijna elke dag. Of ik bereid het al de avond (als kind in bed ligt) voor. Bijvoorbeeld lasagne of een ovenschotel kan prima de dag ervoor gemaakt worden. Of ik schil alvast aardappelen en maak de groenten schoon zodat ik t alleen maar aan hoef te zetten en vlees te bakken. Maar soms lukt dat niet en halen we weleens wat. Soms 3x in 1 week en soms maanden niet.
Ja, iedere dag kook ik een verse maaltijd. Soms wel snel en simpel, zoals wokgroenten met rijst of mie, of een pastagerecht, maar altijd met verse groenten. Een tosti of eitje eten we natuurlijk ook wel eens, maar dan als lunch. Ik moet er niet aan denken om dat als avondmaaltijd voor te schotelen aan mijn gezin. Dat vind ik geen complete maaltijd en ik zou dan echt wat missen. Maargoed, dat moet iedereen voor zich weten, natuurlijk.
Ma. Eten we tussen de middag warm (meestal kip, spinazie, pasta) ivm zwemles om 16.30 Di. Kids eten bij opa/oma, wij redelijk makkelijk/snel bijv ommelet met groente en salade, biefstuk met rauwkost en voor mijn man ook nog brood of a la minuutje rijst, we eten ook weleens soep(zelfgemaakt) met uitsmijter. Wo. Soms iets van gehaktgerecht (als we smiddags druk zijn want dan kan ik t sochtends al maken) Bijv wraps met rijst, groenten, gehakt, creme fraishe. Als we geen druk middagprogramma hebben eten we gewoon aardappels/groente/vlees Do. Als ik thuis ben eten we vaak vis met groene groenten,sla en gebakken aardappels voor de kids. Als ik niet thuis ben eten ze poffertes of pizza Vr. Kids eten bij opa/oma. Wij eten soms mee, soms iets als op di. Za. of Zo. Op een van de dagen kook ik, op de andere dag wordt er iets gehaald.
Mijn man kookt twee dagen in de week na zijn werkdag (en ik werk dan ook.) Op mijn twee doordeweekse vrije dagen kook ik. Op vrijdag eten we niet samen en kook ik alleen voor mezelf en de kids. Ik heb dan overdag gewerkt en niet echt zin / puf, dus meestal is het dan wel iets makkelijks. Bijvoorbeeld zo'n iglo maaltijd zak, diepvriespizza, ingevroren kliek opwarmen. En in het weekend kookt mijn man weer. Vrijdag is echt onze 'slechte maaltijden dag'. En soms hebben van die dagen dat de één laat thuis is en de ander weer vroeg weg moet. Dan zorg ik vaak dat er een pan zelfgemaakte soep klaar staat en daar eten we broodje knakworst o.i.d. bij.
ma tot vrij eten wij hier gewoon een vers potje eten, zaterdags eten we vaak bij de ouders zondags makkelijk ala tosti, pannenkoek, hapjes, vers soepje, uitsmijter. 1x in de zoveel maanden eten we eens een keer een pannenkoek doordeweeks. Dan ben ik ergens heen geweest en is man eens op tijd thuis en wil ie zelf pannenkoeken bakken samen met dochter. dan gaat ie zijn gang maar . wokgerechten en pastagerechten eten wij wel doordeweeks. altijd voorzien van flink wat verse groenten en/of groene salade erbij
Ja, wij koken. Het liefste uitgebreid. We halen wel eens ergens frietjes bij, maar dan bijvoorbeeld omdat we kip uit de oven eten. Ook probeer ik altijd te zorgen voor genoeg verse groente en/of een verse groene salade.
Kook hier eigenlijk minimaal 6 dagen, soms wel 7.. Maar we willen wel eens op vrijdag een patatje halen.. Nu heb ik wat meer tijd omdat ik momenteel geen werk heb en kook ik wel uitgebreider en zonder pakjes en zakjes als toen ik nog werkte.. Maar wil dit er wel proberen in te houden, zal ook wel makkelijker lukken nu het zo in mijn systeem zit..
Wij koken door de week 9 van de 10x. Omdat wij het belangrijk vinden dat we gezond en gevarieerd eten.
Jazeker! 1x per week wel soep met brood (vrijdag) maar dan hebben ze overdag wel extra kaas, vlees en groenten gekregen ter compensatie. Ik heb altijd wel zelfgemaakte pastasaus in de vriezer voor het geval dat, maar dat valt bij mij nog wel onder een zelfgemaakte en gekookte maaltijd . De avondmaaltijd is hier een belangrijke afsluiter van de dag. Even samen aan tafel, even rust en veel gezonde verse producten (muv vrijdag dus ). Dat is mij heel veel waard en dus stop ik daar elke keer weer energie in, zelfs als ik kapotmoe ben. (Edit) voor TS: een beetje 4, absoluut 5 en in het weekend 6
Ik kook bijna elke dag. Woensdag ben ik altijd laat thuis van werk dus dan zorg ik dat ik dinsdag een maaltijd maak waar je 2 dagen van kan eten zodat ik alleen maar hoef op te warmen. Soms heb ik in het weekend geen zin om te koken en dan bestellen we wat. Tosti of broodje ei vind ik geen avondmaaltijd, heb dan ook nooit het gevoel dat ik lekker heb gegeten en echt goed vol zit.
Ik kook het liefst wel zo veel en vaak mogelijk. Maar ik kan me best voorstellen dat als je beide fulltime werkt dat je soms gewoon geen zin hebt om te koken! (Nu werken we ook beide fulltime maar ik werk veel wisselende diensten waardoor ik dus niet altijd pas om 6 uur thuis ben) Daardoor kan het soms zijn dat ik smorgens alvast kook en alles klaar maak en dat savonds maar hoef op te warmen. Ook zweer ik bij de vriezer. Dat maakt zoveel dingen makkelijker! Maar ik kook niet altijd even vers hoor. Groenten en blik etc is geen uitzondering. Alhoewel ik vers wel lekkerder vind! En natuurlijk ook wel eens een pizza of frietjes. Maar verse soep vinden we ook heerlijk met een broodje erbij.
Ja elke dag! (Behalve als ik buikgriep heb zoals nu ) uiteten en afhalen doen we ook nog maar zelden.
Op dinsdag en woensdag zijn wij allebei pas na 18 uur thuis. De kinderen eten dan bij de oppas (familie), en wij eten 's avonds idd iets makkelijks, zoals soep, een tosti, pizza of maaltijdsalade. De rest van de week wordt er gewoon gekookt.
ik ben tbm dus ik kook door de week want in principe heb ik daar tijd voor Maar uit jouw lijstje komen ook wel dingen voor Zelf ben ik geen aardappel eter dus ik wissel het vaak af met pasta, simpele wok gerechten,ovengerechren etc, ik kook vaak voor twee dagen en wij hebben er ook geen moeite mee om twee dagen hetzelfde te eten. Mijn kinderen zijn geen echte vlees eters dus die krijgen ook wel eens een gebakken ei. Pita broodjes of wraps wil ik ook wel zelf maken, in principe "makkelijke" maaltijd maar dan dus wel zelf gemaakt van speltmeel. Soep is hier ook een maaltijd en ook vers gemaakt. Afhalen doen we eigenlijk nooit behalve af en toe friet.