Afscheid van borstvoeding, hoe nu verder? (Praatclubje?!)

Discussion in 'Borstvoeding' started by Frietje, Apr 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    #1 Frietje, Apr 10, 2014
    Last edited: Apr 10, 2014
    Ik wil graag polsen en kijken of er hier interesse is voor een praatclubje / bijeenkomst met moeders bij wie de borstvoeding door ziekte of andere redenen helaas geen doorgang konden vinden.
    Thema's kunnen zoal zijn:
    - praten over je gevoel,
    - wat heb je gedaan etc....
    - Maar ook de weerstand en het onbegrip die je opeens voelt als je geen bv meer kan geven (zo was borstvoeding.com mijn grootste vriend, nu mijn ergste vijand)....
    - tips en vragen over KV
    - welk flesje raad je aan of af?!
    - hoe de band met je kind op een andere manier behouden (intimiteit)
    - draagdoeken gebruik etc.

Laat even een berichtje achter als je dit wat lijkt wellicht dat we meeting(en) in het land kunnen organiseren met eventuele gastsprekers.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen behoefte aan maar als iemand tips wil over kunstvoeding (heb ik bij de eerste twee gegeven) dan ben je meer dan welkom!

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb momenteel een kleintje aan de borst, maar bij mijn eerste ook door veel problemen eerder gestopt dan ik eigenlijk wou. Ik heb het er toen der tijd erg moeilijk mee gehad. Kan dus wel mee praten als 'ervaringsdeskundige' op dit gebied en missch tips geven :)

herkenbaar het zinnetje dat bv.com eerst je vriend was, nu je vijand. Wat heb ik die site toen vervloekt. Mijn schuld gevoel werd groter en groter. Maar dit kwam natuurlijk helemaal niet door de site, ik had het gewoon zo moeilijk met het stoppen dat ik helemaal niet wou lezen hoe goed bv is. Ik wou alleen maar lezen dat het helemaal niks uitmaakte om mijn schuldgevoel te verkleinen.
    Maar, mijn zoontje is een heerlijk ventje, onze band is super goed, hij is nagenoeg nooit ziek en ik ben helemaal verliefd op hem.
    Dus al mijn angsten qua band, ziek worden ed, waren niet nodig achteraf bezien ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
  6. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Gouda
    Dat artikel heb ik inderdaad gezien en gelezen. Annette Drop de schrijfster van het artikel is onder andere een ban de Lactatiekundige waar ik contact mee heb gehad en vandaag een draagdoekconsult. Maar dit is ook het enige artikel (dat zijn oorsprong vind op aidulac.nl) wat niet negatief is. Het valt mij oo dat er nuet veel sites zijn waar je anderszijdige informatie kan vinden. Inmiddels twee dagen powerkolven achter de rug (elke 2 uur, 2x5 min) en helaas loopt productie alleen maar verder terug. Denk echt dat mijn lichaam er mee opgehouden is :( mijn rechterborst voelt ook nog steeds HA aan waar de vertakkingen zitten. De paar druppeltjes die er nog zitten geef ik aan mijn dochtertje voordat ze de fles krijgt totdat ik echt helemaal 'op' ben. Ondanks dat het vijf weken van ziekenhuis en ziekte waren kijk ik toch terug oo vijf tot zes mooie borstvoedweken. Ik heb mijn dochter toch deze start mee kunnen geven en ik hop in de toekomst dat mijn lichaam het toch nog een keer wil proberen.

7. Mirsa

Mirsa Lid

Aug 5, 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de eerste lang gevoed, nu heb ik een chronische ziekte waarvoor ik medicatie moet slikken. Waardoor ik ons tweede kindje waar ik nu zwanger van ben wrs niet lang borstvoeding kan gaan geven. Heb het daar erg moeilijk mee en weinig begrip van omgeving. Dus ik zou wel behoefte hebben om daar met andere over te praten.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is. Naarmate je kindje ouder wordt en als je ziet dat zij gewoon goed en gezond groot wordt kan je dat schuldgevoel ook eerder loslaten. Want schuldgevoel is echt nergens voor nodig. Je heb het geprobeerd en je hebt je kindje 6 weken het beste van jezelf gegeven. Als het niet gaat, gaat het niet. Al geef je maar 1 dag bv, dan nog geef je een kind een onvergetelijke start.

bv.com vind ik wel een goede site omdat ik er heel veel aan heb gehad toen het hier minder ging, ook aan de instructiefilmpjes van Jack Newman trouwens... maar nu is het nog zo vers, dat gevoel, dat ik snap dat je het liever niet ziet. Ik zou alles rond bv even laten liggen en gwoon proberen te ontspannen en te genieten van je kind. En wie weet...? Je kan zelfs relacteren, zolang je melk niet gestopt is is er altijd hoop.

Ik denk dat de stress er rondom loslaten je al heel veel kan brengen, en inderdaad praten met moeders die hetzelfde meegemaakt hebben of nu meemaken.

9. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Gouda
    @ Mirsa, dat lijkt mij helemaal moeilijk. Wetende dat je het hebt kunnen geven en het feit dat dat door medicatie nu niet lukt. Aan het einde v an deze maand zal ik iedereen in dit topic een pb sturen. Wellicht kunnen we starten met een groepswhatssapp en wie weet metingen door het land. Ben nu het een en ander aan het uitzoeken om een website te starten en de animo en wat er al is mbt borstvoeding EN flesvoeding twee werelden maar wat als het een niet lukt?!

Share This Page