Koken met dit warme weer ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDeluxe5, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij koken gewoon normaal. Vind het belangrijk om gezond te blijven eten vooral met dit weer.

Vandaag goulash met rijst.
    Morgen koude pastasalade.
    Donderdag gebakken aardappels met vis en broccoli.
    Vrijdag bami met saté.
    Zaterdag doen we altijd makkelijk eten bijv. Broodjes gezond met koude schotel.
    Zondag gaan we fijn bbqen.

En volgende week heb ik vakantie dus heb ik wat meer tijd om te koken :D
    Heb wel dat ik sneller vol zit met warm weer. Voldoende drinken vind ik op het moment een beetje lastig dus dat compenseer ik met fruit.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben sowieso niet zo van de gekookte aardappels met groente en met dit weer helemaal niet, man krijgt ook weinig weg nu en is erg laat thuis maar dat wil niet gelijk zeggen dat we vette happen eten, wat voorheen wel anders was geef ik toe.

Maandag was het bijvoorbeeld kip tomaat/mozzarella uit de oven, krieltjes en verse spinazie, gister knoflookspaghetti, vandaag denk ik een groente omelet, verder denk ik aan tortillataart, sperziebonen/kip/rösti schotel uit de oven, aspergesalade, pastasalade en in het weekend de bbq aan...salades/rauwkost gaan er wel lekker in en probeer zoveel mogelijk 's morgens klaar te maken.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Gister wraps met houmous, rucola, gegrilde paprika en olijven gegeten. Met een paar stukjes stokbrood met tapenade.
    Meloen na en toen nog een zelfgemaakt fruitijsje.

4. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook geen verandering in wat ik kook. Gewoon normaal. Vanavond bloemkool en aardappel schotel. Enige wat anders is, is dat we wat minder eten wat wellicht door de warmte komt.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Voor vanavond overweeg ik gebakken aardappelen, bloemkool en een vega burger.

6. soeza

soeza Niet meer actief

Ik vind het toch ook wel lastig om te bedenken wat we gaan eten met het warme weer...
    Niet om mijzelf, want ik eet ook rustig andijviestampot met 30+ graden, net wat TinaTeenslipper al zegt, ik zie geen verschil tussen sla met aardappels of rauwe andijvie met aardappels.

Maar mijn man is met deze "hitte" een ongelofelijke moeilijke knoest! Die wil dan het liefst koud eten, maar toch blijft het ook wel weer een man, want een warm stukje vlees lust hij dan toch weer wel ;)

Gezonde salades maken lukt me dan nog wel, stukje vlees erbij grillen en klaar is de gezonde maaltijd.... Maar dat komt me na een paar dagen ook wel mijn neus uit :) Dus misschien ben ikzelf ook wel een moeilijke knoest hoor hahaha, pas ik mooi bij mijn man....

Dames blijf posten ter inspiratie alsublieft! :D

7. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik eet veel salades en een stukje vlees/vis met deze hitte. Met warm weer heb ik geen behoefte aan warm eten of koken.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vanavond eten we kipkarbo's. En als toetje fruitsalade.

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Gewoon normaal, ik heb van de week nog aan de stamppot andijvie gezeten mjam! Maar ik moet wel bekennen, ik pak sneller een krop sla dat vind ik nu wel heel lekker..

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb vanalles gehaald om een aantal van jullie gerechten te gaan maken, heb er nu al zin in :) sommige wel wat aangepast want lust niet alles.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier pasta kip pesto met tomaatjes
    En een salade erbij met gegrilde paprika, gegrilde kip, tomaatjes, mozzarella en eikenblad melange

12. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de zomer leef ik meestal met maaltijdsalades en koude soep. Gazpacho, yoghurt/ komkommer soep en mijn lieveling bietjessoep, heerlijk koud en vullend, die g ik vandaag weer maken

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Man is niet thuis en zelf weinig trek in avondeten, dus het wordt hier lekker makkelijk.
    Tosti Hawaii met rauwkost (komkommer, tomaatjes en augurk) en misschien warm ik nog wat soep op.

14. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    -couscous salade met een dressing van honing, olijfolie en citroensap en komijn.
    -zelfgemaakte soep met gevulde bladerdeeg hapjes (kipsate, tonijn of gehakt vulling met paprika, mais,ui etc)
    -wraps met zoetzure saus, knoflooksaus, krokantekip en ijsbergsla.
    -marokkaanse rijst salade (zie google)
    -aardappel salade met olijfolie, citroensap, mayo en/of yoghurt en dille met gebakken visje erbij.

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Gisteren een heerlijke Griekse couscoussalade; couscous geweekt in bouillon, feta, komkommer, ui, kappertjes, olijfjes, tomaatjes. Daarbij lekker naan brood. Yummie!

Vandaag biefstuk en groentenspiesjes (ui, champignon, paprika) van de bbq, met wat groene sla en brood.

Voor de rest van de week heb ik hier prima ideeën opgedaan! Thanks!

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Een couscous salade met grookte kip, kikkererwten, zongedroogde tomaatjes, komkommer uitje en yoghurtdressing en wat brood om te dippen. In bijv knoflook olijfolie met wat kruiden zeezout.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had gisteren gekookt voor vandaag voor mezelf. Dus een restje mie en zalm.

Voor de kinderen heb ik aardappeltjes en kleine gehaktballetjes in de crisp stand van de combi-magetron ( geen magnetron stand)
    Met worteltjes, tomaat en komkommer.

Morgen waarschijnlijk soep, salade, brood en koude bijgerechten.

Deel Deze Pagina