Koken jullie doordeweeks savonds?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man was heel veel weg en voor een persoon koken deed ik eigenlijk niet. Dus of ik at bij mn moeder of ik maakte een broodje of een ei ofzo..
    Nu hij weer thuis is kook ik elke dag. Met uitzondering van een dag in het weekend. Dan is het vaak makkelijk en iets van pizza of Chinees ofzo..

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ja, wij koken elke dag.

Ik heb wisseldiensten dus ben er 3 dagen van de week niet met avondeten maar dan zorgt mijn man wel dat hij kookt voor zichzelf en ons zoontje.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    In principe koken wij elke dag, is het een keer heel laat eten we nog wel eens soep met brood of patatjes.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Nee, ik kook in de middag meestal, vaak blijft het wel lang genoeg warm. Af en toe kook ik voor 2 dagen.

5. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ja ik kook gewoon s avonds. Vind het belangrijk dat wij en de kinderen gezon en gevarieerd eten. Op de 3 dagen dat ik werk kook ik al s ochtends vroeg. Mijn man kan niet koken en als mn moeder oppast wil ik haar daar niet mee opschepen. Ik moet zelf tot 6 werken dus dan wordt het anders zo laat. Op vrijdag gaan de mn kindjes naar het kdv ern omdat we dan pas om kwart voor 7 thuis zijn wil ik vaak op die dag wel een eitje bakken of zo

6. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik kook iedere dag. Ook in het weekend. Patat halen we niet vaak. Maar dat ligt meer aan partner dan aan mij :)

Wel eten we vaak veel te laat :(
    Ik kan daar nog maar slecht een goed ritme in vinden :(
    Als de kindjes ietsje ouder zijn wil ik echt wel om half 6 of 6 uur met zijn allen aan tafel gaan aanwennen.

7. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    5 dagen in de week kook ik uitgebreid, op zaterdag eten we bij mijn schoonouders en op zondag eten we de restjes daarvan ;) We bestellen 1 a 2 keer per maand op vrijdagavond! Maar goed, ik ben thuisblijfmoeder dus ik heb daar dan ook de tijd voor.

8. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik kook 5 dagen voor 7 personen..Altijd vers en zonder pakjes.
    Zaterdag altijd wat makkelijker. Pizza, patat of pannenkoeken. Zondag kookt mijn man.

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik kook zeker 5 keer in de week.
    Op maandag weten er wel altijd wat makkelijker. Omdat de gastkindjes dan laat zijn.
    Verder maak ik al veel in de loop van de dag klaar.

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier wordt 5dgn per week gekookt. Woensdag is frietdag. Omdat mijn jongste xoon dan moet dansen en het laat is. Zaterdags brood met iets erbij. Andere dagen kook ik

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik kook eigenlijk altijd. Tosti is geen avondmaaltijd. Heus eten we wel eens makkelijk, soep met broodjes en een salade. Ik heb na mijn werk ook geen zin meer om uren in de keuken te staan. En soms halen / bestellen we ook wel eens wat.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik kook 5dagen in de week. Nu is het voor mij makkelijker omdat ik thuis werk, maar toen ik nog buitenshuis werkte aten we 5dagen in de week een normale maaltijd. Meestal 1x door de week makkelijk (soep oid) en in het weekend 1x makkelijk en 1x normaal. Als we een druk weekend hebben eten we het hele weekend makkekijk en dan kook ik gewoon door de week 5dagen normaal.
    Ik vind het heel belangrijk om gezond en gevarieerd te eten. Wel heb ik een goede voorraad in mn vriezer liggen, dus de sperzibonen of de pastasaus zijn niet altijd vers, maar wel zelf gemaakt. (Saus en soep)

13. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij koken ook altijd, in het weekend wil het wel eens wat makkelijks zijn zoals tosti, ovenbroodjes, patat of shoarma, maar doordeweeks altijd een warme (gezonde) maaltijd, zelfs op de dinsdag als we pas om 18:45 thuis zijn.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ja ik kook 5-6x per week. op zondag eten we friet en op vrijdag doe ik wel iest niet heel uitgebreids ivm zwemles maar dan nog maak ik soep of balletjes gehakt ofzo.
    verder word er elke dag gekookt

15. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik grappig vind om te lezen is: ja ik kook 5/6 dagen in de week, soms eten we makkelijk, iets als macaroni. Macaroni is toch ook koken;)

Hier overigens wel regelmatig soep met brood, maar hier is dat toch zeker wel een volwaardige maaltijd. In de zelfgemaakte groentensoep gaan net zoveel groenten als in een pastagerecht ofzo. En broodjes met volop beleg en meestal een salade erbij. Kijk cup a soup vind ik idd niet echt een avondmaaltijd, maar zo'n goedgevulde groentensoep wel hoor.

16. Ik kook ook elke dag ;)

Maar opzich hoeft het ook niet veel werk te zijn, toch? Je kan ook af en toe voorgesneden groentes kopen. Of zoals wij wel eens doen: eens per maand een "vrijdag snijdag" :p Dan koop ik een karrenvracht aan groentes zoals paprika, prei, ui, selderij etc en dat snijden we dan en daar maken we dan eigen pakketjes groentemix voor nasi, bami, macaroni etc van, zodat ik altijd wat uit de vriezer kan pakken, sausje erbij en het is klaar. (Moet je het wel ingevroren wokken, want als je het eerst laat ontdooien wordt het papperig)

17. Islah

Islah Niet meer actief

En daarbij zijn sommige groenten echt zo gesneden, denk aan broccoli, courgette, paprika, champignons e.d. Dan is een witte kool snijden toch weer wat meer werk. Je kan ook bakjes met pompoenpuree invriezen trouwens, heb ik ook wel eens gedaan, daar kan je makkelijk en snel pompoensoep mee maken.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier koken we 6 dagen in de week 1 dag is het friet, al snijden we dat ook zelf..

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eens op zondag eten wij vaak soep met brood maar dan is soep echt wel een maaltijdsoep en geheel zelf vers gemaakt :)

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hier 6 en dat 6 dagen per week.
    Soms 3
    5 is bij mij ook uitgebreid en sta daarvoor net zolang in de keuken dus dat reken ik bij 6.
    Zondags zelf gemaakte soep met brood en vlees.

Deel Deze Pagina