Ik heb paarse spruiten gekocht, maar nu lees ik overal dat tijdens het koken in water, het water paars wordt en de spruiten weer groen. beetje zonde. Nu had mijn man het over een scheutje azijn, maar beïnvloed dat niet de smaak van de spruiten? Ze zouden wat milder en zoeter moeten zijn dan de groene. Kan ook wokken of stomen, maar dan nog schijnt het zijn kleur te verliezen. Wie heeft de tip over de bereiding van deze paarse spruiten zodat ik ze ook paars kan opdienen?
Ecoville | Paarse spruiten Ik denk dat toch stomen of wokken het beste is, omdat de kleur er dan niet helemaal uitgekookt wordt. misschien kun je het met een paar spruitjes eerst proberen, om te zien of het werkt. Succes!
Ik gebruik koolzaadolie daar meng ik 2 theelepels kerrie door en dan de spruiten er in. Niet te hoog want ik hou er niet van als ze te knapperig zijn. Ik let eigenlijk nooit op de tijd, prik altijd maar gok een klein kwartiertje. Daarna walnoten er bij en een minuutje door elkaar mengen. De spruiten heb ik 1x door midden gesneden.
Hier paarse spruiten gewoon gekookt. 12-15 Minuten ofzo. Het afgietwater was idd. paars geworden, maar de spruitjes waren verder ook nog gewoon paars.
De kleur behoud je niet. Ze zijn wel donkerder dan gewone groene spruitjes na het koken maar paars blijven ze niet, helaas. Dat is met paarse boontjes en boerenkool idem. Wij verbouwen dat zelf in onze tuin, vandaar dat ik dat weet.
Recept: Geroosterde spruitjes | IKBENIRISNIET Deze had ik laatst gemaakt. Vielen hier geweldig in de smaak!