Wij/ik kook 6 dagen in de week een verse maaltijd die andere dag eten we bij ouders/schoonouders. En bij die gerechten die wij maken zit af en toe ook wel een frittata ei gerecht. Ik denk dat we misschien iets van 1x in de 2 maanden fastfood eten.
Ja eigenlijk altijd. Als mijn man niet thuis eet doe ik meestal wel iets makkelijkers. Afhalen, bestellen of buiten de deur eten is misschien 1 keer in de 3 maanden, voor de rest kook ik. Geen pakjes/zakjes. Makkelijk is hier soep (zelfgemaakt) of pasta ofzo.
Ja hoor, hier koken we ook elke avond! Ik doe wel vaak op ma en wo vast de voorbereidingen voor het avondeten op Di en do, onze drukste dagen met werk. Dus dan staat op Di en do met een kwartier meestal het eten op tafel, maar wel zelf gekookt en gezond.
Minimaal 5 van de 7 dagen staat hier een volledige maaltijd op tafel, soms idd een tosti maar bij die tosti zijn dan bijv. wel een salade en knakworstjes ofzo. Nu ben ik thuis maar in de periode dat ik een vol tijd studie/stage had en mijn vriend full time werkte was het net zo.
Bij ons ook 5 dagen gewoon koken. ( al werk ik 's nachts dus overdag/middag alle tijd ). 1 dag bij ouders en 1 dag frietjes. Maar zou niet iedere dag tosti oid kunnen eten.
Ja gelukkig wel, we willen dat onze kinderen gezond en gevarieerd eten dus elke avond een flinke portie groente, veel vis en andere gezonde en lekkere Aziatische gerechten. Tosti's, pizza en soep plus brood vind ik geen (volwaardige) maaltijd maar een snack voor tussendoor.
Ik kook bijna nooit meer (kan het wel hoor). Mijn vriend vindt het veel te leuk om te koken en dat vind ik wel makkelijk . Als we allebei laat thuis zijn, wordt het wel eens pizza of snacks (uit de oven, niet de frituur), maar dit is niet vaak. Opgebakken aardappels, stukje vlees en sla of groente kun je ook in 15 min op tafel hebben staan. Komt bij dat we pizza vaak helemaal zelf maken (incl bodem) dus dat dat eigenlijk al vooraf moet als je makkelijk en snel wilt doen. Tosti of omelet doen we nooit als avondeten
5x per week kook ik zelf. 2x per week eten we bij opa en oma als deze oppassen. Dus altijd gezond alleen als we een keer gaan stappen willen we wel eens een frietje halen. Soms is het wel eens een restje uit de vriezer maar wel zelf gemaakt.
Sowieso 4 dagen in de week dat ik echt kook, dus gewoon een normale maaltijd. De andere dagen is het vaak iets gemakkelijks, pannenkoeken, soep, frietjes, of iets bestellen
Wij gaan 1 keer in de week uit eten (man en ik zonder kids) en dan eten de kids frietjes met de oppas. 6 dagen per week kook ik, ook meestal best uitgebreid.
Jee, geen wonder dat kinderen tegenwoordig zo weinig groenten binnen krijgen! Ik werk maar een paar ochtenden in de week, dus heb de tijd om te koken. Ik kook elke dag omdat wij suikervrij eten.
Op de dagen dat ik werk en mijn man ook koken we niet en eten we inderdaad makkelijk, denk aan soep met broodjes, gebakken eitje, macaroni. Dat is 3 dagen in de week. De rest van de week kook ik gewoon iedere avond. Op de dagen dat ik werk en mijn man is wel thuis kookt hij. Het verschilt hier dus wekelijks.
Ik kook elke dag! Ook na mijn werk, maar ik hou wel rekening met de bereidingstijd. Ik 'kan' geen ovenschotel gasn maken als ik laat ben, dan vallen mijn man en kind om . Soms maak ik wel iets voir twee dagen, als ik denk dat ik evht laat ben. Dat is vaak een ovenschotel dag twee dan salade erbij. Ik kook ook voor mijn gezinnetje als ik zelf niet thuis eet, dat doen de meesten ook niet hier. Tosti, pannekoeken en patat wordt hier niet gegeten als avondeten, alleen als we weg zijn als lunch ofzo. Één keer per maand chinees denk ik.
Tja, wat is een uitgebreide maaltijd? Als ik moet werken probeer ik die dag een maaltijd te maken dat hooguit 20-25 minuten duurt. Maar wel een verse maaltijd waar groentes inzitten (pasta, aardappels/vlees/groente). Soms halen wij wat af (altijd in het weekend, gezellig met vrienden of familie). Op vrijdag eten wd altijd verse frietjes (zelf geschild en gebakken, heerlijk!). In het weekend eten we ook wel eens pannenkoeken, kip met brood of worstenbroodjes. Maar daar maak ik altijd een verse groentesoep bij. Goed gevuld is dat in mijn ogen een volwaardige maaltijd. Onze jongste zit meestal al vol na twee borden soep.
Ik kook elke dag, 1 keer in de 2 weken bakken we friet met snacks( soms ook elke week als het zo uitkomt, friet dan he)...
Ik kook 95% van de tijd. Of ik nu wel of niet werk. Soms eens naar de friettent of pizzeria. En een paar keer per maand uit eten.
Ik kook elke avond een verse maaltijd,als we echt heel erg in tijdnood zitten dan kan het een keer een pizza of frietje worden, maar dat is uitzondering op de regel, Ik voel me best heel verantwoordelijk om voor twee kleine kinderen een gezonde maaltijd op tafel te zetten, ik vind dat gewoon heel belangrijk. Liefs taart