Nieuwe buren en wij hebben dezelfde contract ondertekent voor parkeerplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij zijn bezig met verhuizen. Bij onze nieuwe woning zit een parkeerplaats, die parkeerplaats hoort al bij onze woning sinds de eerste bewoners in het appartement woonden. Bij de bezichtiging vertelde hij ons ook dat dat onze parkeerplaats werd, mijn man heeft zelfs het huurovereenkomst ondertekent waarin staat dat dat onze parkeerplaats is. Nu is er alleen een probleem, andere mensen die in hetzelfde complex wonen hebben een rot parkeerplek, hun hebben dus meteen onze parkeerplaats aangevraagd toen de vorige bewoner uit het appartement ging, niet wetend dat er al nieuwe bewoners het over gingen nemen (wij dus;)) nu heeft de makelaar de parkeerplaats dus ook aan hun verhuurd en hun hebben ook een contract ondertekend.... Wij zijn nu de dupe want wij krijgen te horen ja helaas de plek is perongeluk 2x vergeven, wij mogen nu op hun oude plek staan... Beetje lang verhaal maar hun hadden dus echt een rot plek! Ze wilden niet voor niks een andere plaats, vind het dan ook niet kunnen dat de makelaar zichzelf hier zo makkelijk vanaf kan praten en wij die rot plaats maar moeten nemen.. Wie staat er nu in zijn recht? Wij aangezien wij tijdens de bezichting hebben gehoord dat dat onze plek is en wij hebben ook ondertekend.. Of de buren en de makelaar die nu tegen ons zeggen dat wij toch pech hebben aangezien de buren ook ondertekend hebben en eerder de sleutels kregen?

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Is het de zelfde makelaar geweest?
    Maar de parkeer plek huur je? Van wie?
    En de woning, is dat koop of huur?
    Betaal je apart voor de parkeer plaats?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja dezelfde makelaar en woningcoöperatie. Het is vrije sector, huurwoning. De woningcoöperatie heeft een makelaar ingeschakeld om huurders te vinden dus contracten hebben we bij de makelaar ondertekend. Sleuteloverdracht hadden we met de woningcoöperatie. klachten etc kunnen we bij beide voor terrecht. Voor de parkeerplaats betalen we apart elke maand 60 euro, het is wel verplicht om een parkeerplaats te huren bij de woning. Wij hebben dus een apart contract voor de parkeerplaats en een apart contract voor het apartement. De parkeerplaats is ook van de woningcoöperatie maar het contract hebben we dus ondertekend bij de makelaar.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wie heeft er eerder het contract getekend?

5. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zijn de parkeerplaatsen genummerd?Meestal is het zo dat een parkeerplaats bij een woning hoort dus a bij a,b bij b enz,is dit bv in het kadaster vastgelegd?
    Verder lijkt het mij dat als jullie als eerste getekend hebben ,de pp ook voor jullie is.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mee eens, die van hun is later goed gekeurd dus helaas!

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wie eerder heeft getekend is nog onduidelijk, waarschijnlijk hun..! Wel pas NA onze bezichting etc.. Wij hadden wel al toezegging van het huis en de parkeerplaats, contract tekenen kon pas later ivm drukte bij de makelaar.. Ja de plaatsen hebben nummers.. Het voelt zo kinderachtig om er een topic over te openen maar we hebben echt zoooooo'n rotplek gekregen.. De vorige plek was echt ideaal..

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Als eerst kijken wie eerder was met tekenen! Er kan veel zijn toegezegd maar als de andere mensen eerder hebben getekend dan is het helaas pech voor jullie. (Al zou ik ook boos zijn hoor!)

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Op het moment dat wij dus tekende wisten wij van niks en waren wij in de verontstelling dat wij dus deze plek kregen, anders was mijn man daar al tegenin gegaan

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kans zit er erg groot in.. Wij hebben 2 weken geleden getekend en het andere koppel verteld ons dat ze al 3 weken de sleutels hebben..

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou een gesprek aan gaan.

Het lijkt mij, dat elk huis zijn eigen plek heeft. En dit ook zo blijft. Anders wordt het natuurlijk een zooitje.

En als ze je verplichten om nu een andere plek te nemen, zou ik in conclaaf over het huur bedrag per maand. 60 Euro voor een plek die niet was beloofd ging mij te ver.

12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik neem aan dat een mondelinge afspraak ook rechtsgeldig is. In dat geval waren jullie eerder.

13. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Edit, niet van toepassing gezien je reactie.

14. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ja dat is het maar probeer het maar eens aan te tonen en zou jij hiervoor een rechtszaak aangaan indien nodig?

Wellicht bij de rechtsbijstand eens navragen?

"Kortweg gezegd is een mondelinge overeenkomst dus meestal rechtsgeldig, met als grote uitzondering de mondelinge overeenkomst tot het kopen van een huis, en de mondelinge overeenkomst tot het doen van een activiteit die geen rechtshandeling tot stand brengt (zoals afspreken om samen te eten of te gaan voetballen). Daarnaast heeft de mondelinge overeenkomst als groot nadeel dat het bewijzen van de afgesproken zaken erg lastig kan zijn.

Heb je een conflict rondom een mondelinge overeenkomst, dan is het verstandig om te bekijken welke bewijsmiddelen je hebt. Weet je niet zeker of je genoeg bewijs hebt om de mondelinge overeenkomst te bewijzen, dan is het verstandig om een jurist te raadplegen om een inschatting van je juridische situatie te maken. Een jurist kan ook eventueel nog tips geven in je specifieke situatie om nog extra bewijs te verzamelen."

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    tja..

die andere mensen kunnen hier natuurlijk ook niets aan doen, en als hun eerder waren met tekenen dan hebben ze gewoon geluk nu met hun nieuwe plek.. en zou ik voor nu genoegen nemen met de slechte plek (misschien kijken voor een lagere prijs)

wel zou ik met de makelaar overleggen dat wanneer er weer een appartement leegkomt, met een goede parkeerplek dat deze naar jullie gaat

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Zo te lezen waren de anderen eerder.
    Zij hadden een rotplek, zagen hun kans schoon en hebben gekregen wat ze wensten. Zo te lezen behoren de plekken niet specifiek bij een woning, dus staan ze in hun volste recht. Jullie hebben daarna getekend, fout van de makelaar, maar helaas. Deze mooie plek lijkt mij eerlijk verhuurd aan die andere mensen. Wel jammer voor jullie!

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ben wel heel benieuwd hoe die rot plek eruit ziet dan.

Voor de rest zou ik toch nog even in gesprek gaan met de makelaar dat de werkwijze in deze niet netjes was/is

18. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Dit! De makelaar kan toch bevestigen dat dit overeen was gekomen? Hij heeft er geen belang bij wie er 'wint', dus kan prima getuigen, en anders idd onderhandelen. Dit is niet waar je JA tegen hebt gezegd toen je de huurprijs accepteerde. Daar hoorde die goede plek bij.

19. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik zou toch de rechtsbijstand bellen als je er met de makelaar niet uitkomt. Je hebt getekend voor iets wat je niet gekregen hebt. Als de plaats naar de andere huurders gaat zou ik toch een schadevergoeding of wat dan ook van de makelaar verwachten denk ik.

Deel Deze Pagina