Koken na een werkdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik eet 3 dagen in de week alleen en ik ben voor mezelf nogal laks als het op koken aankomt. Het is dat ik nu ook nog voor een ander in mn lijf moet zorgen anders zou ik 3x per week een tosti oid. Eten.

Ik heb nu wel regelmatig van die diepvries maaltijden of van die stoommaaltijden/ maaltijd salades. En soms een restje van eerder die week.

Mijn man kookt op zijn vrije dag als ik werk en in het weekend of als ik vroeg klaar ben kook ik wel voor mn dochter en voor mezelf, niet dat mn dochter wat eet maar toch, voor het idee.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Ik kook als ik rond half 6 a 6 uur thuis ben gewoon normaal wat wel in 30 min klaar is. Rijst pasta of aardappels

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Als ik weer ga werken, werk ik tot 15:00 ben dan ongeveer rond 16:00 thuis. De ene week kook ik want mijn vriend heeft dan avonddienst. De andere week heeft hij ochtenddienst en kookt hij.

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik kook altijd. Soms trek ik wel pastasaus uit de vriezer, maar risotto, pasta, wokschotels enz. zijn ook in een half uur klaar. Of ik maak een stoofgerecht de avond ervoor. Ik sta ook gerust eerder op om al voor werktijd eten klaar te maken.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat ik ideaal vind en bij dit gerecht prima past is courgette en broccoli. De broccoli kook ik samen met de pasta dus kost ook geen extra tijd.

Mijn man kookt op dagen dat kinderen naar kdv zijn. Maar wel altijd iets dat snel klaar is. Als ik vlees heb dat langer moet en bijvoorbeeld stamppot dan maak ik dat de dag ervoor al klaar.

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wij koken sowieso zes dagen per week! Altijd verse groenten, zelfgemaakte sauzen en soepen en afwisselend vlees/vis of vegetarisch. Op de dagen dat we beide werken begint mijn man met koken zodra hij thuis is. Als ik dan thuis kom kunnen we meestal aan tafel.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij eten 3 dagen makkelijk (koken elke week 2x voor 2x. Dus quiche en stamppot in vriezer, daar hoeft dan alleen wat salade bij.)
    Verder ook 1x/week soep met brood. Vriend kookt meestal, maar als het ingewikkeld is dan help ik met voorbereiden tot hij thuiskomt, anders eten we idd zo laat.

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ben gelukkig meestal wel rond vijven thuis dus dan waterkoker aan ff snel aardappels schillen en hup met kokend water in de pan kleine stukjes maken dan is het met een kwartier klaar. Groenten vaak uit de diepvries die hoeven ook meestal max 10 min te koken meestal korter. Airfryer bakt ondertussen mn vlees en ik dek snel de tafel en tien voor half zes kunnen we eten.
    Als ik erg laat ben haal ik verse pastasaus uit de vriezer die ik een x in de zoveel tijd meerdere potjes maak. Kook even wat pasta en met 10 min staat het eten op tafel. Iets halen doe. We wel eens maar juist vaak op een vrije dag als we een dagje weg zijn geweest ofzo.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    vandaag heb ik gemaakt... bamigroente gewokt ( tauge, kool, paprika, prei ui en rode peper, beetje kruiden naar smaak. bulgur erbij en biefstuk. heel snel klaar en supergezond

10. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    Je kunt de dag ervoor veel voorbereiden, maar ik vind als je gewoon aardappels, groente en vlees kookt, ben je ook zo klaar. Het koken qua tijd vind ik echt reuze meevallen en ik heb ook echt wel behoefte aan een lekkere gezonde maaltijd na het werken. Waar ik meer tegenop zie is het opruimen en afwassen weer na een lange werkdag.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Mijn bloemkool en worteltjes zijn toch echt nog niet gaar na 10 minuten op het vuur staan. Dan kookt het net. En dat is dan nog excl schil- en snijwerk.
    Dus er zal toch het nodige voorwerk gedaan moeten worden aan schillen en snijden of het zelfs al geblancheerd in de vriezer hebben zitten.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    maar niemand werkt toch 24/7 lijkt me? dus nee dat moet je dan uiteraard eerder ( willen) doen. maar ik heb vaak het idee dat dit soort dingen meer excuses zijn in de vorm van geen zin als dat het echt niet kan. ik snap heel goed dat je na een werkdag geen zin hebt om uren in de keuken te staan maar om dan maar ongezond te gaan eten vind ik persoonlijk niks. dan maar een half uur laten aan tafel en fatsoenlijk eten als snelle ongezonde hap en na een uur weer honger. maar goed dat is mijn mening hoor;)

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als wij een drukke week voor de boeg hebben kook ik op de zondag enkele gezonde maaltijden die ik kan invriezen!

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat ik vroeger deed; groenten voorsnijden en invriezen. Dan is het nog een kwestie van wat in de pan mikken en opbakken, pasta/rijst koken en klaar.

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Op de dagen dat we alle bij werken, dat zijn twee dagen dan doen we iets makkelijks; pasta, groente met krieltjes etc. Andere dagen uitgebreider.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als ik laat ben dan kook ik altijd iets van rijst/pasta/bami met een groentenpakket van 600 gram. Of ik schil de dag vantevoren aardappels en zet deze klaar in een pan water.
    Er ligt ook altijd een zak diepvriesgroenten in de vriezer.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik werk 3 dagen. Maandag, donderdag en vrijdag. Alleen donderdag werk ik tot 5 uur. Ik kook dan woensdag altijd gerechten voor 2 dagen zodat ik het alleen nog op hoef te warmen. Vaak eet ik zelf pas als kinderen op bed liggen omdat ze nog moeten douchen enzo en anders duurt het allemaal zo lang.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik ben twee dagen laat, voor de dinsdag kook ik meestal al op de maandag en op woensdag eten we of pasta-iets of een wereld gerecht, kip tandoori of Durum oid. Is klaar in 20 minuutjes.
    Iets halen doe wij in het weekend, maar dat doen we maar eens per maand ofzo.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

2 dagen laat, 1 dag eten we bij me ouders

andere dag eten kids op kdv/bso al warm en eten wij uit de vriezer

maak regelmatig extra eten en dan in aparte bakjes voor in de vriezer

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben rond 18.15 uur thuis...man is dan al thuis en heeft dochtertje van BSO gehaald....hij is dan begonnen met koken, pasta, pizza uit de oven, soep, iets wat niet te lang duurd....dochter gaat rond 19 uur naar bed.
    2 dagen naar naschoolse en 1 dag bij oma.....3 dagen dat we laat zijn....oma heeft moeite om op tijd te komen met dochter, wonen 5 autominuten hiervandaan.

Ik werk tijdelijk halve dagen dus heb voorlopig alle tijd om te koken

Deel Deze Pagina