Koken jullie doordeweeks savonds?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    wij eten meestal gezond en gevarieerd maar toch staat ook hier wel eens een patatje, tosti, of brood met omelet op het menu. Soep maak ik altijd zelf en zit meer als genoeg groente in dus dat zie ik wel als een volwaardige maaltijd.

Als ik aantallen zou moeten geven dan eten we eens in de 14 dagen een keer iets minder gezond zoals patat, pizza of pannenkoeken. Als we bijvoorbeeld een keer gegrilde kip uit de oven eten dan heb ik daar vaak een salade bij en patatjes, beetje van beide dus. 😉

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik kook bijna iedere dag. Eten een keer per week/2 weken patat of pizza of tosti oid. Maar doorgaans is het een vrij gezonde maaltijd, wat ook weer wisselt van rijst met kipfilet en een komkommersalade tot stoofschotels, diverse pasta gerechten of soepen. Uit pakjes koken we eens per 2 maanden, als we nasi of bami eten.

Ik heb sinds een aantal maanden een slowcooker, wat ideaal is voor dagen dat we beide werken en dus pas rond etenstijd thuis zijn. Avond van te voren alles klaarzetten in de cooker (die in de koelkast gezet wordt) en volgende ochtend in de buitenpan zetten en aan zetten (eventueel met tijdschakelklok er tussen). En dan thuis komen, tafel dekken en eten :)

Wij houden er met boodschappen doen al rekening mee wat we welke dag eten ivm tijden dat we thuis komen.

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wij koken in principe iedere dag. Ik 5 a 6 dagen, man 1 a 2 dagen.

Om de paar weken halen we Indonesisch of traiteur.

Mac/BK/KFC, snackbar, bezorgpizza echt nooit.

Soep met brood vind ik een lunch, net als pannenkoeken of tosti of brood met gebakken ei.

4. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ja, eigenlijk elke dag van de week. In het weekend bestellen we soms wel eens patatjes.

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Precies zo! Sushi willen we ook nog wel eens bestellen als we het zelf niet maken.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier wordt elke dag gekookt, tenzij wel uiteten gaan, maar dat gebeurd niet meer zo heel vaak.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik kook 5 dg in de week. 3 dagen ben ik pas na 5 thuis en kook ik ook pas na 5. ( zwemles/turne en Fysio na school) kook die dagen bijv rijst/kip/groente wat binnen 15 min klaar is en bijv gebakken aardappels met vis en potgroente.

Overige 2 dg kook ik aardappels/vlees/verse groente, stampot, of iets uit de oven.

Weekend is het " we zien wel "

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij zijn wat minder fanatiek dan de meesten hier. Wij eten zeer geregeld brood met ei, soep (uit blik!) met stokbrood of salade, pannenkoeken (vaak zelfs kant en klaar), tosti met soep (uit blik!) etc. We leven nog steeds. Ik kijk nu naar mijn zoon, hij ziet er gezond uit. It's all gooddd.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Pannenkoeken, tosti, eitje, soep met brood etc, lekker als lunch maar savonds wil ik toch wel flink bord warm eten

10. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik kook letterlijk elke avond. Wanneer ik vrij ben, maak ik meestal iets ingewikkelds..

Wanneer ik heb gewerkt is het zoiezo iets gemakkelijks zoals nasi, aardappelen, stukje vlees, kipspiesjes etc.

11. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Dit doe ik ook

12. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ja hoor ik kook ook gewoon iedere dag. Vrijdag en zaterdag ben ik wel iets makkelijker. Dan eten we soep of een keer pannenkoeken. Voor de rest altijd wel groente etc

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja hoor, iedere dag.

Op dinsdag en donderdag werken man en ik beiden en zijn we pas 17:30-18:00 thuis. Dan koken we de avond ervoor al iets wat we alleen nog maar even hoeven op te warmen (overschotel, nasi, oid)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    4 dagen per week is het hier aardappels groente vlees. 2 dagen rijst en pasta en 1 dag brood met omelet.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja, behalve op de dagen dat ik ivm werk niet thuis ben, dan eten ze thuis een pizza of opwarmmaaltijd. Maar dat is niet zo vaak.
    Meestal maak ik gedurende de dag wat dingen klaar (schillen/snijden/ontdooien), zodat ik het gemakkelijk rond 17 uur klaar kan hebben om te eten, de kinderen gaan om 18.30 al naar boven om te slapen namelijk.

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We koken gemiddeld zo'n 6 dagen per week. en meestal 1x in de week broodjes. Vaak in het weekend als we de hele dag weg zijn geweest.
    We eten geen afhaal/besteld eten.

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ja zeker wel elke avond, in het weekend wel wat makkelijker ala pizza/soep of we bestellen wat. Vindt een goede avondmaaltijd zeker voor kleine kinderen wel erg belangrijk.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vind tijdgebrek zo'n onzin smoes om niet een zelfgemaakte maaltijd te eten. Toen ik nog werkte bereidde ik ons eten gewoon voor op een moment dat ik daar wel tijd voor had.
    Wij eten doordeweeks 9 van de 10 keer vers gekookt voedsel. Tien ik nog werkte was dat wellicht 8 van de 10 keer, maar vaker dan 1 x in de week een gemaksmaaltijd vind ik eigenlijk niet de bedoeling.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, want als je pas bevallen bent bijvoorbeeld, de bv loopt niet goed en je zit steeds te kolven en moet ook nog voor je andere kind zorgen, dan heb je natuurlijk zeeën van tijd. Ik was blij dat ik een tijd voor mijn bevalling allemaal bakjes eten in de vriezer had liggen!
    En wie zegt dat gemaksvoedsel ook gelijk slecht voedsel is?

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nee, dat lukt niet met het werk en de afstanden/uren die we maken. Maar wij koken vaak voor 2 keer, dus hebben we altijd vers en gezond eten op tafel. In het weekend koken we een zelfgemaakte soep waar we 2 dagen van eten (kinderen zijn dol op soep), man kookt op zijn thuisdag voor 2 dagen, ik ook, en zaterdag kijken we altijd of we iets lekkers/aparts of juist pizzaatje doen. Bij het koken op de thuisdag is het ook leuk om de kinderen mee te laten helpen als ze daar zin in hebben, zo leren ze ook dat het een plek in de dag heeft, ondanks dat we op de dagen dat we allebei moeten werken en rennen met een simpel opwarmen klaar zijn.

Ik ga straks ook weer een kraamtijd met vers babietje in en dan zullen we best makkelijk zijn hoor. Af en toe pizza (zelf belegd, bodem van Appie, erg makkelijk) met salade erbij, snelle pasta van verse saus (niet moeilijk te maken), en zorgen dat er een vriezer is met wat snelle happen.

Deel Deze Pagina