Alsnog aangifte 2014 BD doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 21 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Wie o wie heeft er hier verstand van belastingzaken mbt hyptheekrente?
    Wij hebben in 2010 een huis gekocht en kregen hier maandelijks ruim 350 euro hyptheekrente van terug.
    Al die jaren hebben wij de belastingaangifte gedownload en dus ingevuld voor ons beiden samen.
    Vorig jaar januari kregen wij ineens maar de helft van onze hypotheekrente terug en we hadden ook geen flauw idee waarom.
    Mijn man heeft toen de belastingdienst gebeld en deze gaven toen aan dat het kwam omdat hij een bepaalde verdeling had gemaakt tussen ons beiden en de rest van het bedrag dan in mei-juni 2016 uitgekeerd zou worden.

Maar...ik heb onlangs ook even de Belastingdienst gebeld omdat ik toch eens wilde weten hoe of wat.
    En deze meneer gaf toen aan dat ik schijnbaar over 2014 geen aangifte had gedaan en dat het ook daar aan zou kunnen liggen.
    Nu kon je vorig jaar voor het eerst aangifte doen via de site maar volgens mij heeft mijn man in zijn aangifte voor ons beiden de aangifte gedaan...dan zou dit toch verder goed moeten zijn...? :(

Of kan ik alsnog aangifte over 2014 doen?
    Of wordt er bij de definitieve aanslag komend jaar gezien dat er te weinig is uitgekeerd en krijg je dan het restant idd nog terug?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Als je nog geen aangifte hebt gedaan en nog geen definitieve aanslag hebt gehad lijkt me dat je nog gewoon aangifte kunt doen.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zijn jullie minder gaan werken?

Je voorlopige teruggaaf is namelijk niet alleen je hypotheekrente maar een combinatie van een teruggave van de rente maar ook een voorlopige teruggaaf van de inkomstenbelasting en premie volksverzekering.

Het bedrag wat je maandelijks terugkrijgt is samengesteld uit aftrek eigen woning, inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen.

Als je minder gaat werken krijg je dus minder terug, net als dat het soort hypotheek meespeelt. Als je aflost zoals bij een annuiteitenhypotheek kan het zijn dat je doordat je meer gaat aflossen dan dat je rente betaald je dus nu minder terug gaat krijgen.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Heb je samen ondertekend?
    Jij moet ook tekenen als je samen aangifte doet nl.

Deel Deze Pagina