Je hebt ook noedels die alleen maar even hoeven te staan in heet water. Vlees in je tostiapparaat en groente in de magnetron
gepofte aardappels + groente uit een pot/blik opwarmen kant en klare gehaktballetjes om op te warmen is het een combi - of een gewone magnetron? ovenschotel kan dan natuurlijk ook aardappelschijfjes in de oven
Goed idee tosti-ijzer. We zijn vegetariërs maar er kan vast ook een vegetarische burger in ! Mijn man vindt het onzin om speciaal spullen aan te schaffen voor die paar weken. Maar 12,95 voor een elektrisch kookplaatje kan ik nog wel lospeuteren denk ik. Hoewel ik het ook een sport vind om creatieve oplossingen te bedenken 😉 Het is een gewone magnetron, geen combi. Anders was het helemaal een makkie natuurlijk.
Kijk of je dingen van familie/vrienden kan lenen. Electrische plaat (1 helpt al veel), een elektrishe grill of eventueel gourmetset met een grill bovengedeelte. Dan kan je in geval van avg aardappelen koken op de plaat, vlees grillen en groenten eventueel ook grill of koken/stomen in microgolf. Even gravy maken en klaar in dat geval. Zelf een elektrische plaat hebben is inderdaad wel een aanrader. Ik ben ook heel erg blij met mijn combi microgolf.
Ik kook van alles in de magnetron, maar heb daar wel een speciale schaal voor. Zat bij de magnetron, maar Tupperware heeft ook zoiets. Je kan echt veel doen, terwijl veel mensen dit niet weten. Gehakt, spekjes, hamblokjes, kipfilet kan prima! Met gehakt of kipfilet heb je meteen de basis voor veel pasta of rijstgerechten. Rijst en aardappels kan ook in de magnetron, en ipv 20 min zijn ze in 8 min gaar en lekker. Broccoli, boontjes, worteltjes, bloemkool, spinazie, etc etc. Peulvruchten kunnen dan weer niet. Die springen open. http://www.emmi-tupperware.nl/images/recepten/overige/Magnetron%20recepten.pdf
Ik heb het een keer twee welen gedaan. Heb mezelf nog nooit zo kut gevoelt als toen. Achteraf kwam ik er achter dat een magnetron werkelijk alle voedingsstoffen kapot maakt 😇
Ik vraag me echt af of dit artikel wetenschappelijk onderbouwd is, want er zijn vele onderzoeken die hebben aangetoond dat de magnetron enzymen kapot maakt en daarmee de kans op kanker verhoogt. Zal overigens niet erg zijn om een keer een maand veel uit de magnetron te eten, maar beweren dat het gezond is, is weer het andere uiterste.
Ik maak weleens een Mexicaans prutje met vegagehakt wat ik dan serveer met een tortilla. Dan bak ik het gehakt en paprika maar volgens mij is dat gehakt ook wel ok als je gewoon alles bij elkaar mikt en opwarmt: Vegagehakt, tomatenblokjes, kidneybonen, maïs en Mexicaanse kruiden in een bak en opwarmen maar. Op een tortilla. Eventueel los paprika/sla/kaas/tomaatjes/zure room erbij doen. Eetse!
aardappelpuree a la minute met de waterkoker en potje groenten eitjes kun je ook koken ik de magnetron met zo'n speciaal dingetje weet eerst de naam er niet meer van
Ik zou een 2 pits campingkooktoestel (elektrisch) kopen, die kun je al voor 20/30 euro hebben. Via MP misschien nog minder wanneer je geluk hebt. Voor de magnetron heb je vaak aparte dozen nodig en die zijn ook best prijzig wanneer je ze niet hebt. Deze site is wel best handig met kooktijden en aantal W. Hoe kook ik in de magnetron? | Eten en Drinken: Bereiding
Nou, dan mag je dus ook niets koken, want dan gaan de enzymen ook kapot. Enzymen zijn eiwitten en eiwitten denatureren bij verhitting. Dus, je eten koken verhoogt de kans op kanker? Die onderzoeken wil ik wel eens lezen
Ik heb de microcook van tupperware en rijstkoker etc (kan ook pasta in) En schalen van tupperware dus ik kook regelmatig met de magnetron. Ideaal. Lekker snel
Ik zou elektrisch koken en bijv. een stoomkoker erbij aanschaffen (bij Zeeman al voor een tientje te koop voorheen) dan kan je gewoon normaal koken.
Gezond en magnetron gaan bij mij niet samen Heb je een tosti ijzer in de vorm van zo'n grilplaat? Daar kun je heel makkelijk wraps op warm maken. Die kun je vullen met een koude bonen salade van bijv. Kidney bonen en mais. Lekker tomatensalsa erbij en een quacamole maak je ook zo. Salades van rauwkost kun je eindeloos mee varieren natuurlijk. Rode kool, appel, walnoten, wortel, kwarkdressing. Stokbrood erbij en je hebt een maaltijd. Ik kan me voorstellen dat je ook wat warms wil. Dan is een electrisch plaatje toch wel handig. Dan mik je in één pan gewoon allerlei groenten, kwartiertje koken, staafmixer en je hebt een heerlijke soep. Maak je hem wat dikker heb je een pastasaus, die het op een brood ook goed doet. Nog een lekker eenpansgerecht is pasta met broccoli en cremefraiche. Evt. kun je er vis bij doen, maar met allerlei noten is hij ook heerlijk. Je brengt de pasta aan de kook,dan roosjes broccoli erbij. Pasta gaar; afgieten. Creme fraiche erdoor en wat kruiden zoals jij dat lekker vindt. Dat kun je allemaal met één plaatje doen. Bloemkool kun je ook als koude salade verwerken. En zo kun je eigenlijk best heel veel, zelfs zonder magnetron. Oh of eh... op die grillplaat kun je ook heerlijk volkoren broodjes opwarmen met geitenkaas en honing en noten. Een salade erbij. Net zo lekker. Eten jullie wel vis? Dan kun je tonijn uit een blikje heel goed verwerken in combinatie met wraps, die je ook koud kunt eten. Veel bonen in blik kunnen koud gegeten worden, al gaat mijn voorkeur wel uit naar vers. Maar soms kan dat dus even niet. Ben benieuwd! Hoe lang moet je overbruggen?